Permalänk
Medlem

iofs en M600i men det är samma...

"orginaltemat" men med ny bakgrund, ny font, nya ikoner och nya ljud...

teman finns på:
My-symbian.com
Sonyericsson.com
Esato.com
se-uiq.com

mm mm

ex:
http://www.se-uiq.com/index.php?option=com_rsgallery2&Itemid=...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Om det är nån som inte använder sitt P1i fodral så kan jag gärna ta hand om det / köpa den.
Finns det nån?
Bara att PM.a mig

Permalänk
Medlem

Åh tack UndCon!

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legendary21
Man kan inte dra några slutsatser om P1i utifrån K800i. De är helt olika telefoner med helt olika operativsystem.

Larmet funkar inte om telefonen är avstängd. Om man kopplar i laddaren så slår den på sig lite halvt och då funkar larmet (tror jag, har inte testat).

Hur är det när telefonen är på och i tyst läge? Mitt alarm ringde inte när telefonen var i tyst läge. Kan man ställa in det någon stans? Min gamla W810 kunde man göra så på iaf....

Visa signatur

Fredrik

Permalänk
Medlem

Hur mycket datatrafik går åt vid användning av Wayfinder? Kan man använda sig av microSD-minneskort precis som i K850i?

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme / Intel i7 3930k / Corsair H100 / 16 GB Corsair Vengenace / Corsair Force Series 3 GT / Corsair HX 850W / Sapphire Radeon 7970

Permalänk
Inaktiv

Det finns endast Sony Memory Stick Duo M2. Upp till 4GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Åh tack UndCon!

http://gallery.mobile9.com/c/sony-ericsson-p1p1i-themes/1/ ?

www.Mobile9.com , som en Open-Source sida för mobilgodis. I särklass bäst. (språken på teman ändras till Orginalspråket i mobilen , www.mobile9.com loggan är inte med)

Permalänk
Musikälskare

Nu är jag ägare av denna mobilen också \o/

Inget man ska tänka på när man laddar den första gången?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ladda den inte för länge, moderna batterier tar faktiskt skada av det. (ladda tills den blir 100% bara) . Man ska inte ladda jättelänge första gången längre.

Permalänk
Musikälskare

Ah okej, ska tänka på det!

Tack

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Ladda den inte för länge, moderna batterier tar faktiskt skada av det. (ladda tills den blir 100% bara) . Man ska inte ladda jättelänge första gången längre.

Det där påståendet får du gärna visa mig en källa på.

Tack för tipset om mobile9

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Musikälskare

YAY!

Nån av grannarna har Wlan, kan komma in på det haha

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Det där påståendet får du gärna visa mig en källa på.

Tack för tipset om mobile9

Min källa är en person, vid namn Jörgen Hellmark, och han kan väldigt m,ycket om elektronik och bilar. En av Sveriges tre bästa bilmekaniker.

I en kurs han fick gå ingick allmäm info om nya batterier och tekniker, där sa de att nya typer av batterier (LI-PO moderna NI-MH osv) batterier tar skada av att laddas för mycket. CA två timmar efter att de är 100% laddade så börjar något hända med "inehållet" i batteriet. Och livslängden påverkas åt det negativa hållet. Alltså, de får kortare livslängd. Men det händer bara vid de första 200 laddningarna så det är lugnt ^^. Eller inte.

Men det är den infon jag har fått iaf. Och jag litar på Jörgen som aldrig har haft fel tidigare

Permalänk
Medlem

Sitter i funderingar på att köpa denna mobil. har inte riktigt bestämt mig ennu.

någon som har använt någon annan liknande lur från annan tillvärkare som kan säga några skillnader och övertyga mig att detta är den telefon jag ska ha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Min källa är en person, vid namn Jörgen Hellmark, och han kan väldigt m,ycket om elektronik och bilar. En av Sveriges tre bästa bilmekaniker.

I en kurs han fick gå ingick allmäm info om nya batterier och tekniker, där sa de att nya typer av batterier (LI-PO moderna NI-MH osv) batterier tar skada av att laddas för mycket. CA två timmar efter att de är 100% laddade så börjar något hända med "inehållet" i batteriet. Och livslängden påverkas åt det negativa hållet. Alltså, de får kortare livslängd. Men det händer bara vid de första 200 laddningarna så det är lugnt ^^. Eller inte.

Men det är den infon jag har fått iaf. Och jag litar på Jörgen som aldrig har haft fel tidigare

Det du säger är nog sant
MEN, stängs inte laddningen av automatiskt så fort de blir fullt?
Då tar alltså inte batteriet av nån skada.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Det du säger är nog sant
MEN, stängs inte laddningen av automatiskt så fort de blir fullt?
Då tar alltså inte batteriet av nån skada.

"Smarta" laddare slutar ladda när det är fullt. Sony-Ericssons nyare laddare är nog smarta laddare ja, men inte orginalladdaren som bara är en Snabbladdare (den medföljande). Jag köpte en annan slags laddare men en kontakt som tillåter att man kan ha headset eller dylikt ikopplat när man laddar. Och den laddaren laddar inte i närheten så fort som Snabbladdaren.

Men min W850i 's batteri är fortfarande som nytt efter cirka ett år nu.

Permalänk
Medlem

jag har en vanlig medföljande laddare, det står fullladdat när det är de, då borde den inte ladda mer?

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur man kan ställa in så att webbläsaren endast går över wifi. Vill att den ALLTID, oavsett applikation skall använda WIFI. Hur gör jag?

Visa signatur

l INTEL I7 2600k@4,3GHz l ASUS P8Z68-V GEN 3 l Corsair DDR3 16 GB l CORSAIR HX 520W l ASUS 6870 l INTEL SSD 120GB l WD 250Gb x 3 l PH 240BW l Win 8 64-bit l

Permalänk
Musikälskare

Fråga: Varför blir skärmen ljusare ibland fast man har satt fast den på 25%?

Detta händer mig oftast när jag precis har satt på knapplåset

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Någon som fått Tele2s player att fungera på telefonen? Jag får bara flektatig länk som sar när jag startar upp i mediaspelaren?

Permalänk
Musikälskare

Hur stänger man av 3G ?

EDIT: Hittade det Avstängt nu, hoppas batteriet håller lite längre

Kör med 30% på skärmen, skärmsläckare efter 1 min

Finns de nått annat man kan göra?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Hur stänger man av 3G ?

EDIT: Hittade det Avstängt nu, hoppas batteriet håller lite längre

Kör med 30% på skärmen, skärmsläckare efter 1 min

Finns de nått annat man kan göra?

Hur stängde du av 3g? Hittar inte heller det

Permalänk
Musikälskare

Satte nätsökning på manuell sen hittade jag menyn där.

Den ligger dold som satan

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

okej, men nu kom jag på att 3g är bättre då jag drar ut på webben ofta.
Frågar en gång till, nån som inte använder sin medföljande väska till P1i?
Kan gärna ge en liten peng för den

Permalänk
Musikälskare

Sy en själv eller be mossan

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Keng, fick du ingen när du köpte telefonen?

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem

Någon som har ett tips på hur man kan säkerhetskopiera Meddelanden till typ en dokumentfil eller liknande?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

se nedan

Permalänk
Medlem

Kan man använda den medföljande gpspucken till min bärbara dator som har inbyggt blåtand ?

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att överföra filer via Wlanet istället för bluetooth eller kabel?

Går det överhuvudtaget?

// Tack

Visa signatur

..varpå mamma banka på nedervåningen i taket o skrek "KNULLA TYSTARE, FARMOR ÄR HÄR!"