Permalänk
Medlem

Hjälp med arbete. (ASP.NET/ASP)

Jag vet att detta förmodligen är lite mycket att begära, men jag prövar endå.

Jag följde guiden på : http://aspwebb.com/artikel/artikel_list.asp?HuvudID=1&KatID=9

och omvandlade(?) sedan koden till asp.net.
Kruxet är att jag får det inte att funka och jag förstår inte varför, det skulle uppskattas väldigt mycket om någon tog sig tid att kolla igenom koden och komma med tips vad som måste göras.
Koden finns här : http://www.home.no/banditen1/

Permalänk

Det finns en del att fixa... börja med detta:

Error 1 String constants must end with a double quote. C:\inetpub\wwwroot\koden\Bestall_ok.aspx 4
Error 2 String constants must end with a double quote. C:\inetpub\wwwroot\koden\Bestall_ok.aspx 7
Error 3 String constants must end with a double quote. C:\inetpub\wwwroot\koden\Bestall_ok.aspx 8
Error 4 Name 'jimmy' is not declared. C:\inetpub\wwwroot\koden\Bestall_ok.aspx 86
Error 5 End of statement expected. C:\inetpub\wwwroot\koden\Bestall_ok.aspx 86
Error 6 Operator '&' is not defined for types 'String' and 'ADODB.Field'. C:\inetpub\wwwroot\koden\Bestall_ok.aspx 94
Error 7 End of statement expected. C:\inetpub\wwwroot\koden\Bestall_ok.aspx 99
Error 8 End of statement expected. C:\inetpub\wwwroot\koden\Bestall_ok.aspx 101
Error 9 String constants must end with a double quote. C:\inetpub\wwwroot\koden\Bestall_ok.aspx 103
Error 10 Syntax error. C:\inetpub\wwwroot\koden\Bestall_ok.aspx 104
Error 11 Expression expected. C:\inetpub\wwwroot\koden\Login_confirm.aspx 26
Error 12 Syntax error. C:\inetpub\wwwroot\koden\Login_confirm.aspx 28
Error 13 'If' must end with a matching 'End If'. C:\inetpub\wwwroot\koden\Register_confirm.aspx 66
Error 14 String constants must end with a double quote. C:\inetpub\wwwroot\koden\Register_confirm.aspx 68
Error 15 String constants must end with a double quote. C:\inetpub\wwwroot\koden\Register_confirm.aspx 69
Error 16 String constants must end with a double quote. C:\inetpub\wwwroot\koden\Register_ok.aspx 29
Error 17 Syntax error. C:\inetpub\wwwroot\koden\Register_ok.aspx 31
Error 18 Name 'Av' is not declared. C:\inetpub\wwwroot\koden\Register_ok.aspx 33
Error 19 Method arguments must be enclosed in parentheses. C:\inetpub\wwwroot\koden\Register_ok.aspx 33
Error 20 Name 'säkerhetsskäl' is not declared. C:\inetpub\wwwroot\koden\Register_ok.aspx 33
Error 21 Comma, ')', or a valid expression continuation expected. C:\inetpub\wwwroot\koden\Register_ok.aspx 33
Error 27 Identifier expected. C:\inetpub\wwwroot\koden\Bestall_ok.aspx 4 5 C:\...\koden\
Error 28 Identifier expected. C:\inetpub\wwwroot\koden\Bestall_ok.aspx 7 5 C:\...\koden\
Error 29 Identifier expected. C:\inetpub\wwwroot\koden\Bestall_ok.aspx 8 5 C:\...\koden\
Error 30 Name 'jimmy' is not declared. C:\inetpub\wwwroot\koden\Bestall_ok.aspx 86 18 C:\...\koden\
Error 31 End of statement expected. C:\inetpub\wwwroot\koden\Bestall_ok.aspx 86 30 C:\...\koden\
Error 32 Operator '&' is not defined for types 'String' and 'ADODB.Field'. C:\inetpub\wwwroot\koden\Bestall_ok.aspx 94 18 C:\...\koden\
Error 33 End of statement expected. C:\inetpub\wwwroot\koden\Bestall_ok.aspx 99 67 C:\...\koden\
Error 34 End of statement expected. C:\inetpub\wwwroot\koden\Bestall_ok.aspx 101 66 C:\...\koden\
Error 35 Syntax error. C:\inetpub\wwwroot\koden\Bestall_ok.aspx 104 1 C:\...\koden\

Visa signatur

The Programmer