Världens sämsta program - enligt SweC

Permalänk
Medlem

QuickTime, fullständigt värdelöst program.
Segt som snigeln, enda positiva är att man kan se mobilfilmer i det, men när man
fixar K-Lite codec pack kan man köra mobilfilmerna på Windows Media player.

Permalänk
Medlem

Microsoft CRM, installera den om ni vill få problem

Visa signatur

Desktop : ASUS Striker Extreme, Club3D8800GTX 768Mb, CPU E6600 2,4Ghz, 4GB RAM 800Mhz. Corsiar 620W, Asus 22" TFT LCD MW221U
Laptop: HP-6910p.

Permalänk
Medlem

Hm, har inte många program som jag inte gillar, men ett som jag verkligen hatar, är Symantec's Norton-serie. Hur i (ursäkta mitt språk) helvete kunde dom komma på en sådan jävla idiotisk ide att skapa ett säkerhets-program som först och främst ÄTER upp en dator. Designen i nyaste versionen, 2007, är ju för fan av och för barn! Rena rama lekstugan där!

Morran59: Har du verkligen testat precis alla säkerhets-program som finns, så att du har något att jämnföra med?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

1. Norton Antivirus = Tar mycke cpu + att de fick min dator att krascha fullständigt

2. Roxio Easy cd creator = Fruktanvärt tamt program.., Knappt att man kan bränna på de så tradit de e

Permalänk
Medlem

Världens sämsta OS: Windows Millenium Edition
Ångrar inte en sekund att jag betalade 1200kr för XP uppgraderingslicens.

Sen hatar jag program som är översatta till svenska av någon som inte kan svenska!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk

iTunes = Man använder den endast pga av iPod.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4xXx0R
iTunes = Man använder den endast pga av iPod.

om du inte gillar ituns och har en ipod so finns sharepod. mycket smidigare än itunes. http://www.sturm.net.nz/website.php?Section=iPod+Programs&Pag...

Visa signatur

Canon 30D - BG-E2N - Canon 28/2,8 - Canon 50/1,8 - Tokina 100/2,8 macro - Sigma EX 70-200/2,8 - Mina Bilder
Marantz 2230 - NAD 2400 - H/K HD 970 - DIY HiVi F8 + Seas 27TDFC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPekk
Microsoft CRM, installera den om ni vill få problem

Hur kan man misslyckas med CRM?

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA
Hur kan man misslyckas med CRM?

Det höll kanske inte måttet. För inlåst system.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4xXx0R
iTunes = Man använder den endast pga av iPod.

Pröva MediaMonkey!

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

i fallande ordning ;

1. Realplayer - sånt RYSLIGT bloatware
2. Panda Antivirus - HEMSKT! jobbar som tekniker på en halvstor datorkedja, har ALDRIG fått Panda att fungera tillfredställande (tar för mycket resurser, hittar inte virus som är 4 år gamla, osv...)
3. Internet Explorer - Uråldrigt, snekodad skit, sätt fyra apor i ett rum och de gör säkert bättre ifrån sig :S har sådana säkerhetsbrister att jag har ett jobb.
4. Norton Internet Security 2007 - Totalt värdelös resurshantering!!! jag ska smila och sälja skiten, vägrar blankt att sälja det om det inte är en _RIKTIGT_ bra dator som ska ha det

i de bästa av världar skulle jag vara arbetslös, program 2 & 3 står för nästan 40% av alla "hälsocheckar" jag gör (hälsocheck = virusrensning, adware/spyware-rensning, lättare tweak av windows osv. här ingår alla ockulta fel och "felsökning av hårdvara" också.)

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem

med tanke på att IE är ett så vitalt program, drar lite resurser och fungerar riktigt bra kan jag nog inte hålla med dig jingizu
IE7 är faktiskt riktigt bra och jag har inte orkat instalera Opera på min nya installation. Sedan fungerar flest sidor med IE, med opera kan jag ju inte se aftonbladet tv

Visa signatur

nämen tjenare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zack_Ersa
Purble Place i Vista, det spelet har jag aldrig fattat meningen med... asså, man ska göra olika sorters tårtor... Vad i h_lvete ä grejen med det? känns som ett leka lära program för treåringar....
Senatse varianten av BSplayer är sorglig också... Whwn U Save... *suck*

Har du tänkt på att det kanske är ett leka lära program för treåringar

Permalänk

Windows mail!!!
Strular jämt och man förlorar viktiga mail!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tompabjork
Windows mail!!!
Strular jämt och man förlorar viktiga mail!!!

Du borde testa Windows Live mail, använder det dagligen. Och jag har då då inte förlorat något mail än.

Permalänk
Hedersmedlem

1. Norton = :(:(:(:(:(

2. Itunes + Quicktime = :(:(:(:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
1. Norton = :(:(:(:(:(

2. Itunes + Quicktime = :(:(:(:(

Håller med till fullo. Usch på dem

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Real Player och Quicktime. Och ingen annan som har tänkt på Shockwave?

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Googlah
Real Player och Quicktime. Och ingen annan som har tänkt på Shockwave?

Och IE... sämre prog finns ju inte, sen att vissa sidor använder dessa som standad gör det inte bättre :@ Sånna sidor bör hackas

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

Quicktime alla gånger,dom som kom på det programmet måste varit förståndshandikappade,varför försöka göra en egen standard som krånglar så mycket och till på köpet lyckas få med några stora aktörer så det blev en jävla soppa av allt man vill streama på nätet?
.MOV är enligt mig ett av historiens sämsta format:(

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Inaktiv

Safari för Windows.
Åtminstone när testade det när det var nytt (för windows alltså).
Gick inte använda ^^

Permalänk

vet inte riktigt...
men när jag testade mozilla firefox så fick jag en trojan-varning efter 10min! .....slump?

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPekk
Microsoft CRM, installera den om ni vill få problem

Jätten Siebel är inte det minsta bättre. Vill man bränna en miljard kr som länsförsäkringar så visst:
http://www.idg.se/2.1085/1.18277

Andra stora företag har brännt hur mycket som hellst på det med.
(Tänker inte nämna några namn här)

När det gäller ERP system så är nog Scala världens största skämt.....
När man byter plats på ok och cancel knappen (ok till höger och cancel till vänster) samt trycker ihop dem till halva storleken jämfört med windows standard då har man passerat en gräns......

Permalänk
Medlem

1. STEAM!
Hatprogrammet nr.1
Hur hardcore ska man inte behöva vara för att ha nytta utav att steam startar med windows. Det updaterar säkert 10gånger i veckan, och då mest bara reklam.
Var bättre förut när man bara kunde starta CS och spela istället för att logga in, mötas av uppdateringar osv.
Visst går det att stänga av att det startar med windows och att det går att göra genvägar till spelen. Bra det.
Sedan är det väl bra att man får uppdateringar till spelen samt att man kan installera de utav skiva. Men det hade man kunnat lösa på mycket snabbare, simplare och billigare sett.

2.Windows explorer som fönsterhanterare är hemsk. Seg, blotad, ful och opraktiskt att det bara sjunger om det.
Jobbig meny, ingen "allways on top" knapp .
De borde verkligen arbeta om det. Gnome, XFCE, KDE, FluxBox, BlackBox, BBclean piskar windows explorer 24/7!

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av volvopowr
vet inte riktigt...
men när jag testade mozilla firefox så fick jag en trojan-varning efter 10min! .....slump?

Uhm, det beskriver väl dina surfvanor mer än vad Firefox klarar av, dvs att surfa dit du styr browsern och tar hem det innehåll de har på suspekta hemsidor. Prova Firefox3beta5, ruggarns smutt och slick! Installera sen NOSCRIPT för säker surfning på okända sajter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
Uhm, det beskriver väl dina surfvanor mer än vad Firefox klarar av, dvs att surfa dit du styr browsern och tar hem det innehåll de har på suspekta hemsidor. Prova Firefox3beta5, ruggarns smutt och slick! Installera sen NOSCRIPT för säker surfning på okända sajter.

hm... varför hände inte samma sak i IE?
har aldrig hänt nått sånt när jag surfat med IE!
Och sidan var föresten inte särskilt Suspekt eller okänd....
kan ju helt enkelt varit antivirusprogramet som slog slint...

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av volvopowr
hm... varför hände inte samma sak i IE?
har aldrig hänt nått sånt när jag surfat med IE!
Och sidan var föresten inte särskilt Suspekt eller okänd....
kan ju helt enkelt varit antivirusprogramet som slog slint...

Då kanske det var antivirusprogrammet du skulle ha skrivit i den här listan..

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

picasa - har det sämsta och mest frustrerande interface som skapats
azureus - samma som picasa med tillägget att det suger datorkraft nåt enormt

Permalänk

Sämsta stycke mjukvara? Måste ju vara något bundlat som Acer och Hp skickar med på sina bloatade windistar? Kan bli tokig på sånt junk. (inte sagt att jag kört all mjukvara men rent generellt brukar jag fnysa åt det).

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk
Hedersmedlem

"HP ProtectTools Security Manager"
"HP Wireless Assistant"
"HP 3D DriveGuard"
"HP ProtectTools Security Suite"
och
"HP BIOS Configuration for ProtectTools"
Är inga höjdare direkt.