Permalänk

Thermalright Extreme i ett P190?

Snabb fråga. Kommer en Thermalright Ultra-120 Extreme passa i ett Antec P190-chassi? När jag mäter själv så verkar det som om att det kan funka, även om det blir väldigt precis, men jag skulle verkligen vilja ha detta svart på vitt.

Just nu har jag en Thermalright SI-128 ( http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=THESI-128 ) men nu när jag börjat klocka så har denna svårt att hänga med på dom högre volt-värdena. Kommer jag märka någon skillnad om jag bytar till en Extreme?

Jag är väl medveten om att jag förmodligen får montera av 200mm-sidofläkten för att få plats med kylaren.

Väldigt tacksam för svar.

Permalänk

Jag tycker du ska köpa en thermalright ultima 90 med en 92mm fläkt den kommer prestera i princip bara några fåtal grader sämre än thermalright ultra extreme men är mkt lägre så då kommer du säkert få plats med sidofläkten vilket kommer innebära minst lika bra resultat som du skulle fått med true 120.

Länk: http://datorfixarna.com/catalog/product_info.php?products_id=...

Permalänk
Medlem

Dumt svar: Dum fråga!

Snällt svar: Ja, den kommer att passa...

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk

Kanon. Ber om ursäkt för att jag inte googlade innan jag postade denna tråden. Hittade en lång lista av moderkort på Thermalrights hemsida som skulle passa till 120-Extreme, och mitt moderkort var med där. Måste visserligen montera bort "Crazy Cool"-plattan på undersidan men det ska inte vara några problem. Tack återigen.

Permalänk
Medlem

RealMadrid, tänkte köpa en Thermalright Ultima-90i. Haru nå tips på en bra fläkt? jag bryr mig inte så mycket om ljudet bara den kyler kanon.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HankZee
RealMadrid, tänkte köpa en Thermalright Ultima-90i. Haru nå tips på en bra fläkt? jag bryr mig inte så mycket om ljudet bara den kyler kanon.

Hmm, jag köpte min thermalright ultima-90 från datorfixarna.com dock så har jag inte fått den än så jag kan inte uttala mig om kylförmågan med den här fläkten jag beställde, iaf så köpte jag den billigaste fläkten där i princip men fläkten verkar vara bra iaf på pappret den ska blåsa en hel del, ljudnivån kanske inte är den bästa men du sa ju att du inte bryr dig så mkt om det så då borde den här fläkten vara väldigt bra för dig dessutom så är den ju väldigt billig.

http://datorfixarna.com/catalog/product_info.php?products_id=...

Permalänk

är inte så säker på att ultima 90 passar med sidofläkten monterad. i ett test jag läste hade de precis lyckats trycka in en zalman cnps9500 som är ca1cm mindre samt rund. när man monterar den så den blåser horisontellt ger det extra marginal till sidorfläkten då den sitter monterad lite lägre än cpu socketen på atx moderkort. det stod att det var 17cm från moderkortets plattaste punkt. om detta är ovanpå cpu heatspreadern vet jag inte. vad jag däremot vet är att sidofläkten sticker in 5cm in i chassit, vilket gör att man inte kan placera kylare som sticker ut mer än ca 10-11cm. ultiman är nog för hög den också.

Om man då endå måste montera sidorfläkten på utsidan kan man ju likagärna satsa på ultra 120 extreme