Infraröd läsare till min stationära (vistakompatibel)

Permalänk
Medlem

Infraröd läsare till min stationära (vistakompatibel)

Någon som vet en USB Infraröd converter som garanterat fungerar i vista.

Jag har köpt Sweex USBIrDAconverter men vågar inte öppna förpackningen då det inte står någonstans att den är vista kompatibel. Finns ej heller vistauppdateringar för den produkten på deras hemsida.

Permalänk
Medlem

Kan ej svara på din fråga men blir lite nyfikem på vad sjutton du använder ir till?

Permalänk
Medlem

Polar pulsmätare har IR och för att få in datan från pulsmätaren(träningspassen) till min dator så måste jag ha en IR läsare.

Permalänk
Medlem

ok så det finns fortfarande användning för ir.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ferk
Polar pulsmätare har IR och för att få in datan från pulsmätaren(träningspassen) till min dator så måste jag ha en IR läsare.

Har du inte den medföljande Ir-läsaren? på polar.fi eller något forum i dess närhet finns en guide på hur man får den att funka till vista, funkade fint till min klocka+mottagare.

sen att det är ir på de där klockarna blir jag lika förbannad på varje gång, så långsamt och osmidigt, men men...

edit: länk http://support.polar.fi/PKBSupport.nsf/29a8ae0f981abc0c42256a...

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anno
Har du inte den medföljande Ir-läsaren? på polar.fi eller något forum i dess närhet finns en guide på hur man får den att funka till vista, funkade fint till min klocka+mottagare.

sen att det är ir på de där klockarna blir jag lika förbannad på varje gång, så långsamt och osmidigt, men men...

edit: länk http://support.polar.fi/PKBSupport.nsf/29a8ae0f981abc0c42256a...

medföljande? polar skickar inte med en IR sensor, den får man köpa löst för 4-500 kr beroende på om man ska ha för usb eller seriell. men visst, man kan ju köpa den o använda. att det är IR beror väll på strömåtgången är relativt liten jämfört med t.ex. bluetooth. de hade ju nån sorts magnetöverföring eller liknande förut, men då kostade mottagaren nästan 2000 kr, vilket heller inte va så kul. ljud har de ju haft med, men oxå lite omständigt. kontakt är inte heller så aktuellt då klockan ska klara att simmas osv med, utan att nån kontakt tar in vatten eller påverkas av det.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
medföljande? polar skickar inte med en IR sensor, den får man köpa löst för 4-500 kr beroende på om man ska ha för usb eller seriell. men visst, man kan ju köpa den o använda. att det är IR beror väll på strömåtgången är relativt liten jämfört med t.ex. bluetooth. de hade ju nån sorts magnetöverföring eller liknande förut, men då kostade mottagaren nästan 2000 kr, vilket heller inte va så kul. ljud har de ju haft med, men oxå lite omständigt. kontakt är inte heller så aktuellt då klockan ska klara att simmas osv med, utan att nån kontakt tar in vatten eller påverkas av det.

minnet svek, som du säger medföljde den givetvis inte, utan jag köpte den separat. Beställde den i klump med klockan och fotpodden så kändes som ett kit. Den funkar iaf till vista

Givetvis har det med strömåtgången, får hoppas att bluetoothgrejerna blir mindre och strömsnålare och vi ser det i framtida modeller. Den nyare irda-mottagare(funkar med vistas inbyggda ir-drivisar) som polar har nu kanske är bättre än min nuvarande också iofs.

Visa signatur

//anno