Permalänk
Robot

Nintendo 64 mod

Hittade ett gammalt Nintendo 64 medans jag vår städade. Och brist på annat att göra bestämde jag mig att överclocka nintendot, hade tidigare läst att de var ganska simplet att göra de.

Saker som jag ska/har göra/gjort.

[X] Plocka i sär nintendot
[X] Koppla in en 120mm fläkt
[x] Fixa överdrivna kylflänsar
[]Överclockas till 3.0x
[]Koppla in leds samt ljusrör
[] Kommer antagligen lägga till en massa saker då jag vet hur boxen ska se ut.

Ska även bygga en ny box, men är helt clue less om hur den ska se ut. Skulle uppskatta ideér.

Besök albumet: Nintendo 64 mod av Nombah

Permalänk
Medlem

Tror du att du kommer få 60+ i Goldeneye? ^_^

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PirateStajl
nintendo killer!! hehe nej jag skämta ska bli roligt att se hur mycket nintendot tjänar på att överklockas ett kul projekt annars lycka till

Haha, jo jag hoppas på att de ska bli en stor skillnad

Permalänk
Medlem

varför både overkill-flänsar och fläkt? kan bli coolt om du har snygga, överdrivet stora flänsar och utnyttjar utseendet genom att ha en låda som passar skönheten. (kanske konstig mening, orkar inte läsa genom den innan jag postar).

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luddha
varför både overkill-flänsar och fläkt? kan bli coolt om du har snygga, överdrivet stora flänsar och utnyttjar utseendet genom att ha en låda som passar skönheten. (kanske konstig mening, orkar inte läsa genom den innan jag postar).

jag kommer ju att grunda lådan på fläktarna och flänsen, den stora delen av modden är att de ska bli snyggt.

Permalänk
Medlem

You murdure

Permalänk
Medlem

coolt, gör ett eget chassi me en flärre:D

Permalänk
Medlem

N64 skulle verkligen behövas klockas lite, det laggar ju som fan när man kör co-op på Perfect Dark.

Permalänk
Medlem

De är en sak jag undrar över, Kan man göra något åt grafiken på något sätt?

Permalänk
Medlem

Ååh Zelda! Perfect Dark, hur många timmar har man inte nätat det spelet med polarna?:D

Visa signatur

i5 750|Asus P7P55D Pro|12Gb1600Mhz|HD5870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nombah
De är en sak jag undrar över, Kan man göra något åt grafiken på något sätt?

Man kan köpa ett expansion pack ger vissa spel högre upplösning och även AA (tror jag). Vissa spel krävde expansion pack för att ens starta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Man kan köpa ett expansion pack ger vissa spel högre upplösning och även AA (tror jag). Vissa spel krävde expansion pack för att ens starta.

Har för mig att expansionsettet ändast ger internminne. men jag är inte säker..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nombah
Har för mig att expansionsettet ändast ger internminne. men jag är inte säker..

jo, men den delar väl antagligen grafikminnet och internminnet. Kollade på wiki, blev så nostalgisk. Star wars racing kan få riktiga framedrops när man kör på högsta grafik & expansion pack ;P Mysiga.

Citat:

It gives the Nintendo 64 an extra 4MB of RDRAM, for a total of twice the original (4MB) of on-board RAM. This allows for greater screen resolution, more detailed graphics, and a higher framerate.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
jo, men den delar väl antagligen grafikminnet och internminnet. Kollade på wiki, blev så nostalgisk. Star wars racing kan få riktiga framedrops när man kör på högsta grafik & expansion pack ;P Mysiga.

Då är jag jävligt sugen på att se hur de blir om man klockar till 3.0X och skaffar sig ett expansion pack. De jag hoppas på är att Zelda ska bli lite finare och ha fler frames.

Permalänk
Medlem

varför ska du göra ditt nya skal så överdrivet "stor" med tanke på hur lite som ska in?..n64 är inte så stor

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför?

Varför har du plockat isär en perfekt n64 för?
Vet du inte att om ett X antal år så kommer de att vara så eftertrakdade att man betalar ett mycket högre pres än vad de var värda när de var nya.
Se bara på mega drive och nes, de är ju redan jätteeftertraktade och de görs ju inte längre så värdet på ett nes kan man få betala 1000kr för och en mega driver så kan priset vara 1500kr.

Permalänk
Medlem

Re: Varför?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DachmanX
Vet du inte att om ett X antal år så kommer de att vara så eftertrakdade att man betalar ett mycket högre pres än vad de var värda när de var nya.
Se bara på mega drive och nes, de är ju redan jätteeftertraktade och de görs ju inte längre så värdet på ett nes kan man få betala 1000kr för och en mega driver så kan priset vara 1500kr.

Efter som man köpte de antarligen för ett X-antal år sedan och då kostade en hel del, så de är inte som om jag går i vinst. + Jag kan väl koppla in de i gamla skalet om de va så.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Man mördar inte ett N64 :'(

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Tycker det är coolt. Lycka till med lådan

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem

Gör den mindre, 25x25x25 blir ju för stort

Permalänk
Avstängd

Re: Varför?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DachmanX

Ett NES kostade bra mycket mer än 1000:- när de var nya

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk

paint ftw

Visa signatur

Game: PC7 - Nexus 400W - 3700+ med NINJA- 2gb - x800gto med AC - raptor36gb/seagate200gb - 5500z - G5
School: HP 6510b= T7100 - 3100x - 2gb

Permalänk
Medlem

- 500 poäng och livstids avstängning!

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Har en sådan liggande med spel och tre felfria kontroller och en knippe kablar. Fick den gratis då den var hotad av återvinnings maskiner.

Ångrar mest att jag kastade mitt gamla glappa Philips Pong och Tennis tv spel som var tillverkat sent 1970 tal.
Tippar på 1977-1979.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk

hahaha va nice åh nu vill man dra fram sin gamla n64 o bara köra perfect dark.... nice mod