Permalänk
Medlem

Internet dör efter ca 15 Minuter

tjia,

Har lite problem internet dör efter 15 minuter men annars funkar det precis som det ska.

Har dessa :

100MBIT -> NETGEAR WNR854T TRÅDLÖS ROUTER -> FS700TS SWITCH.

100 Meg till trådlösa som sedan går till switchen. Har inte haft några som helst problem med switchen :D. Men köpte nyligen WNR854T, efter att den gammla routerna pajjja. Nej jag kan inte koppla direkt till switchen efter som man bara får 5 ip-adreser av Bredband2.

Kör inte på det trådlösa och har nyaste Firmware på WNR854 och FS700TS.

En grejj till det ända man bhöver göra för att få internet att funka igen är att inne på router Release sen Renew sen är det igång igen.

Permalänk
Vila i frid

Har du ställt datum/tid i din router?

Permalänk
Medlem

Din trådlösa router spökar kraftigt.

Jag har en liknande uppsättning som dig.
Har 100mbit lina, men jag har kopplat tvärtom och hos mig fungerar det utmärkt. Jag har först switchen för att kunna utnyttja så många externa adresser som möjligt (max 5st.) sen har jag trådlös router efter switchen. Netgear WPN824v2.

100mbit->switch d-link->netgear wpn824 trådlös router.

Men jag hittade en grej angående din trådlös router. Tydligen så har folk stora problem med den. Råder dig att byta ut den om du har köpt den nyligen och du har öppet köp. Därför tappar du uppkopplingen hela tiden.

LÄS: scrolla ner
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=103180

IDG:
http://www.idg.se/2.1085/1.127308

Netgears Forum:
http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=9000

Jag va på väg själv att köpa den men avstog pga alla problem jag läst om den.

Permalänk
Medlem

Kan vara fel på routern. Byt ut den och skaffa dig Dlinkroutern 635. den har jag och den har fungerat utmärkt Köpte innan den en belkinrouter för ca 1000 kr men den stannade till i ca 20-30 sek varje 20-25 minuter och blev bara värre och verre. Bytte den sedan mot 635an och allt har fungerat felfritt sen dess:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar

Måste ha någon router innan för att kunna köra DHCP :/.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jhsn2
Tack för alla svar

Måste ha någon router innan för att kunna köra DHCP :/.

Hur många IP adresser har du från din Internet leverantör?
Har du flera så behöver du inte köra Routern före Switchen.

Då kan du köra så som jag gör ovan.

Det som händer är om din router dör så tappar du alla uppkopplingar både från router och från Switchen.
Har du routern efter switchen och din router dör så tappar du enbart dom uppkopplingar som går genom routern.

Har du 5st. IP adresser så kan du köra 4st genom switchen och en får routern och på den kan du koppla upp x antal datorer eller vad du nu vill.
Det betyder att har du en dålig router som i det här fallet så dör inte interneten på dom 4st datorer som går genom switchen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DualCore
Hur många IP adresser har du från din Internet leverantör?
Har du flera så behöver du inte köra Routern före Switchen.

Då kan du köra så som jag gör ovan.

Det som händer är om din router dör så tappar du alla uppkopplingar både från router och från Switchen.
Har du routern efter switchen och din router dör så tappar du enbart dom uppkopplingar som går genom routern.

Har du 5st. IP adresser så kan du köra 4st genom switchen och en får routern och på den kan du koppla upp x antal datorer eller vad du nu vill.
Det betyder att har du en dålig router som i det här fallet så dör inte interneten på dom 4st datorer som går genom switchen.

Man får 5 ip adresser av våran leverantör (Bredband2).

Vi har ungefär ca 8 burkar i bruk ;P och vill att alla ska vara i samma närverk och så.