Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
Jag är iaf imponerad, att du är så pass ung och har ett företag, du tror på idèn och självklart finns det marknad för detta, även om du är långt ifrån ensam aktör... Är själv 18år och jag är inte i närheten av ditt engagemang och "go".

Sen en friggebod för 24k? lite väl overkill, när man ha ett dedikerat bord i lämplig miljö ;p men jag antar ditt familjenamn är ekonomiskt framgångsrikt?

Sen lite tips:
- Använd inte silvertejp, väldigt oproffsigt imo!
- Funderat på att ha som tjänst att samtidigt lappa CPU;s?
- Marknadsför dig ordentlig i och runtom kring Jönköping (antar du gjort det men isf, ännu mer!)
- Fundera på en starkare nisch, något som gör dig unik eller iaf något som låter dig sticka ut.
- Du har glömt skriva produktnamn på CPU prollen (bara gHz) på "Eknefelts Extreme-Gamer" datorn.

Keep it up

- Använd inte silvertejp, väldigt oproffsigt imo!

Okej! Har faktisk funderat på att beställa specialtejp med min logga på.

- Funderat på att ha som tjänst att samtidigt lappa CPU;s?

Nej, men det ska jag fundera på.

- Marknadsför dig ordentlig i och runtom kring Jönköping (antar du gjort det men isf, ännu mer!)

Lita på det! Har flera T-skirts med reklam på som jag själv har på mig, men jag har även gett till kompisar.

- Fundera på en starkare nisch, något som gör dig unik eller iaf något som låter dig sticka ut.

Det har du rätt i. Ska fundera på det...

- Du har glömt skriva produktnamn på CPU prollen (bara gHz) på "Eknefelts Extreme-Gamer" datorn.

Fixat!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jag har byggt datorer och sålt dem nästan som du, bara att jag inte har varit särskilt aktiv och startat ett företag. Starkt jobbat!

Tur att du inte har bättre kamera, då hade jag kunnat restaurera bilden lite och se produktnyckeln .

Cencurera alltid sånt!

Dold text

(ironi)

Jag kontrollerade mycket noga att produktnyckeln inte syntes. Jag tog bilden på så långt avstånd att det inte skulle kunna gå att se den.

Permalänk
Medlem

Kunde ju slängt på något roligare kylare än Intels standard kylare. Den är mindre rolig....

Kunden skiter nog i kabeldragningen med tanke på plomberingen. Men visst, betalar man 16 papp för en dator så vill man nog ha det lite snyggt o städat innuti ; )

Trevligt trevligt...En bra bänk som sagt, annars lär du få ont i ryggen efter ett tag =/

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

oh, gud, jag har byggt en dator i det chassiet, kan inte säga annat än att det var ett grymt skönt chassi att bygga i. Det enda jag har att säga direkt är att där man skulle dra kablarna (stock-fästen) satt mestadels mer ivägen än där för att hjälpa till..

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt imponerad av dig Gurra. Du är så pass ung (inget illa menat) och samtidigt så seriös och flitig. Fortsätt så här för jag tycker att du är ett föredöme för många! Självklart är albumet värd 10p, det var roligt att titta igenom det.

Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Jaha, tur att inte alla företag lägger upp överdetaljerade och högst ointressanta gallerier som detta. Kanske intressant för nybörjade, men alldeles för mycket bilder. 2P

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fullebulle
Bra gjort men hade jag varit kund hade jag krävt bättre kabeldragning.

Det är faktisk otroligt svårt att lyckas bra med kabeldragningen eftersom nätaggregatet inte är modulärt och de två grafikkorten tar upp så otroligt mycket plats, men eftersom chassit inte har en plexiglasruta och är plomberat så spelar det kanske inte jättestor roll.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
Jaså dom heter så? Jag tänkte precis föreslå "skruvar med hål för skruvar"... =D
Ehm, tänkte på något... Jo juste! Om ditt företag av någon anledning skulle komma upp och slåss med komplett och datorbutiken, hör av dig ;D Jag skulle kunna vara en sådan som ger dig bra råd och tjänar massor av pengar! (:

Haha, jag har 10 kompisar som har sagt att de vill att jag ska anställa dem...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Kunde ju slängt på något roligare kylare än Intels standard kylare. Den är mindre rolig....

Kunden skiter nog i kabeldragningen med tanke på plomberingen. Men visst, betalar man 16 papp för en dator så vill man nog ha det lite snyggt o städat innuti ; )

Trevligt trevligt...En bra bänk som sagt, annars lär du få ont i ryggen efter ett tag =/

Jag frågar alltid kunderna om de vill betala extra för någon annan kylning och 90% av kunderna vill inte det. Mina datorer har alltid originalkylaren från början för att hålla nere priset så mycket som möjligt. Sedan kan kundern apåverka datorn så mycket de vill, såklart. Många som köper en färdigbyggd dator har ingen aning om hur man överklockat vilket är ytterligare en orsak till att de flesta inte bryr sig om kylningen.

Datorn i byggloggen är denna:

http://www.eknefelts.se/product.html?product_id=30&category_i...

Den kostar 13 000, sen kostar Vista Premium 1000 och skärmen 2000. Det blir 16 000, men så fick han två hundra i rabatt...

Som jag tidigare skrivit har jag beställt en friggebod. Där ska jag ha bordsyta längs med hela väggarna, så där blir det ordentligt. Ska slänga upp lite bilder på den nya verkstaden, kontoret och lagret (på 15 m2!) sedan.

Permalänk

Dom där skruvarna som du inte visste namnet på heter distanser

oj såg att nån redan hade skrivit vad dom kallas

Permalänk
Medlem

Bra där

Jag kan inte göra annat än att hålla med om att jag är imponerad.

Din ringa ålder och entysiasm. Vasst. Men kanske mäst av dina enkla svar. "Lite layback style" på rätt sätt IMA.
En officer sa till mig för några år sedan.. Enkelhet och tydlighet de är de vicktigaste..
Kanske inte de vicktigaste men inte långt därifrån.

keep up the good work..

Visa signatur

Nyare: |Antec P182| |Asrock Z68| |I7 2700K @ 4,8Ghz 1,375V 24/7 | |16GB DDR3 Corsair Vengeance| | 3X(R9 290X LCS) | 5x SSD 120GB Corsair Force 3 || Vattenkylsys info kommer. De är Halv Tum så får ni en finger visning.| |Samsung s27a850|
Äldre: |Antec P182| |Maximus Extreme| |Q6600 @ 3,6Ghz 1,45V 24/7 FSB16001,4V| |4GB DDR3 9-9-9-24 2000MHZ Patriot Viper| |2st 3870x2 FullcoverWaterblocks| Vattenkylsys info kommer.

Permalänk
Medlem

Fint jobbat! 10p

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Medlem

Jag är GRYMT imponerad, vill göra samma sak, kommer dock inte ha tid osv. Ska du gå på gymnasiet sen? lr kommer du söka igen sen efter 1 år och se hur företaget går?... Jag har gått å tornat på din idé själv ett tag nu..

att bygga en dator är ju som att bygga med lego! simple as hell

well, Får la se om jag startar en firma om 3-4 år jag Har ju "skillzen", hjärnan och drive'n men inte tiden isf blir det väll ngt som du har, att man bygger datorer hemma, skaffar ett andra skrivbord och säljer vid sin egna dörr =P

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nae0
oh, gud, jag har byggt en dator i det chassiet, kan inte säga annat än att det var ett grymt skönt chassi att bygga i. Det enda jag har att säga direkt är att där man skulle dra kablarna (stock-fästen) satt mestadels mer ivägen än där för att hjälpa till..

Det är ett underbart, robust och billigt chassi som jag byggt ca. 10 datorer i. Jag håller med dig om att de där fästena mest är i vägen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RAPAPPA
Jag är väldigt imponerad av dig Gurra. Du är så pass ung (inget illa menat) och samtidigt så seriös och flitig. Fortsätt så här för jag tycker att du är ett föredöme för många! Självklart är albumet värd 10p, det var roligt att titta igenom det.

Bra jobbat!

Tack! Kul att du gillade det!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte
Jaha, tur att inte alla företag lägger upp överdetaljerade och högst ointressanta gallerier som detta. Kanske intressant för nybörjade, men alldeles för mycket bilder. 2P

Tråkigt att du tyckte det var ointressant, men det verkar ju som om ganska många andra gillade det, så jag är glad i alla fall!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooook
Jag kan inte göra annat än att hålla med om att jag är imponerad.

Din ringa ålder och entysiasm. Vasst. Men kanske mäst av dina enkla svar. "Lite layback style" på rätt sätt IMA.
En officer sa till mig för några år sedan.. Enkelhet och tydlighet de är de vicktigaste..
Kanske inte de vicktigaste men inte långt därifrån.

keep up the good work..

Tackar så mycket för de vänliga orden!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mkcn
Fint jobbat! 10p

Tackar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nae0
Jag är GRYMT imponerad, vill göra samma sak, kommer dock inte ha tid osv. Ska du gå på gymnasiet sen? lr kommer du söka igen sen efter 1 år och se hur företaget går?... Jag har gått å tornat på din idé själv ett tag nu..

att bygga en dator är ju som att bygga med lego! simple as hell

well, Får la se om jag startar en firma om 3-4 år jag Har ju "skillzen", hjärnan och drive'n men inte tiden isf blir det väll ngt som du har, att man bygger datorer hemma, skaffar ett andra skrivbord och säljer vid sin egna dörr =P

Tackar! Jag ska gå gymnasiet nu på en gång, efter sommaren. Jag är otroligt lättlärd, så jag behöver inte plugga så mkt utan kan köra fullt med företaget. Jag ska gå en linje som kallas JING där jag kan arbeta med mitt företag på skoltid, och t.o.m. få ett eget kontor i skolan där jag kan både plugga och jobba med företaget. Grymt bra! På den linje är man dessutom på ett annat företag en gång i veckan vilket kan hjälpa mig att få kontakter.

Permalänk

var det bara jag som tyckte att jumpern till SLI satt på samma sätt på båda bilderna? =/ men grymt av dig att starta ett företag vid 16 års ålder =D creds till dig 10P!!!

Permalänk
Medlem

anti ESD armband, hahahahaha

Det räcker att ta i plåten innan man rör något.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simpledream
var det bara jag som tyckte att jumpern till SLI satt på samma sätt på båda bilderna? =/ men grymt av dig att starta ett företag vid 16 års ålder =D creds till dig 10P!!!

Tackar! Det ser ganska likt ut, men om du kollar noga så ser du att bilderna inte är likadana.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
anti ESD armband, hahahahaha

Det räcker att ta i plåten innan man rör något.

Jag vet, men om man jobbar med att bygga datorer, och bygger flera per vecka skadar det väl inte att vara på den säkra sidan?

Permalänk
Medlem

Trevligt, likadan skärm som mig haft den i ett och ett halvt år nu. Nu minns jag varför jag köpte ett nätaggregat med Lösa kablar, FYFAN VA KABLAR..

Visa signatur

EOS 1000D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurra92

Som jag tidigare skrivit har jag beställt en friggebod. Där ska jag ha bordsyta längs med hela väggarna, så där blir det ordentligt. Ska slänga upp lite bilder på den nya verkstaden, kontoret och lagret (på 15 m2!) sedan.

Se till att låsa friggeboden annars kommer jag på besök i lagret:D
Men ärligt talat så stor eloge till dig. Bra engagemang och fortsätter du kan du gå långt. THUMBS UP!!!

PS. Se till att nu ta bilder på friggeboden! Me want pictures!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XS7
Trevligt, likadan skärm som mig haft den i ett och ett halvt år nu. Nu minns jag varför jag köpte ett nätaggregat med Lösa kablar, FYFAN VA KABLAR..

Ok, är skärmen bra? Det är ju 5ms och 5000:1 i kontrast så den borde ju vara bra... Kostade bara 2000 kr. Grejen är ju att den skärmen inte har DVI, bara VGA. Gör det stor skillnad? Någon som vet? Har inte testat en VGA-bildskärm på år...

Kablarna är som sagt sjukt svåra att gömma, speciellt med två 9800GTX som fyller upp hela burken...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av excel
Se till att låsa friggeboden annars kommer jag på besök i lagret:D
Men ärligt talat så stor eloge till dig. Bra engagemang och fortsätter du kan du gå långt. THUMBS UP!!!

PS. Se till att nu ta bilder på friggeboden! Me want pictures!

Tackar, bilder på friggeboden kommer, men jag har inte fått den än. Dessutom är det en byggsats, så den ska byggas också. Sen ska den inredas m.m. Tar nog lite tid...

Permalänk
Medlem

har det där chassit, kyler bra, men läcker ut förskräckligt mycket oljud...

Visa signatur

Ein Haswell mit ein gtx 970, jawohl!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurra92
Tackar! Det ser ganska likt ut, men om du kollar noga så ser du att bilderna inte är likadana.

jag blir inte mkt klokare men det är säkert rätt... för det är väl den blå jumpern som borde flyttas? jag hittar inga olikheter i bilderna =/ jag kanske bara är dum i huvet vad vet jag... men du har ett sjukt engagemang så fortsätt på denna banan

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av droodle
har det där chassit, kyler bra, men läcker ut förskräckligt mycket oljud...

Du har rätt i att det läcker ut mycket ljud, men fläktarna är ganska tysta faktiskt.

Permalänk
Medlem

vad tjänar du på det?

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

det är sjukt kul att bygga friggebodsbyggsatser : D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton
vad tjänar du på det?

Mellan 250 och 500 kronor per dator efter skatt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ivy
det är sjukt kul att bygga friggebodsbyggsatser : D

Vad bra, för det är precis det jag ska göra...

EDIT: Nu går jag och slaggar, svarar på allt annat imorron...

Permalänk
Inaktiv

Bra jobbat. Högsta betyg blir det när du har satt upp din bod och arbetsplats.

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av gurra92
[B]Ok, är skärmen bra? Det är ju 5ms och 5000:1 i kontrast så den borde ju vara bra... Kostade bara 2000 kr. Grejen är ju att den skärmen inte har DVI, bara VGA. Gör det stor skillnad? Någon som vet? Har inte testat en VGA-bildskärm på år...[B][QUOTE]

Enda skillnaden är väl att DVI klarar högre upplösningar?

Väldigt bra galleri och starkt att du startat företag vid 16års ålder, funderar själv på att starta ett, fast inom design, lycka till ;).

Permalänk
Medlem

Köper du in varorna från andra butiker?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Köper du in varorna från andra butiker?

Ja det tror jag han gör för tillfället med lite rabatt om jag inte minns fel.
Men håller på att fixa så han får köpa direkt ifrån leverantörer/Grossister ist.
Rätt:)?

Mycket bra gjort och lycka till med företaget:).

You are now officially in the club:)!

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

shit imponerad, är det för privat och fråga vad du tjänar per dator ?

Visa signatur

i5-4670K, GTX760, Cooler Master V8 GTS, Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungdahl

Testa lägga kabeln runt fläkten, finns flikar för att fästa den, ett tips!
En rulle, spole är inte det bästa..

Afaik så funkar inte en induktans med likström...

Edit ffs: Glömde säga att gillar galleriet skarpt. Lycka till med företaget. Hade själv iden för ngt år sedan, innan jag kolla upp det här med momsregistrering och skatter å skit. Sverige hatar småföretagare.

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krullibull
"Skruvarna" Heter distanser.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnia
Distanser tror jag är ordet du letar efter på en av bildtexterna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jesper2k4
fin, fint distanser heter det btw.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaWzeR
Distanser heter det.

distansskruvar heter det

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows