Märken på RAM som ej passar bra med GA-EP35-DS4

Permalänk
Medlem

Märken på RAM som ej passar bra med GA-EP35-DS4

Jag tänkte köpa ett GA-EP35-DS4 nu och slänga på en E8400. Den enda frågan som återstår är ifall det finns något minne som passar bra till detta moderkort.

Min första tanke var att slänga in 8 Gb Corsair XMS2-6400 TWIN2X4096-6400C5 men jag har för mig att jag läst någonstans om att dessa har funkat dåligt med just detta moderkortet?

https://www.datorbutiken.com/se/Default.aspx?vat=true&

Så därför undrar jag om någon har några tips på bra 4 Gb kit som jag kan köpa? PC6400 ska det vara.

EDIT: Ändrade om för att förtydliga.

Permalänk
Medlem

Tycker du ska formulera om din fråga så får du lättare svar. Fråga istället vilka minnen som passar bra till DS4 det finns ju hur mkt folk som helst med ett fungerande DS4.

Jag har OCZ Reaper 2x2Gb 4-4-4-15, 2,15 volt. Funkar fint.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeRetta
Tycker du ska formulera om din fråga så får du lättare svar. Fråga istället vilka minnen som passar bra till DS4 det finns ju hur mkt folk som helst med ett fungerande DS4.

Jag har OCZ Reaper 2x2Gb 4-4-4-15, 2,15 volt. Funkar fint.

Tackar, har ändrat om nu så att det inte var trippla negationer och dylikt

Permalänk
Medlem

OCZ PC6400 SLI 2x2GB funkar för mig. Fick dock sänka timings till 5-5-5-15 då det gav enstaka fel i memtest86+ när jag körde specade timings (vid 2,1 Volt) men eftersom det nu funkar bra även vid 1,8 Volt så är jag ändå nöjd.

Permalänk
Medlem

mina corsair har funkat bra för mig nu flera månader.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Hedersmedlem

Samma här.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM