Permalänk
Robot

Lian-Li PC7 Plus

Har ar min dator, jag anvander den mest for spel och annat som photoshop. Jag ar valdigt nojd med den och planerar sedan att uppgradera den med antingen 8800GTS Sli eller 8800GT Sli eller Quad core. Jag har bytt ut lite saker som flektar och annat, jag ska i jul lagga in ljuddampnings mattor av Be-Quiet. Jag ska ocksa byta ut alla flektar till noctua 1200. Den ar for tillfallet pa stock pga lite problem med minnena, behover antagligen kopa nya minnen, annars brukar jag kora den overklockad.

Mitt system bestar av:

Lian-Li Pc7 Plus
Asus Striker Extreme
E6600
Tuniq Tower 120
8800GTS 640mb
1x2 Gb Corsair XMS2
WD Caviar 320gb
Seagate Barracuda 160gb
X-Fi Extreme Gamer
Tagan Force 620w PSU

Annan Utrustning:

Logitech G12
Logitech G5
Altec Lansing FX4021
LG FLATRON L1919S

Kommande utrustning:

Samsung 22"
Ljuddampning fran Be-Quiet
3st Noctua 1200 for chassi och Tuniq Tower 120
8800GT(S) Sli

Besök albumet: Lian-Li PC7 Plus av ...Dubadai...

Permalänk
Avstängd

nICE.. 9P½!

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Medlem

Älska Lian-Li
Riktigt fint bygge.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem

Älsar aluminium-finishen, Älskar Lian Li, 10P

Permalänk
Medlem

Snyggt chassie och allt annat också, samma fläktkontroller som jag har också

Visa signatur

OS: W11 | CPU: Threadripper 1950x | Minne: HyperX Predator RGB 2933 MHz 64GB| GFX: AORUS Waterforce 4080 ti | HDD sys: Samsung 850 EVO 2tb| Samsung 970 EVO 2tb | HDD other: ~31tb | Mus: Razer Deathadder Chroma| Tangentbord: Razer Ornata Chroma | Chassie: Hyte Y60 | Mobo: Asus Rog x399 e-gaming | Kylare: NZXT Kraken X62 CPU | Högtalare: Creative Gigaworks T40 II 2.0 | Hörlurar: Artic 7 | One Plus 10 pro | Nikon D800/Z6 II | Lumix G9 | http://www.instagram.com/tjofsmedia |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MadeByMe
Snyggt chassie och allt annat också, samma fläktkontroller som jag har också

Haha, tack! ar ganska stol for detta bygge, ar ju bara 14ar
Always Love Scythe Flekt Kontroll

Tack for alla kommentarer!

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Avstängd

HEHEH har du tappat bort åäö knapparna...
Snyggt chassi kabeldragningen duger fint tycker jag eftersom det är fritt där det behövs luft..du får en 7 av mig..

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

haha, jag bor nemligen inte i sverige, jag flyttade fran GBG till Dubai for ett ar sedan dar dom har Burj Al Arab som e varldens enda 7 stjarniga hotel^^ och varldens hogsta torn (890m) det e darfor jag inte har svenskt tangentbord

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

har du inget svensk tagentbord för att i Dubai ligger världens högsta torn + världens enda 7 stjärniga hotel ?

Permalänk
Medlem

nehj ;P haha, jag visste itne om alla ni visste vart dubai lag emn jag trodde att ni kanske viste att burj al arab lag dar etc. men jag har engleks tangentbord bara for att jag kopte det har i dubai haha ;P

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Avstängd

Är dator prylar billigt i Dubai?

EDIT: Glömde fråga om du har svenskt windows eller är det på arabiska?

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Avstängd

Fint. Lite sortering på kablarna och sen vart de hur fint som helst! Kul att vi båda ligger som bubblare.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Avstängd

Verkar som lian li är saken med chassin

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Medlem

Den svarta läsaren förstör ju lite, men annars fint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caterham
Är dator prylar billigt i Dubai?

EDIT: Glömde fråga om du har svenskt windows eller är det på arabiska?

man kan fa ett 8800GTX for 4400kr och en Q6600 for under 2000kr, det beror mycket pa vart man handlar och om man kanner dom som jobbar dar, jag koper alla mina saker pa ett o samma stalle sa jag kan fa kanske 5-15% rabatt, nej det ar pa engelska, det finns arabiska men jag kan inte ett skit arabiska, det ar ett ganska frackt sprak! jag pluggar det i skolan (man maste plugga det upp till 8an) sa lite kan jag allt ;P

ma'assalama (ses)

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toozee97
Verkar som lian li är saken med chassin

haha, det kan man tro jag tror att det ar sa att dom ser bra ut och dom kommer alltid att gora dom ar latta att bygga i och om du kollar pa Raghor's system sa swer du hur fint det blir med kabeldragningen!

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Avstängd

Coolt att bo i Dubai
10p

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caterham
Coolt att bo i Dubai
10p

Japp

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Avstängd

Finns det mycket roliga att göra förutom att spela dator i Dubai?
Har ni ledigt på lördag/söndag eller måste ni gå i skolan då?

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem

10p för att du bor i Dubai

Visa signatur

Asus Maximus Formula | Antec P182 | Corsair VX550 | Q6600 G0 | Noctua NH-U12F |
Crucial Ballistix 8500 4Gb | 8800GT @ 700Co 1750Sh 1054Me

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caterham
Finns det mycket roliga att göra förutom att spela dator i Dubai?
Har ni ledigt på lördag/söndag eller måste ni gå i skolan då?

Det finns en massa kul att gora, dom har en stor innomhus skidback och en massa vattenparker mm. vi har ledigt pa fredag o lordag (skola sondag till torsdag) det som jg nog tycker ar best med dubai ar att det finns inga skatter dvs. att dom flesta saker blir billigare, till exempel sa ska jag kopa en 22" skarm till datorn (Samsung 22" 226NW) som kostar runt 3500-4000kr i sverige men kostar 900dirhams har nere (runt 2000kr) sa det ar riktigt skont, det galler ocksa spel/programvara och nastan alla andra data prylar

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Inaktiv

samma chassi som jag, fast mitt är svart och 100% snyggare. 10 p för det

Permalänk
Avstängd

Den där skärmen kostar 2500kr här så lite billigare är det ialla fall.
Du vet väll att du kan ställa om tangentbordet så det blir svenska tecken när du trycker på parenteserna.

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk

Jag är ej intresserade av normala dator lådor o dylikt. vi ser hur lianli chassin o annat ser ut! Modda eller nåt ja då blir det intressantare! O moddat hör ej hemma här är min personliga åsikt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
Jag är ej intresserade av normala dator lådor o dylikt. vi ser hur lianli chassin o annat ser ut! Modda eller nåt ja då blir det intressantare! O moddat hör ej hemma här är min personliga åsikt!

Imo så får man lägga ut gallerier i denna stil om man har många bilder med variation. Detta galleri kanske inte hade det men han bor i Dubai, så.... Forgiven

Visa signatur

Asus Maximus Formula | Antec P182 | Corsair VX550 | Q6600 G0 | Noctua NH-U12F |
Crucial Ballistix 8500 4Gb | 8800GT @ 700Co 1750Sh 1054Me

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maah91
Imo så får man lägga ut gallerier i denna stil om man har många bilder med variation. Detta galleri kanske inte hade det men han bor i Dubai, så.... Forgiven

Haha, Tack , jag lade bara upp detta for kul, det e la kul att visa upp sina burkar eller? dom maste val inte ha 2 ars mod arbete i sig? men du kan ju kolla pa internet om du hittar bilder pa Sheik (president) sonernas LAN rum i hans palats (jag va dar med min styv farsa). dom hade 25 datorer med quad core 3ghz dubbla GTS och vatten kylning, snackade med han killen som byggde dom for honnom (dar jag koper mina delar) och han dade betalat runt 500,000kr for det och 10.000 kr i dricks for killen som byggde alla... ar det sana datorer du vill se donic1989? kan du itne lagga upp en pa din dator och sa kan vi se om det ar sa javla mkt battre en alla andras datorer....??

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Avstängd

Jag tycker att detta galleri är värt 10+

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem

ska kanske kopa vatten kylning och da ska jag lagga upp nya bilder

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

Nu kommer det en uppdaterat galleri snart (nytt galleri) , ni far se vad jag har kopt! tycker ni ska kolla!

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display