Permalänk
Medlem

Undrar om mina nerver kommer klara av gankandet.

Ska börja lira på Fury PVP-server på fredag.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Hur funkar det när man blir dödad i pvp? förlorar man något? spawnar man på närmaste graveyard/stad? eller måste man springa som spöke till liket?

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Har en fråga angående mitt system, har detta nu:

Amd 4000+ (2.8ghz klockad)
1.5gb 400mhz
7900gt (600core/700mem)

Kommer jag kunna spela spelet med hyffsat flyt? Kan tänka mig att ha låga inställningar.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maarus
Har en fråga angående mitt system, har detta nu:

Amd 4000+ (2.8ghz klockad)
1.5gb 400mhz
7900gt (600core/700mem)

Kommer jag kunna spela spelet med hyffsat flyt? Kan tänka mig att ha låga inställningar.

Jag har AMD 4600+
2 gb
7900 gtx

Flöt på för mig på medium i General Beta, alltså bör det flyta bättre för mig nu i retail. Alltså tror jag att det kommer nog gå bra för dig, kanske kan köra på medium t.o.m.

Permalänk
Medlem

nvm

Visa signatur

CPU - Amd Ryzen 9 5900X /// CPU Cooler - be quiet! Dark Rock 4
/// GPU - MSI 3080 Suprim X/// PSU - Corsair RM850i /// MB - Gigabyte aorus 570x pro /// RAM - G.Skill 32GB 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo /// Case - Phanteks Eclipse P500A D-RGB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
Hur funkar det när man blir dödad i pvp? förlorar man något? spawnar man på närmaste graveyard/stad? eller måste man springa som spöke till liket?

Under EA förlorar man ingenting, men det skall komma senare att man förlorar PVP-exp.
Du kan aktivera ett antal spawnpunkter under en region och sedan välja en av dessa när du dör. Dör du av PVE så får du en liten debuff i en halvtimma, men du har chans att hämta din gravsten. Har för mig att man tappar mycket mer om man har många gravstenar ute.

Permalänk
Medlem

Hur går det för er?
lvl 37

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Undrar om mina nerver kommer klara av gankandet.

Ska börja lira på Fury PVP-server på fredag.

Hehe you can run, but you can never hide

Ser fram imot fredagen något enormt. Undrar hur många Ganklists min guild kommer hamna på

Permalänk
Medlem

Har inte varit med i betan, kom aldrig in o.s..v men endå fick man precis detta mailet ???

Citat:

Greetings!

You have been a long and thrustworthy participant in our community, and as such we would like to thank you for helping us form Age of Conan into the marvelous product it is today. The last weeks has seen some serious enhancment to the game, and with the release we will be opening several new areas and neverbefore seen content in the launch version of the game. What and where it is? You have to find out for yourself!

As a sign of gratitude for your aid, we are pleased to offer you the in-game item used by those loyal to King Conan: The Drinking Cape. This item will allow your characters (one game account only) to free of charge demand the very sought after alcholic drink of "Ambrosia" - free and in unlimited supplies for life! After having claimed your cape, merely find one of the kegs in the finer Inns of Hyboria and click it whilst wearing your cape to receive your drink.

To register your cape, log in to your account page by https://register.ageofconan.com clicking here and under the option "Use a Key" - enter this key:

***REMOVED***

Once this has been done, use the command "/claim" inside the game to claim your in-game items. These items work for all the characters you create on your account. Note that all in-game items are only available on full accounts, and do not work on pre-order, buddy or (later) trial accounts.

Note that this item will not be made available again at later dates - so wear it with pride!

Regards,
Funcom

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Man får ett sådant mail om man registrerar sig på deras forum. Fram till idag då antar jag.

Permalänk
Medlem

Tjena på er alla, inskaffade AoC idag på Åhlens, ska installera det på min Stationära dator och testa

Nu är det såhär att jag ska genom jobbet skaffa en

Dell XPSTM M1730

Intel® Core™ 2 Duo-processorer T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache)

Dubbel 256 MB NVIDIA® GeForce® Go 8700M GT-grafik med NVIDIA SLI-teknik

4 096 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x2048]

Hur tror ni AoC kan flyta på den?

(Gjorde även en tråd i Bärbara delen av forumet, kanske får ännu fler svar här)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunk016
Tjena på er alla, inskaffade AoC idag på Åhlens, ska installera det på min Stationära dator och testa

Nu är det såhär att jag ska genom jobbet skaffa en

Dell XPSTM M1730

Intel® Core™ 2 Duo-processorer T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache)

Dubbel 256 MB NVIDIA® GeForce® Go 8700M GT-grafik med NVIDIA SLI-teknik

4 096 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x2048]

Hur tror ni AoC kan flyta på den?

(Gjorde även en tråd i Bärbara delen av forumet, kanske får ännu fler svar här)

Här har du länk till en bra sida där du kan se hur din dator pallar med olika spel. Välj age of conan i listan.

http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Permalänk
Medlem

Haha, nu har väl webhallen blivit spritt galna, http://www.webhallen.com/prod.php?id=83679
Jäkla tur att min box är skickad nu till gamla priset
Förresten, fattar jag rätt om CE kommer försvinna helt, bara "vanliga" spelet som kommer säljas framöver?

Permalänk

När får ni spelet tror ni? beställde från Webhallen

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
När får ni spelet tror ni? beställde från Webhallen

Mitt ligger i Sthlm just nu, så det lär dimpa ner här i Örebro i morgon skulle jag tro

Permalänk

Under behandling | Finns att hämta | Skickade/Hämtade (1) | Avbeställda
Nedan finner du beställningar som är under behandling.
Du har inga beställningar i denna kategori

Så står det för mig på Webhallen :/

Edit: inne på Sckikade/Hämtade,,

Nedan finner du beställningar som är skickade från oss.

Sedan finns spelet där :/

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Haha, kolla under Skickade/Hämtade-fliken.

Visa signatur

.

Permalänk

Joo, men ser ju fortfarande inte typ, Status..

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Skickade/Hämtade är postens distrikt och det skiter ju webhallen fullständigt i.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Du får väl vänta tills du får kolli-nummret?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Joo, men ser ju fortfarande inte typ, Status..

Det är ju under fliken skickade, så ooa dig inte

KolliID är väl inte mycket att hurra för, bruka inte uppdateras så snabbt.

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

fick mitt collectors edition idag
beställde från game.
har nr 2092 av 86,000

edit:
kan ju säga att buddy-keys ligger på 7 dagar.
hmmm varför får nu alla helt plötsligt drinking cape
var inte den exclusive för CE?

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
fick mitt collectors edition idag
beställde från game.
har nr 2092 av 86,000

edit:
kan ju säga att buddy-keys ligger på 7 dagar.
hmmm varför får nu alla helt plötsligt drinking cape
var inte den exclusive för CE?

Fick den om man var med i "Clan of Conan" oxå, å tydligen i betan om ja förstått det rätt

Jag var med i båda! FÅR JAG TVÅ!? xD

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
fick mitt collectors edition idag
beställde från game.
har nr 2092 av 86,000

edit:
kan ju säga att buddy-keys ligger på 7 dagar.
hmmm varför får nu alla helt plötsligt drinking cape
var inte den exclusive för CE?

Värt att tillägga är att det går rykten om att buddy keys inte kommer att fungera under första tiden innan den värsta vågen av nya spelare är över.

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arkebuzer
Värt att tillägga är att det går rykten om att buddy keys inte kommer att fungera under första tiden innan den värsta vågen av nya spelare är över.

jo jag hörde det.

har dock inte kunnat regga min activation key än
men hade inte några större förväntningar om att kunna göra det.

edit:
suck kan inte komma in på det officiella forumet alls

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk

förstår mig inte varför man ska ha CE, grejerna kommer bara liga och skräpa och om ni köper CE för ringens skull så kommer jag skratta mig till döds.

det enda positiva är väll buddy keys...men det betalar ju du för. Så med andra ord så köper du gratis grejer till din polare som är väll inte helt fel antar jag. Får jag bli din vän?

Visa signatur

Asus Maximus Formula | QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3 Ghz| 4GB corsair DHX 5-5-5-18 | Raptor 150 GB 10000RPM, 16MB |Seagate Barracuda 7200.11 500GB, 32MB, 7200RPM | 2x Sapphire Radeon HD4850 512MB CROSSFIRE Setup| Cooler master 700W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderMAX
förstår mig inte varför man ska ha CE grejerna kommer bara liga i skräpa och om ni köper CE för ringens skull så kommer jag skratta mig till döds.

det enda possitiva är väll buddy keys...men det betalar ju du för. Så med andra ord så köper du gratis grejer till din polare som är väll inte helt fel antar jag. Får jag bli din vän?

Haha! Håller me dig fast ändå inte ligger nog inte å skräpar för alla men för mig skulle de

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Om jag har fattat det rätt så får man drinking capen på fredag eller? Jag har iaf skrivit in koden och hoppas att det blev rätt. Blev lite förvirrad efteråt

Visa signatur

Gainward Geforce 8800GT |Intel Core 2 Duo E4500 | Gigabyte GA-P35 DS3 | 2gb ram | Antec Sonata III

Permalänk
Medlem

Vet vi om man kommer kunna dela ut buddy-keys över nätet å sen att vi (som inte beställt/köpt) kan tanka ner spelet någonstans eller måste vi låna skivorna av någon som har dom i sin ägo?

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Fick också någon cape som gav oändligt med booze.

De tackade för att jag har varit en aktiv medlem på forumet, har inte ens skrivit ett enda inlägg. Självklart är det massutskick, hur många fick det?

Kanske ska gå & köpa, har knappt reflekterat över spelet öht.

EDIT; Läste en sida bakåt och fick ett troligt svar.