Topplistan pc-spel, Ett skämt?

Permalänk
Medlem

Topplistan pc-spel, Ett skämt?

Är pc-spelen påväg utför eller är det nått skämt?
Kolla bara på v9 bäst säljande pc spel

PC
1. The Sims 2 Fritid (Sims 2 exp ligger etta inga komentarer)
2. World of Warcraft (gammalt)
3. World of Warcraft: The Burning Crusade (Gammalt)
4. Counter-Strike 1: Anthology (Flera år gammalt kan inte förstå att det säljer fortfarande)
5. Call of Duty 4: Modern Warfare (ett spel som faktisk är bra och som går att spela borde fan sälja bättre än sims 2 exp)
6. Fem myror är fler än fyra elefanter samling (WTF)
7. Lego Star Wars (WTF!!)
8. Kalle Kunskap 1 Ettan (WTF!!)
9. Kalle Kunskap 1 Skolstart (WTF!!)
10. Kalle Kunskap 1 Förskolan (WTF!!)

Ingen annan som tycker detta är tragiskt?=/

Källa: http://www.metro.se/se/article/2008/03/06/13/3454-48/index.xm...

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Haha, Counter-Strike: 1 Anthology kan jag förstå att det säljs, för ja, det är ju många som spelar 1.6 fortfarande. Men Sims 2? Och Kalle kunskap, vad är det här? xD

Permalänk
Medlem

Kan ju också vara att många spel piratkopieras också så blir det såna lustiga svensson spel som sims och wow bara som säljer..

Permalänk
Avstängd

Om de är detta som butikerna säljer mest så är de så.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Hedersmedlem

Ok, Kalle kunskap kanske är något nytt, men annars har väl listan sett ut ungefär sådär i flera år?

Permalänk
Medlem

Lego Star Wars är faktiskt riktigt underhållande i coop.

Visa signatur

Don't be a dick.

Permalänk

Skulle vara intressant att se antalet sålda ex också.

Permalänk

Re: Topplistan pc-spel, Ett skämt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakan86
Är pc-spelen påväg utför eller är det nått skämt?
Kolla bara på v9 bäst säljande pc spel

PC
1. The Sims 2 Fritid (Sims 2 exp ligger etta inga komentarer)
2. World of Warcraft (gammalt)
3. World of Warcraft: The Burning Crusade (Gammalt)
4. Counter-Strike 1: Anthology (Flera år gammalt kan inte förstå att det säljer fortfarande)
5. Call of Duty 4: Modern Warfare (ett spel som faktisk är bra och som går att spela borde fan sälja bättre än sims 2 exp)
6. Fem myror är fler än fyra elefanter samling (WTF)
7. Lego Star Wars (WTF!!)
8. Kalle Kunskap 1 Ettan (WTF!!)
9. Kalle Kunskap 1 Skolstart (WTF!!)
10. Kalle Kunskap 1 Förskolan (WTF!!)

Ingen annan som tycker detta är tragiskt?=/

Källa: http://www.metro.se/se/article/2008/03/06/13/3454-48/index.xm...

1. Inget värdig någon kommentar men men, skitspel ja, men alla verkar ju älska dessa skitspel.
2-3. WoW rekryterar konstant nya spelare, jag ser dock inte vart dem får spelarna ifrån, men tja, varje dag fyller någon 11.
4. Fjortisfuskarna är så dåliga på att fuska helt enkelt, dem åker fast direkt, och köper därmed nya CD-keys för att fuska med.
5. Suveränt spel, borde som du själv sa ligga etta.
6-10. Jag håller med dig, "WTF!".

Permalänk
Medlem

Såhär ser den ju faktiskt ut för tillfället i Sverige: http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=23875

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

Jag lovar, hade WoW gått att piratkopieras så hade det inte legat lika mycket i topp. Så är det tyvärr, snart får vi inga spel längre.

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Avstängd

Jag tycker inte det är så konstigt att The sims 2 Fritid ligger först. Det släpptes ju förra veckan så. Och alla som gillar cod, crysis m.fl har nog köpt det när det kom ut.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Tycker det känns som om där inte har kommigt något riktigt, riktigt bra spel till Pc. Jag tycker det verkar som om de flesta riktigt bra spel går till konsoll nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Att inte dom som laddar ner spel förstår att dom skjuter sig själva i foten.

Jag tycker det är absolut roligast att spela på pc.

Vad ska vi med all hårdvara som släpps om det inte finns några spel förutom sims, cs och mmorpg spel.

Slänga ut en massa pengar på hårdvara går bra men att köpa spelen där är det stopp tydligen.
Alla är inte så men tyvärr verkar det vara många som tänker så.

Har ni nå förslag hur det skulle kunna vända?
Kom gärna med vettiga förslag.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Jag tycker inte det är så konstigt att The sims 2 Fritid ligger först. Det släpptes ju förra veckan så. Och alla som gillar cod, crysis m.fl har nog köpt det när det kom ut.

Jag gillar The Sims, The Sims 2 och The Sims - Life Stories-serien. Det är kul att leka lite med virtuella dockhus. ^^ Och World Of Warcraft är ett toppenspel. Bara man inte tar det på för stort allvar... det är ett spel... ett SPEL. Som vissa "hardcore-woware inte har förstått". >.<

Nu när "Wrath Of The Lich King" kommer ut så kommer den att ta 1:a-platsen på topplistan. Sen när Starcraft 2 kommer så blir det spelet högt placerat. Och så har vi Alan Wake... som en hel del har "hajpat upp lite väl mycket"

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cryx
Jag lovar, hade WoW gått att piratkopieras så hade det inte legat lika mycket i topp. Så är det tyvärr, snart får vi inga spel längre.

hade? det går. Och det är gjort. Men dom som köper tyckte väl som jag gjorde, det är ett bra spel som förtjänade pengarna.

Permalänk
Inaktiv

tyvärr spelar piratkopiering en stor roll när det gäller "hardcore"-spel, och sen så säljer faktiskt "hardcore"-spelen jävligt bra dom första veckorna de släpps, till skillnad från t.ex. usa.

nu när det är lite torrt med högt profilerade pc spel så kniper wow och sims alla platser... inte för att de ligger lågt annars, men det var inte en sån där tragisk lista under oktober-december förra året.

för att inte tala om digital distribution! det räknas ju inte... jag köpte orange box och bioshock över steam, men det spelar tydligen ingen roll...

Permalänk
Testpilot

Om du inte visste det så baseras inte Metros topplista på vilka spel just du gillar, du får helt enkelt skriva en egen för det.

Lego Star Wars är för övrigt riktigt bra och fyllt med humor.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Tanke på att det var 36 miljoner i Europa tror jag det var (kan ha fel) som spelade Cs år 2001 eller 2002 är jag inte förvånad.

Counter strike är ingen sport i den bemärkelsen som fotboll, hockey etc men CS hade man räknat ut att det låg som andra största sporten i världen efter fotboll vilket var ganska intressant.

The Sims är ett extremt stort spel och förstår mycket väl varför The Sims ligger på första plats. Var jag än åker till mina polare har de en unge som sitter framför The Sims.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Tanke på att det var 36 miljoner i Europa tror jag det var (kan ha fel) som spelade Cs år 2001 eller 2002 är jag inte förvånad.

Counter strike är ingen sport i den bemärkelsen som fotboll, hockey etc men CS hade man räknat ut att det låg som andra största sporten i världen efter fotboll vilket var ganska intressant.

The Sims är ett extremt stort spel och förstår mycket väl varför The Sims ligger på första plats. Var jag än åker till mina polare har de en unge som sitter framför The Sims.

Jag spelar själv "The Sims"...

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk

Kalle Kunskap är riktigt bra faktiskt.

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
hade? det går. Och det är gjort. Men dom som köper tyckte väl som jag gjorde, det är ett bra spel som förtjänade pengarna.

Nej, det går inte piratkopiera det spelet på samma sätt som t.ex. Cod 4.

Ja vad roligt, du får spela på crackade servrar med 5 andra personer, fullt med buggar, du skriver in skript så får du saker du vill ha. Kul i 2 dagar kanske.

Blir rätt svårt att spela WoW gratis du. Det är inte precis att man kan gå in på en random torrentsida och tanka hem enkelt och sen förvänta sig att spela med andra 8 miljoner spelare.

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Medlem

ehm. lol?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
World Of Warcraft är ett toppenspel. Bara man inte tar det på för stort allvar... det är ett spel... ett SPEL. Som vissa "hardcore-woware inte har förstått". >.<

Vet inte riktigt vad du menar med det men jag antar att du menar de som lirar i HC raiding guilds för att spendera 5 timmar i streck 4-5 dagar i veckan. Det är faktiskt så att det är extremt roligt att spela tillsammans med ett väldigt sammansvetsat gäng och daska bossar i endgame. Men alla(majoriteten) har inte tid för det, däremot existerar ju vissa tards som typ tar allting i spelet lite för seriöst, men det handlar mest om E-peen personer ^^.

Dock har ju jag taggat av med wow numera och försöker gå över till EVE tills AoC kommer! Det kommer nog komma rätt högt på listan då skulle jag tippa....

Vissa saker är rätt logiska i den där listan men sen kommer kalle-vad spelen?! ..........

Det är iof ganska ointressant atm med tanke på att inga superspel har släppts den senaste tiden vad jag vet

Visa signatur

E8400 @ 4.05GHz| Asus Radeon HD4870x2 | Corsair Dominator 1066MHz (2x2+1x2gb = 6gb) | Asus Maximus II Formula (P45) | Viewsonic 22" WS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Tycker det känns som om där inte har kommigt något riktigt, riktigt bra spel till Pc. Jag tycker det verkar som om de flesta riktigt bra spel går till konsoll nu för tiden.

Håller inte alls med dig. Det har kommit flera bra spel till pc. Och jag tycker faktist att dom flesta spelen kommer till PC. Det enda spel jag saknar är nog Skate. hade varit nice om det kom till PC då jag inte har något xbox360/ps3.

Visa signatur

N64 .Gamecube. Wii. Wii u. PS1 PS2 PS3.
i7-4770K
EVGA 780GTX
MSI Z87-G45
Windows 10. CREATOR

Permalänk

Varför inte införa något super-säkert som gör att det inte går att piratkopiera spelen då? Borde väl gå?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Varför inte införa något super-säkert som gör att det inte går att piratkopiera spelen då? Borde väl gå?

Jodu... så fort det handlar om lite programkod så finns det inget sätt ens i teorin som är idiotsäkert. Det kommer alltid att finnas vägar för att kringgå.

Men WoW är ett bra exempel på hur man minskar piratkopieringen. Visst går det fortfarande att kopiera spelet. Men då kan man bara spela på privata servrar.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Varför inte införa något super-säkert som gör att det inte går att piratkopiera spelen då? Borde väl gå?

Finns inget sätt att skydda sig. Enda sätt som de kommit på är en kombination av CD-nycklar och online-koll. Fast även det går att komma förbi genom att lura programmet.

Finns ju även starforce som mest hindrar icke-pirater.

Sålänge folk är snåla och spelföretagen giriga så kommer spelen att förbli dyra och de enda spel som satsas på är de som garanterar inkomst.

Ju mer piratkopiering desto sämre spel får vi.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

sen är det nog fler som köper sina spel online än att gå till tex siba/onoff osv.
så det är ju mer "svensson" lir i toppen.

Sen ang super säkert anit kopia joxx.
Lite komiskt va när diablo II skulle släppas, fanns redan cdkey m.m ute innan ens det hade kommit ut.
Vilket iallafall fungerade hos dom som testade när vi gick på gymnasiet.

Dom kommer alltid lyckas. änså länge

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raghor
Jag spelar själv "The Sims"...

Skulle inte förvåna mig, är ju ett extremt stort och populärt spel!

Det bästa med The Sims är att det finns så det passar alla. Det är därför det är så stort, ingenting annat. Spelutvecklarna tjänar riktigt stora $$ på detta och de kom på en riktigt bra spelidé/affärsidé.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Skulle inte förvåna mig, är ju ett extremt stort och populärt spel!

Det bästa med The Sims är att det finns så det passar alla. Det är därför det är så stort, ingenting annat. Spelutvecklarna tjänar riktigt stora $$ på detta och de kom på en riktigt bra spelidé/affärsidé.

Men sims 2 verkar lida av någon form radient AI bugg. Simmar som inte varit hemma vet ändå vad som hänt när de varit borta. (Hade en rejält slampig sim som jag försökte få i säng med alla andra slutade alltid med att hon fick stryk av sin man när han kom hem från jobb. Sjukt...)

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if