Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av froeh
1) Är det tanken att man inte skall kunna se filmer på helskärm? Eller är det min det är fel på?

Jag har spelat både DVDRIP på mina filmer samt att jag har spelat upp riktiga DVD-skivor. Gemensamt är att det ALLTID ser ut som en gammal inspelad VHS i helskärm. Grynigt är det minsta man kan säga...

När man förminskar fönstret till ungefär hälften är det däremot knivskarpt.

2) Är det tanken att varannan ikon i nedre högra hörnet ska vara gryniga?

1) Nej det är inte tanken det är din det är fel på.
2) Nej.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Kan det vara därför att jag använder VGA-anslutning?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobbaZ91
1) Nej det är inte tanken det är din det är fel på.
2) Nej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan det vara därför att jag använder VGA-anslutning?

Det ska det verkligen inte vara, men om du har möjlighet, testa med hdmi-->dvi ändå.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Blir nog att beställa en sådan i veckan. Men är det något panellotteri på denna skärmen med som det är på 226BW? Sen undrar jag om det är mycket mer krävande för grafikkortet att köra på 1680x1050 istället för 1280x1024 som jag kör nu? eller klarar jag mig med mitt x1950 pro ett tag till? (ska naturligtvis uppgradera i sinom tid.) Spelar mest CSS, DODS och COD4.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 3.6GHz || Asus ROG Strix B450-F Gaming || Asus GeForce GTX 1660 Super || Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz || Corsair RM650X V2 650W || Kingston A2000 1TB NVMe M.2 || Fractal Design Define C

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 09tomlin
Blir nog att beställa en sådan i veckan. Men är det något panellotteri på denna skärmen med som det är på 226BW? Sen undrar jag om det är mycket mer krävande för grafikkortet att köra på 1680x1050 istället för 1280x1024 som jag kör nu? eller klarar jag mig med mitt x1950 pro ett tag till? (ska naturligtvis uppgradera i sinom tid.) Spelar mest CSS, DODS och COD4.

+

Nej inget panellotteri som med Samsung... men köper du på distans har du ångerrätt om du packar upp en skärm med pixelfel. Kolla med butik om du köper "fysiskt".
Har inte hört mycket om pixelfel MEN det existerar.

Dina spel var inte så krävande (vet inget om din rigg) men jag gissar att det är ganska lugnt...pratar vi om te.x Crysis eller McRae Dirt så märker du skillnad.

J_R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jimmy_rigger
+

Nej inget panellotteri som med Samsung... men köper du på distans har du ångerrätt om du packar upp en skärm med pixelfel. Kolla med butik om du köper "fysiskt".
Har inte hört mycket om pixelfel MEN det existerar.

Dina spel var inte så krävande (vet inget om din rigg) men jag gissar att det är ganska lugnt...pratar vi om te.x Crysis eller McRae Dirt så märker du skillnad.

J_R

Mjo jag vill ju såklart kunna spela lite mer krävande spel så som Assassin's Creed, Crysis och Far Cry 2 men det kommer jag nog att vänta med tills jag köpt mig en ny rigg

Kan man byta skärmen, om man har packat upp den, om man inte är nöjd med den på något annat sätt, t ex om jag tycker kontrasten är dålig? Eller gäller bara "obruten förpackning" ?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 3.6GHz || Asus ROG Strix B450-F Gaming || Asus GeForce GTX 1660 Super || Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz || Corsair RM650X V2 650W || Kingston A2000 1TB NVMe M.2 || Fractal Design Define C

Permalänk

Kan någon vänlig själ som har den här skärmen ta ett kort på när den är vinklad så mycket det går framåt (toppen av skärmen mot dig) och sen lägga upp det här?

Permalänk
Medlem

Hur är det med pixelgaranti och så hos HP, är den bra?

Sen såg jag att garantin bara varade i ett (1) år, är inte det ganska så lite? Eller man kanske har längre garanti hos återförsäljaren så det kanske inte spelar så stor roll?

Har man någon rätt att packa upp varan och, ifall man inte är nöjd, retunera den? Alltså utan att det är något tekniskt fel på den?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Piper skärmen för er när ni drar ner brightness?

Permalänk
Medlem

Beställde en W2207H igår och som det ser ut nu så får jag den imorgon. Men är denna model identisk med W2207? Förutom att den har HDMI alltså, det är inte någon annan panel eller liknande?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Beställde en W2207H igår och som det ser ut nu så får jag den imorgon. Men är denna model identisk med W2207? Förutom att den har HDMI alltså, det är inte någon annan panel eller liknande?

Det är samma skärm.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Någon som äger skärmen som kan svara på ifall den piper när man sänker ljusstyrkan..?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Det är samma skärm.

Tackar då kan jag känna mig lugn

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Hur är det med pixelgaranti och så hos HP, är den bra?

Sen såg jag att garantin bara varade i ett (1) år, är inte det ganska så lite? Eller man kanske har längre garanti hos återförsäljaren så det kanske inte spelar så stor roll?

Har man någon rätt att packa upp varan och, ifall man inte är nöjd, retunera den? Alltså utan att det är något tekniskt fel på den?

Jag har haft min nu i 4 månader (W2207), och upptäckte att det var ett par pixlar som hade fastnat (Grön, Röd, Blå). Tog kontakt med affären som jag hade köpt ifrån och berättade. Senare så ringde HP och sa att dom skulle komma med en ny skärm direkt vid dörren. Über service kallar jag det!

Visa signatur

Fight robots, not human!

Permalänk
Medlem

Skaffade HP w2207h (HDMI)

Knivskarp skärpa i 1680x1050 - i alla andra lägen upplevde jag bilden kornig eller suddig i windows (XP). Såg ingen skillnade mellan VGA eller HDMI-DVI. Ska dock skaffa ett grafikkort med HDMI-utgång så man får med ljudet den vägen.

Svin väl, tumme upp

Har alltid gillat HP, dom har bra service, trevlig personal - så efter ännu en HP-produkt är jag fortfarande nöjd.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrikb
Någon som äger skärmen som kan svara på ifall den piper när man sänker ljusstyrkan..?

Jag har inte märkt nånting, men har heller inte lyssnat efter det. Är det väldigt högrekvent kanske jag inte ens kan höra det.

Permalänk
Medlem

inget pipande på min hp heller

Visa signatur

MK Gigabyte Z68AP-D3, PSU Corsair HX 650W 80+, Corsair 16GB DDR3 1600MHz, CPU Core i5 2500K@4,2
Noctua NH-U12P , MSI GeForce GTX 780 , OCZ Agility 3 120gb, asus xonar D1, Fractal Design Arc Chassie

Permalänk
Medlem

Ingen annan som märkt av att era skärmar fått mer backbleeding ju längre ni haft skärmen?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Ingen annan som märkt av att era skärmar fått mer backbleeding ju längre ni haft skärmen?

Jo, det har jag faktiskt märkt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
Jo, det har jag faktiskt märkt

Funderar på att byta min nu innan ettårsgarantin tar slut. det är väl 3 men då blir det ju oftast svårare. Får väl ta kontakt med dem. Kan ju va göt att få en ny trots att den säkert också kommer få ökad backbleeding.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Var nyss och hämtade min skärm och hittills är jag väldigt nöjd. Kontrasten är bra, betraktningsvinklarna är väl inte jättebra men helt klart dugliga. Lite BLB finns i över och nederkant, men inget jag stör mig på.
Något som jag dock stör mig på är måtten för skärmen. Det står att den ska vara 50,7 cm bred så den skulle passa (har 52,1 cm att få in den på, men det funkar alltså inte) Nu måste jag använda min kreativa sida att försöka lista ut ett bra sätt till att få den att passa (:()

Har testat att spela lite spel (Bioshock, COD4, CSS) och det har fungerat hur bra som helst. Flyter lika bra i 1680x1050 som det gjorde i 1280x1024.

Blev lite orolig ett tag när jag testade en vit bakgrund för att leta efter döda pixlar och jag hittade en ungefär i mitten av skärmen. Blev ju inte så glad över det precis, men så kom jag på genidraget att torka av skärmen med en trasa, och vips så försvann den (det var alltså en smutsfläck ). Men den såg ut som en riktig död pixel

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får min W2207H om två dagar förhoppningsvis. Det ska bli en skön uppgradering ifrån min gamla Hyundai L72D. Hoppas inte det tar alltför länge att vänja sig med widescreen.

Permalänk
Medlem

Jag vande mig iallafall på 2 röda

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
Jag vande mig iallafall på 2 röda

Skönt att höra. Längtar till Onsdag!

Permalänk
Medlem
Citat:

1) Är det tanken att man inte skall kunna se filmer på helskärm? Eller är det min det är fel på?

Jag har spelat både DVDRIP på mina filmer samt att jag har spelat upp riktiga DVD-skivor. Gemensamt är att det ALLTID ser ut som en gammal inspelad VHS i helskärm. Grynigt är det minsta man kan säga...

När man förminskar fönstret till ungefär hälften är det däremot knivskarpt.

2) Är det tanken att varannan ikon i nedre högra hörnet ska vara gryniga?

Har exakt samma problem. DVD-filmer på runt 4gb ser väldigt dåliga ut. Därimot okomprimerade dvd-filmer som ligger på 7-8-9gb ser väldigt bra ut. Och komprimerade dvd-filmer i 4gb ser bra ut i mindre storlek, dvs inte helskärm.

Jag kör via HDMI - DVI-kabel.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Re: pixel fel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sam sky
Hej tänkte bara dela med mig lite av mina erfarenheter av denna skärm. I början var jag grymt nöjd med färgerna men nu efter 8 månader så börjar jag längta efter en 6000+ kr skräm, alltså en som inte är TN-panel. En annan sak som jag märkte häromdagen var att längst ut till höger på skärmen så fanns några vita blinkande/lysande punkter. Det låg absolut längts ut på sidan så jag tänkte att det kanske var grafikkortet eller högtalaren som påverkade det. Men sen typ tre dagar senare kollade jag lite bilder och upptäckte ca 100 små blåa punkter över hela skärmen. Detta måste kommit till senaste dagarna då de helt plötsligt var så många. Beroende på bakgrund så kan jag komma upp i nästan 200 sådana punkter. Tror nog hela skärmen är på väg att ge upp, har aldrig sett ngt liknande. Jag ringde till dustin och de sa att jag skulle kontakta HP. Väl gjort och efter en del omkopplingar så visade det sig att HP kör ut en ny skärm till mig och byter ut min gamla. Nu har inte detta skett än men om det flyter på smidigt så ger jag en eloge till HP för en fantastisk service.

Ni andra här kan väl kolla typ en grå bild eller svartvit och se om ni har några blå pixlar som är "stuck".

Får "ibland" samma artifakter. Sen försvinner de ibland. Ringer nog HP...

Visa signatur

3700+ San Diego@2.7 | BFG 8800 512MB GTS OC| Corsair 2x1024 | Asus A8N-Sli SE | P180 | Antec Neo HE 500W

Permalänk
Medlem

Re: pixel fel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sam sky
Hej tänkte bara dela med mig lite av mina erfarenheter av denna skärm. I början var jag grymt nöjd med färgerna men nu efter 8 månader så börjar jag längta efter en 6000+ kr skräm, alltså en som inte är TN-panel. En annan sak som jag märkte häromdagen var att längst ut till höger på skärmen så fanns några vita blinkande/lysande punkter. Det låg absolut längts ut på sidan så jag tänkte att det kanske var grafikkortet eller högtalaren som påverkade det. Men sen typ tre dagar senare kollade jag lite bilder och upptäckte ca 100 små blåa punkter över hela skärmen. Detta måste kommit till senaste dagarna då de helt plötsligt var så många. Beroende på bakgrund så kan jag komma upp i nästan 200 sådana punkter. Tror nog hela skärmen är på väg att ge upp, har aldrig sett ngt liknande. Jag ringde till dustin och de sa att jag skulle kontakta HP. Väl gjort och efter en del omkopplingar så visade det sig att HP kör ut en ny skärm till mig och byter ut min gamla. Nu har inte detta skett än men om det flyter på smidigt så ger jag en eloge till HP för en fantastisk service.

Ni andra här kan väl kolla typ en grå bild eller svartvit och se om ni har några blå pixlar som är "stuck".

Det låter väldigt likt de problemen jag hade, det visade sig att det var DVI-HDMI kabeln som det var fel på. Nu har jag köpt en DVI-HDMI adapter från Clas holsson för 99:- Fungerar utmärkt

Permalänk

Re: Re: pixel fel

Hade gärna skaffat denna skärm men den verkar ju ha extrema problem med BLB. Utöver det verkar den vara perfekt.

Permalänk
Medlem

Hej hej, har haft min HP w2207h en vecka nu, Kör DVI-VGA för tillfället och allt ser bra ut, svart är svart och ingen blbleeding alls. Men , har ett stort problem.

Vill ju givetvis köra HDMI, men när jag kör DVI -> HDMI från mitt ATI 3870 så märker man direkt att färgerna inte blir lika bra som via VGA, vid filmtittande är även "nedre" kanten (med kant menar jag de kanter som hamnar under och över bilden), iaf, nedre kanten blir GRÅ och inte svart som den ska vara :S, detta "problem" har jag bara via HDMI alltså...

Vad kan det vara?

Permalänk
Medlem

Hur är den att koppla till en Playstation 3? blir det skarp bild eller?