Datorbutiken.com och deras nya snabba leveranser?

Permalänk
Medlem

Själv har jag inte betalat ett skit än till datorbutiken. beställde kl 23.00 igår. nu är det på väg. Tycker dem är grymt snabba med att skicka iväg bla 4 hårddiskar, nätagg, grafikkort, processor, ramminne, skärm och chassi. Sen får jag nog ett inbetalningsbrev

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pigma
Hmm... Om jag nu avbeställer mitt kort, och istället beställer ett kort som ligger på lager, vad händer då med mina andra varor som står som leveransklara? Tappar jag min plats i kön för dessa varor?

Tror det är så att om ordern inte har skickats iväg ännu så kan du nog lägga varor i kundvagnen och välja att de lägger till dem till en redan lagd order. Om detta inte funkar eftersom den står som "Leveransklar", så kan du ju testa ringa kundservice... Själv snackade jag med en trevlig skåning som gick iväg från sin telefon och la till en produkt till min "Leveransklara" order, skitbra.

Visa signatur

Argon-

Permalänk

Pigma, Argon- m.fl - Om man plockar bort en vara på en order påverkar det endast den enda varan, såvida den inte ingår i ett datorsystem eller annat liknande sammansatt vara. Lägger man därefter till någon vara på ordern påverkar det aldrig övriga varors leveranstid.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Jag fattade nog fel med 'Bekräftad, prel.' Stog 10 Januari på produkten när jag la ordern. Några dagar senare stog det 5 Februari på produkten men fortfarande Bekräftad, prel. 10 Jan i ordern.

Trodde då att mitt kort var bekräftat den 10 Jan och dom som lägger ny order fick vänta till 5 Feb?

Fick mail idag att kortet blivit uppskjutet 26 dagar och det står nu
Bekräftad, prel. 2008-02-05 i ordern. Betyder det alltså att dom får in kortet TIDIGAST 5 feb?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Jag fattade nog fel med 'Bekräftad, prel.' Stog 10 Januari på produkten när jag la ordern. Några dagar senare stog det 5 Februari på produkten men fortfarande Bekräftad, prel. 10 Jan i ordern.

Trodde då att mitt kort var bekräftat den 10 Jan och dom som lägger ny order fick vänta till 5 Feb?

Fick mail idag att kortet blivit uppskjutet 26 dagar och det står nu
Bekräftad, prel. 2008-02-05 i ordern. Betyder det alltså att dom får in kortet TIDIGAST 5 feb?

Det borde det rimligtvis, ja.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Fick mail idag att kortet blivit uppskjutet 26 dagar och det står nu
Bekräftad, prel. 2008-02-05 i ordern. Betyder det alltså att dom får in kortet TIDIGAST 5 feb?

Det kan ändras vad jag förstår. Club 3D-kortet jag först beställde hade datumet 1/2, sedan ändrades det till 9/1 och senare tillbaka till 31/1.

Finns ett Sparklekort i lager hos db i skrivande stund för 2060kr, bytte själv till det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andervaeld
Det kan ändras vad jag förstår. Club 3D-kortet jag först beställde hade datumet 1/2, sedan ändrades det till 9/1 och senare tillbaka till 31/1.

Finns ett Sparklekort i lager hos db i skrivande stund för 2060kr, bytte själv till det.

Gjorde samma sak som dig, hoppas bara man blir nöjd nu.

Permalänk
Medlem

Levererar på nån dag bara det finns i lager.
Däremot tar god tid på sig att återbetala om man har tillgodo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Vad säger ni alla om alternativet "bekräftat tidigast" som alternativ, vi vill verkligen inte ge falska förhoppningar där detta kan undvikas.. ?

Låter bra tycker jag=)

Samt dbmanen. Starkt att du ger dig in i dessa diskutioner de vissar goodwill i mina ögon. CrEd dig

Visa signatur

Nyare: |Antec P182| |Asrock Z68| |I7 2700K @ 4,8Ghz 1,375V 24/7 | |16GB DDR3 Corsair Vengeance| | 3X(R9 290X LCS) | 5x SSD 120GB Corsair Force 3 || Vattenkylsys info kommer. De är Halv Tum så får ni en finger visning.| |Samsung s27a850|
Äldre: |Antec P182| |Maximus Extreme| |Q6600 @ 3,6Ghz 1,45V 24/7 FSB16001,4V| |4GB DDR3 9-9-9-24 2000MHZ Patriot Viper| |2st 3870x2 FullcoverWaterblocks| Vattenkylsys info kommer.

Permalänk
Medlem

Såja, avbeställde mitt Asus kort och grejerna skickades på direkten... Riktigt bra gjort! Inget fel på grejerna heller!

Tummen upp, datorbutiken.

Visa signatur

E6750 2.66GHz | Sparkle 8800gt 512MB | Westen Digital Caviar 500 GB 7200 RPM | Gigabyte P35 DS3 | 2GB Corsair XMS2 800Mhz DDR2 | Logitech G15 | Microsoft Intellimouse Explorer 3.0

Permalänk
Medlem

Skulle få min färdigmonterade dator 10-15 dagar efter att alla delar varit inne (alla var det från början) och nu har det gått 16 dagar så det är väl ganska segt kan man tycka, speciellt eftersom de utlovar en viss tidsgräns.

Permalänk

Micco - 10-15 dagar är en uppskattning, viss tolerans finns i båda riktningarna. Maila mig ditt ordernummer så skall jag kolla status till dig.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

håller med att dom e sega där:(... tog 2 veckor och fixa fram ett headset som dom hade i lager + nu beställde jag en dator där i början av februari och det va bara grafikkortet som inte fanns i lager (skulle komma 02/06/08 eller nåt)o den fanns i lagert 02/10 och jag har fortfarande inte fått den.. har ringt dit och sånt, dom säjer bara du får den nog nästa veckan..in my ass nästa vecka har fan väntat överlänge ger dom ngn dag till annars skiter jag i det... komplett?!

Permalänk
Hedersmedlem

Beställde en hårddisk plus bonusvara i förrgår kväll. Packades igår morse och paketet är nere på postombudet nu. Tackar man för

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Moderator
Moderator

Hur är det med leveranstiderna numera, gäller det fortfarande att beställning före 14.00 skall skickas samma dag om varorna finns i lager? Hittar inget om det på sidan så antar att det inte gäller längre.
Lade en beställning ~11.40 igår, status blev snabbt "Leveransklar" eftersom allt fanns inne, men därefter hände inte ett smack förrän i morse då jag fick orderbekräftelse och "leveransbekräftelse" (att varorna gått till pack). Sedan dess ingenting.
Så förutsatt att det inte är rejäla fördröjningar i statusuppdateringen kommer varorna skickas först imorrn, segt.

Resten av komponenterna ligger ju här och väntar på sina kompisar
Så nu fick jag gnällt av mig lite, hihi.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns det någon här på Sweclockers som är insatt i datorbutiken? För har problem med ett moderkort och jag vet inte om jag får skicka tillbaka kortet pga det problemet.

Här ser ni tråden:
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=75716...

Hör gärna av er om någon av er jobbar eller vet mycket om DB.

Permalänk
Moderator
Moderator

Jahopp där fick jag visst ett kolli-id, två dagar för att skicka en beställning där allt finns i lager känns ganska dassigt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om ni får in en vara som saknas i ordern man har, skickar ni då hela ordern den dagen ni får in produkten?
för min blev inte skickad denna gång.
Beställde den 1 april 2008, och idag 4 april 2008 fick ni in varan så det står leveransklar på samtliga grejer jag beställt.

Mvh
Barry

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

twit - Vi har ingen fördröjning på leveranser i skrivande stund. Strax efter påskhelgen med hela 4 dagars orders back hamnade vi lite snett, men det löste sig på en dag. Det var inte så att du betalade i förskott? Det tar nämligen ett par dagar extra pga bankerna..

Barry - Lite beroende på när på dagen den sista varan ankommer lager, men kommer den in så ordern som helget blir leveransklar innan 14:00 så visst - då skall ordern gå till packning och även hinna lämna samma dag.

Allmänt är det svårt för mig att kommentera enskilda ärenden i en tråd likt denna utan referens till ordernummer. Då ordernummer inte innehåller någon som helst känslig information är det helt OK att posta detta på öppet forum. Dessutom gäller att jag försöker hålla mig till det allmänna fallet och kommenterar sällan enskilda ärenden i detalj om detta inte har allmänintresse på forumet. Tack!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

tredje gången man handlar hos de och nu börjar det gå lite trögt

hur var den där policyn nu igen om man beställde innan kl 14 så skulle de skickas samma dag?, hursomhelst beställde saker igår kl 8 på morgonen och än idag kl 15 står det leveransklas altsså har den inte skickats än. Visst det kan låta lite grinigt men har man en policy så ska den hållas givetvis.

Eller är det nåt annat ajg missat, storöverbelastning på db sistone?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

RoleX - Vi har inte haft någon officiell leveransgaranti på ett antal månader, men har som målsättning att att klara att leverera beställningar dagen efter som lagts innan 14:00. Lade du ordern redan igår skall den ha gått till packning redan igår, och borde givetvis också skickats då. Det är förmodligen något som spökar i din order, maila mig ditt ordernummer så kollar jag på saken!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

Datorbutiken verkar ha mycket att göra för tillfället. Jag beställde ett datorsystem åt en vän för ett tag sen. Det som tar tid är antagligen att vi beställde montering av delarna också. 10-15 dagar (efter att sista varan inkom på lager) skulle det ta när jag la min beställning och även betalade denna. Efter 20 dagar ringer jag DB och hör vad det är frågan om. Då har leveranstiden ändrats till 20-25 dagar, något som gjordes efter min beställning. Om detta har jag heller inte blivit meddelad, vilket är lite irriterande. Jag misstänker även att det är direkt otillåtet att göra så, att ändra ett "kontrakt" efter att beställningen är gjord och betald. Nåväl, det skulle fortfarande gå snabbare än att beställa delarna på nytt från en annan butik.

Nu i veckan har det gått 25 dagar, och fortfarande inget tecken på datorleverans.

Jag har aldrig haft problem med datorbutiken tidigare, men detta är lite underligt. Det blir även fel eftersom det är dagspriser på alla datorkomponenter, de ändras snabbt. Jag beställde en E6750 cpu till mitt system, och E6850 är numera prissänkt så mycket att den är den är det självklara valet istället. Jag skulle gärna se att vi för de 50 extra kr det kostar bytar till den bättre processorn, men är rädd för att det blir 25 nya väntedagar

2 eller 3 dagar efter beställningen fick jag info från datorbutiken om att nästa vardag så skulle den sista komponenten inkomma till lager, och jag kunde hämta datorn samma dag. Jag och min vän planerade för att köra till DBs hämtlager på måndagen (det var då fredag tror jag). Som tur var så ringde vi DB på måndagen för att få det bekräftat, innan vi körde iväg. Då visade det sig att DB av misstag lagt till ett alternativ med snabbare leverans, längre garanti och antivirusprogramvara. Till högre pris givetvis. Ett vanligt misstag såklart, men tur att vi dubbelkollade innan det togs ledigt från jobb och liknande för att hämta dator. Dåligt DB, dåligt

Visa signatur

tihi

Permalänk

hans_villius - Jag har ett litet frågetecken efter att ha läst ditt inlägg..Du skriver att vi lagt till "ett alternativ med snabbare leverans, längre garanti och antivirusprogramvara".. Avseende vad? Och vad menar du med "till högre pris"? Om vi på eget bevåg byter ut någon vara i din order till likvärdig/bättre för att snabba på leveransen så skall det inte kosta dig ett öre extra. Förklara, detta skall vi givetvis reda ut så du blir nöjd! Vill du byta ut någon vara i ordern, exvis processorn, till något nytt "självklart val" utan att tappa din köplats så mailar du mig med referens till våra artikelnummer, det löser jag.

Slutligen, på förekommen anledning - Ni som beställer för avhämtning på vårt hämtlager i Staffanstorp, kör inte dit innan ni erhållit SMS/mail om att ordern är klar för avhämtning. Vi är medvetna om att informationen kring detta kan göras bättre och det skall vi också göra. "Leveransklar" innebär alltid att alla varor till ordern ankommit vårt lager, men därifrån till hämtbutiken kan röra sig om ett par timmar pga hög ordervolym och orsakar ofta onödig väntetid om man inte väntar på sitt SMS.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

Nej, datorbutiken hade alltså av misstag lagt till ett alternativ där jag skulle få datorn monterad snabbare, samt även få längre garanti och någon sorts antivirusprogramvara. Det var därför jag så snabbt meddelades att datorn var färdig att hämtas. När det uppdagades att denna extra "service" hade smugit sig in, och att jag berättade att det inte var något jag ville ha eller betala för, så skulle datorn inte längre vara färdig för avhämtning den dagen. Var såklart lite förvånad när systemet skulle vara färdigt så snabbt, men jag hann inte vara glad länge

Jag har lyckats byta ut processorn nu efter lite telefonköande, tack ändå. (dock hann jag inte fråga efter uppskattad väntetid för min order, killen jag pratade med var väldigt snabb med att lägga på. Det är kanske något du skulle kunna kolla upp, om du inte har något att göra, heh. Hoppas verkligen inte att leveranstiden har nollställts i alla fall)

Citat:

[B]Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.comSlutligen, på förekommen anledning - Ni som beställer för avhämtning på vårt hämtlager i Staffanstorp, kör inte dit innan ni erhållit SMS/mail om att ordern är klar för avhämtning[/B]

Jo det var såklart lite dumt, jag fick mail av DB som ungefär gick ut på att "på måndag inkommer den sista saknade delen du beställt till vårt lager, din dator kommer att vara färdig att hämtas då". Ganska raka besked från DB ändå, svårt att tolka på annat än ett sätt. Efter det upptäcktes tillägget som bl.a gav snabbare leveranstid, men till dyrare pris, och då var det inte längre måndag som gällde. Och detta fick jag reda på själv av en slump, när jag ringde DB för att dubbelkolla.

Jag är ändå lite förvånad över leveranstider. När jag beställde var det 10-15 dagar som gällde. Några dagar senare ändrades detta till 20-25 dagar, vilket även innefattade min order tyvärr. Och nu ser jag att det är ändrat tillbaka till 10-15 dagar. Och min egen order börjar närma sig 25dagarsträcket. Förstår du varför jag blir lite kinkig?

Visa signatur

tihi

Permalänk
Medlem

Leveranser...

Fick detta roliga mail idag:

"Vi vill med detta mail berätta att minst en artikel på din order försenats från leverantör, vilket påverkar orderns totala leveranstid med uppskattningsvis 35 dagar.

Tidigare uppgivet leveransdatum: 2008-04-25
Nytt tidigaste leveransdatum: 2008-05-30"

Roligt när man la sin order 7/4 och fått olika tider fram och tillbaka från kundtjänst och orderstatusen, än värre när man lägger ut mer pengar för dyrare komponenter som sägs skall komma före den som var försenade och så får man idag veta att den är än mer försenad...så om processorn tidigast kommer 30/5 och montering & test tar 10-15 dagar så har jag väntat mer än 2 månader på min burk, roligt NOT! Och inte ett ljud från kundtjänsten om alternativ eller att man vill försöka kompensera kunden på något sätt som incitament för att man ska sitta på rumpen och glatt vänta...

Jag förstår att det inte är Dbs fel att de inte får några processorer från deras leverantör men kunderna (läs jag!) blir inge glada när det blir på det här viset.

Kan man häva ordrar för att det tar för lång tid?

/Locklyn

Visa signatur

Väntar på: E8400,GA-G33-DS3R iG33, 2x2GB Mushkin XP2-6400,Seasonic S12 Energy+ 650W, GeForce 8800GTS 512MB, Antec P182, Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer mm!

Permalänk
Medlem

Du kan häva order om det tar mer än 30 dgr att leverera OM inte annat avtalats säger konsumentlagstiftningen. Brukar inte vara nått problem ändå att häva order om säljaren inte påbörjat den så hör av dig till säljaren så fixar dom det nog.

Permalänk

Att avbeställa eller ändra i en icke levererad order går alltid bra hos oss, och detta kan man göra via vår hemsida under "Ditt konto". Kan vi på något sätt kompensera för lång leveranstid för att undvika att order avbeställs så gör vi givetvis det. Ofta är leveransförseningar långt utanför vår kontroll, men det betyder inte att vi inte gör det bästa av situationen!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Db mannen har lovat kika på det här imorgon så jag känner mig i alla fall glad att någon byr sig Verkar som jag haft extrem otur och jag hoppas allt löser sig snart

/L

Visa signatur

Väntar på: E8400,GA-G33-DS3R iG33, 2x2GB Mushkin XP2-6400,Seasonic S12 Energy+ 650W, GeForce 8800GTS 512MB, Antec P182, Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer mm!

Permalänk
Medlem

Jag undrar om grafikkorten som det inte står Fyndavara på i titeln också bara har 3 månaders garanti? Eller är det bara 3 månaders garanti på de artiklar där det står "Fyndvara" i rubriken?

Så skulle datorbutiks killen eller någon annan kunna svara på om denna produkt har full garanti : https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=LT8800GT... ?

Ska beställa idag så vill gärna veta.

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk

Pie - Den produkten har full garanti, endast "*-F" är begränsad till 3 månader.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se