Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

In the name of the king - A Dungeon Siege tale ½/10 poäng

Så jäkla dålig film, tror den är en av de sämsta jag någonsin sett.

EDIT: Den ½ poäng den får är pga att det är så överspelat "skådespeleri" så det blir skoj de första 10 minuterna.

Permalänk
Medlem

Rambo 4 - 8/10

Actionfylld, köttig som fan, spännande - precis vad man förväntar sig

Permalänk
Medlem

We own teh night

7/10 - bra film med lite annorlunda känsla och många kanonbra skådisar. Har många likheter med Teh Departed!

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Carlito's Way - 7.5 / 10

Bra film med Pacino mfl. Räknas väl som en film som man borde ha under bältet iaf (en av filmerna som inspirerade till GTA : Vice City).

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

In the Valley of Elah - 7/10

Bra film regisserad av Paul Haggis med Tommy Lee Jones som utreder försvinnandet av sin son som precis kommit hem från Irak.

För övrigt var Michael Clayton riktigt bra...

Permalänk
Medlem

Rambo

Överträffade alla förväntningar med råge! Satt fast klistrad från första till sista sekund 10/10

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Medlem

No Country For Old Men

Lite väl seg för min smak, hade större förväntningar. Höll på att somna ju.

6/10.

Permalänk
Medlem

We Own The Night, 7,5/10.

Permalänk
Medlem

Southland Tales 9/10
Lär behöva se om den här ett par gånger för att förstå allt (eller i alla fall en liten del av filmen). Väldigt "annorlunda" film av Richard Kelley som även gjorde "Donnie Darko" och man känner igen sig från den filmen i Southland Tales i form av den komplexa storyn (som då kräver lite mer analys innan man fattar helt ut tror jag).
Blev till och med förvånad att Dwayne "The Rock" Johnson faktiskt lyckas prestera en "normal" roll och inte bara idiot action.
Musiken är även ett kapitel för sig i filmen, riktigt bra och passande.

Permalänk
Medlem

Kikat på alla Bourne filmerna. Kanske inget häpnadsväckande, men ändock god underhållning. En jäkla massa biljakter. Och springande.

Permalänk
Medlem

Network (1976) - 8/10

Riktigt bra film, den handlar om hur TV sakar moral/etik samt pumpar ut skit och hur resten av oss bara äter det. Precis av den här anledningen jag personligen slängde ut TVn för ett år sedan.

Klipp från filmen: http://youtube.com/watch?v=MTN3s2iVKKI

Permalänk
Medlem

Flight of the Phoenix (originalet frå 60-talet) - 7/10

Ett flygplan kraschar i öknen, överlevarna får den smarta idén att bygga ett nytt plan av vrakdelarna från det gamla.

Trots den löjliga storyn är den bra. Inte så mycket action med det bra skådespeleriet och intrigerna gör att det inte blir långtåkigt.

Permalänk

Enchanted - 7 av 10. Trevlig och rolig familjefilm.

Eastern Promises - 2 av 10.
Viss spänning men en riktig sirapsfilm, SEG! Satt och retade mig på vissa saker filmen igenom.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk

The number 23 - 7/10 ingen toppen rulle men den funkar, har fått mig att gå och kolla på alla siffror jag kan se och försöka få det till 23

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Man From Earth

Handlar om en man som påstår sig har levt i 14.000 år. Helt fascinerande historia, jag satt som klistrat genom hela filmen.

Rekommenderas starkt

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk

Lord of War. 8/10 - Intressant film, helt klart en av Cage's bättre roller. Klart sevärd.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk

War 6/10 - Helt ok film, mycket action.

Med snubben från The Transporter, Jason Statham, som är mycket cool!

Permalänk

Army of the dead, -10/10 ...helt jävla värdelös

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Så därför får dne full pott?:P

-10/10. Notera minustecknet.

Gattaca - 7/10. Såg den faktiskt i skolan. Ändå rätt okej film med Ethan Hawke och Uma Thurman. Eftersom vi såg den i skolan är det meningen att filmen ska lära oss nåt (ofta man ser actionfilmer i skolan). Tror jag var den enda i klassen som tyckte filmen var okej, alla andra somnade nästan verkade som.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
-10/10. Notera minustecknet.

Gattaca - 7/10. Såg den faktiskt i skolan. Ändå rätt okej film med Ethan Hawke och Uma Thurman. Eftersom vi såg den i skolan är det meningen att filmen ska lära oss nåt (ofta man ser actionfilmer i skolan). Tror jag var den enda i klassen som tyckte filmen var okej, alla andra somnade nästan verkade som.

Typ som jag då, när vi såg Monty Python's Meaning of Life i skolan på en filosofi lektion, så var jag den enda som garvade och alla i klassen stirrade på mig

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Hedersmedlem

Rambo - 8/10 eller 2/10

Det är svårt att sätta betyg på den här, därför har jag satt två betyg. Är man som jag, en actionnarkoman så kommer man med en stor sannolikhet att digga den här filmen. Tomhylsorna flyger kors och tvärs, strupar slits loss, soldater gibbas lite random och du får se mer kött än i ett slakteri. Effekterna är välgjorda, riktigt välgjorda så förvänta er inget gore i Bad Taste-klass. Stridsscenerna är även dem välgjorda och den klassiska "skaka-springa-krigs"-kameran finns där.

Gillar du krigsfilmer med mycket kött och skjuta är detta helt rätt film för dig.

...å andra sidan: läget i Burma som den handlar om är rätt överdriven och skulle inte de köttiga scenerna vara just så köttiga skulle filmen bli rätt tunn, innehållslös och intetsägande. En del av er kommer säkert tycka den är grymt smaklös också. Stallone blir nästan lite parodi på sig själv och whiskeyrösten används friskt.

Rambo är en slaktfest. Jag personligen diggade den. Förstår dock de som inte gör det också. Slutet är för roligt - kanske 60% av bion började skratta, inklusive jag.

EDIT: Gjorde om inlägget till en liten minirecension av filmen.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Stephen King's The Mist - 7/10

Riktigt härlig, lättsmält, psykologisk thriller, utklädd till en monster-rysare. Bra skådespelare (inklusive ungen, för en gångs skull), intressanta karaktärer, och faktiskt rätt bra specialeffekter med tanke på den låga budgeten.

Har dessutom det bästa slutet jag har sett i en film på väldigt länge. Musiken, stämningen...

Hans ansiktsuttryck medans han ser militären gå förbi honom, strax efter att han har skjutit sin son..

Dold text

Måste se om det imorgon.

Visa signatur
Permalänk

Rescue Dawn, 5 av 10.

En historia om en amerikansk stridspilot som sköts ned över Laos under Vietnam kriget. Hans historia att ta sig tillbaka från det ena o det andra...helt ok. Men kanske lite seg i mellan åt.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

Teh Assassination of Jesse James

7.5/10 Oväntat bra och läcker! Se den utan förväntningar som jag gjorde så har du kvällen räddad

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

The Descent

Var sugen på en film med lite hoppa till sekvenser så slängde in denna i dvd-spelaren och den hade verkligen ett gäng sådana sekvenser

7/10 får filmen från mig.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Jag och några polare såg nyss klart Stephen Kings The stand. Det ända vi missa var att den var en serie fast vi såg den i sammanklipt version på 6 timmar. Där var typ 1 bra scen i filmen/serien. 2/10.

Permalänk
Medlem

Rambo 4 4/10

En välgjord actionfilm. Men jag tycker det är segt att se folk som skjuter på varande i över en timme.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Jag och några polare såg nyss klart Stephen Kings The stand. Det ända vi missa var att den var en serie fast vi såg den i sammanklipt version på 6 timmar. Där var typ 1 bra scen i filmen/serien. 2/10.

Det är ju en av mina absoluta favoritfilmer. Själv tycker jag det är jättetrevligt med mini serier i film format.

Surf's up http://www.imdb.com/title/tt0423294

Inget större fan av fejkade intervjuer och kamera arbete men filmen var i övrigt riktigt bra. Endel skämt känder väldigt vuxna och nästan opassande för barn. -7/10

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Inaktiv

Into the wild

Ruskigt bra film! Blev bitvis lite småseg emellanåt men inget som störde allt för mkt.

7/10