Permalänk

E4500 - låst FSB på 200

Hej..

Har ett Gigabyte P35-DS3, rev 1.0 ( eller 0.1, komemr inte ihåg), minnen och övrigt i sign.

Har försökt ett tag nu, men nu börjar jag tröttna. Jag kan inte klocka min E4500 ett skvatt, nada, zipp, zero.

Jag har fösökt ändra FSB till 201, 1 ynka ifrån standarden på 200. jag har även ändrat multipel, vilket fungerar. Men FSBn är kvar på 200 (200x9 t ex)

Så jag kan alltså ändra multipel, men inte FSB. Har sökt på internet och stängt av i princip allt i bios som kan störa, har även läst igenom OC-guiden ett flertal gånger OCH samtalat med en person som har EXAKT samma config som mig (men som har fått upp sin i 3ghz utan vcore) och han vet inte var felet kan ligga.

Har självklart höjt vcore och resettat bios flera gånger utan resultat.

Det känns som jag har missat en väsentlig inställning i bios som inte nmöjliggör klockning, men har inte hittat något, hjälp mig snälla.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har du testat att höja den till ngt mer än denna lilla ökning med 1 ?

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Medlem

Provat ett annat BIOS?

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Jag har oxå en E4500, min går i 3006Mhz utan problem, och då har jag inte höjt Vcoren.
Det moderkortet du har ska ju inte vara några alls problem att klocka med, så låter ju som att ett nytt bios vore något.

Permalänk
Medlem

Har du sparat dina ändringar i bios?? Lätt o missa

Permalänk

Har självklart sparat mina ändringar i bios, och provat en FSB- ökning på allt från 1-133 - utan resultat.

Om man ska fixa nytt bios, hur går man till väga då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Följ instruktionerna på den här sidan för att uppdatera ditt bios
http://www.gigabyte.com.tw/FileList/NewTech/old_motherboard_n...

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)