Permalänk
Medlem

Temperatur 8800GTS 640

Tjenare

Som topic lyder har jag problem eller vad man nu skall kalla det, med mitt 8800GTS. Förut låg kortet på ca 60-65 grader IDLE men nu har det stigit till ca 75. Jag har inte märkt någon kvalitets försämring utan det var när jag av en slump startade upp nTune som jag fick syn på den chockerande höga temperaturen.

Jag har nyligen "avdammat" datorn och alla dess fläkter, vilket jag trodde skulle hjälpa mot temperaturen.

Kan det vara något fel på mitt kort eller är detta normalt? Kortet är från början av 2007, någon gång i januari.

MVH

Erik "Sniffy" Rehnqvist

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |

Permalänk
Medlem

mitt 320mb ligger på 55grader idle...

vad har du för temp i load? när du spelar ett krävande spel tex.
kändes väldigt hög idle temp, eller har jag bara väligt låg idle temp?

kanske ska sätta in lite fläktar i lådan och fixa luftgenomströmmningen bättre?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Jag kör utan ena sidan i chassit, plus 2 externa fläktar som jag satt i, så det skall inte vara något problem på den fronten.

I load skiljer sig inte så mycket, kan dock bli 80grader under load.

Vad är felet, för något står inte rätt till.

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |