Permalänk
Medlem

Jag blir, som tur är, väldigt sällan bakis. Iaf så att det är jobbigt, det värsta som har hänt är typ lätt huvudvärk som försvinner rätt fort. Men hur som helst rekommenderar jag som alla andra att man ska häva i sig så mycket vatten som möjligt innan man går och lägger sig. Sen fylla på med mer vatten eftersom, när man har vaknat dagen efter.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk

Öl på kvällen?

Malt, humle, jäst och just det... vatten.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Öl på kvällen?

Malt, humle, jäst och just det... vatten.

Du kommer göra av med mer än det vattnet ölen innehåller på att förbränna alkoholen i ölen

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

jag lyckades få imej ett glas vatten när jag lade med, mängden alkohol jag fick i mig var ca 3/4 av en Absolut päron (700), däremot kan jag efter 5+ öl bli väldigt bakis, hur kan detta komma sig? då vodkan är aningen starkare?:/

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Finns väll bara en grej som fungerar, drick mindre. Inte lika kul då dock .

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Hemligheten är att förbereda innan du lägger dej.

En flottig kebab/hamburgare eller varför inte en påse ostbågar/chips, samt en 1-2 liter vatten och en massa sömn på det. Jag försöker köra det som rutin numera, och de fan sällan jag mår rikigt "dåligt" som man gjorde förr, det är mest lite seg i huvet bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
jag lyckades få imej ett glas vatten när jag lade med, mängden alkohol jag fick i mig var ca 3/4 av en Absolut päron (700), däremot kan jag efter 5+ öl bli väldigt bakis, hur kan detta komma sig? då vodkan är aningen starkare?:/

Olika typer av alkohol förbränns olika lätt, vilket är anledningen till att man blir bakis (har jag för mig).. dock vet jag inte om alkoholen i öl är svårare att förbränna än den i klarvaror.

Fast.. jag brukar i alla fall få kraftigare baksmälla om jag dricker mörka öl-sorter, typ Guiness, än om jag dricker ljusa sorter, typ Corona.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Olika typer av alkohol förbränns olika lätt, vilket är anledningen till att man blir bakis (har jag för mig).. dock vet jag inte om alkoholen i öl är svårare att förbränna än den i klarvaror.

Fast.. jag brukar i alla fall få kraftigare baksmälla om jag dricker mörka öl-sorter, typ Guiness, än om jag dricker ljusa sorter, typ Corona.

tror det mer beror på att Öl innehåller mer än bara alkohol och vatten har jag för mej, och ljus öl är väl mer vatten än övrigt jämfört med mörka ölet, samma alkoholmängd dock kanske?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Mycket bra tips hittils i tråden. Som flera andra tidigare nämnt så är det bra att käka något vettigt på kvällen/natten samt att dricka en massa vatten innan man går och lägger sig. En ipren funkar prima att ta också, men kom ihåg: ENBART IPREN, inte panodil, alvedon osv. Fick detta förklarat för mig för ett par år sedan men har helt glömt bort varför ipren är bättre. Ha gärna en vattenflaska vid sängen så du kan ta ett par klunkar när du vaknar också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen

Hmm, en absolut päron.. e det 40%? 3/4 av en sådan som är 700 ml är 526 ml, 52.6 cl, vilket ger 21 cl alkohol.

5 öl (räknar på 4.5% som e 50cl) ger 250 cl öl, 11.25 cl alkohol

Dock spelar tiden du drack det på roll, samt att jag tror öl innehåller mer kalorier och sådant kroppen förbränner. All förbränning tar vätska. Sen kan det ju även vara lite placebo, svårt att mäta bakfylla på ett vetenskapligt korrekt vis Du måste ha fått i dig samma mängd mat innan båda gångerna osv.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Du ska inte göra vad jag gjorde iallafall, kom hem vid 9 på morgonen och satt uppe och drack 4 koppar kaffe och gick sen och la mig vid 12 med alla lampor och datorn på så det va typ 30+ grader i rummet. Tog fan 2 dagar innan mådde fräscht

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lajning
Mycket bra tips hittils i tråden. Som flera andra tidigare nämnt så är det bra att käka något vettigt på kvällen/natten samt att dricka en massa vatten innan man går och lägger sig. En ipren funkar prima att ta också, men kom ihåg: ENBART IPREN, inte panodil, alvedon osv. Fick detta förklarat för mig för ett par år sedan men har helt glömt bort varför ipren är bättre. Ha gärna en vattenflaska vid sängen så du kan ta ett par klunkar när du vaknar också.

før att paracetamål och alkohol bjuder levern på en skojjig stund. men ær inte farligt om man tar EN alvedon nån gång sådær.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk

Jag blir EXTREMT bakfull, det spelar ingen roll vad jag gör verkar det som..

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

En halvliter mjölk och en vitaminbrus återställer både vättskebalansen och ger dig lite mineraler. Fungerar alltid för mig.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem

baksmällan tillhör för tusan, men vätska behövs

baksmällan är en del av drickandet, tror att piller som motverkar baksmälla bara är negativt för ens kropp, och folk dricker mer.

första baksmällan kommer man ihåg bättre än själva första drickandet

Permalänk
Medlem

Det är bara att hålla med några tidigare som har skrivit, klart enklast är ju att ta en MorgonSnarre när du vaknar så löser sig det mesta av sig självt.

Visa signatur

Så kan det gå om man lurar en vän, Då kan man också bli lurad igen/Jesus Barnet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonasty4u
Jag blir EXTREMT bakfull, det spelar ingen roll vad jag gör verkar det som..

... jag med.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |