Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Hehe.

Men jag har något annat och säga. Det är nästan omöjligt att köra bilen med tangentbordet om man stänger av Traction control. Bilen bara spinner i låga växlar!
Sen om man stänger av ABS så är det ingen fara. Men vad gör Stability control egentligen? Det är något med understeering. Om jag stänger av det så svänger bilen lite sämre men tappar dock mindre kontroll än om jag har det på. Nån som vet?

TCS gör så att bilden inte spinner i låga växlar. Eller däcken, du lägger inte 5m lång lakrits innan du far ivg

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
TCS gör så att bilden inte spinner i låga växlar. Eller däcken, du lägger inte 5m lång lakrits innan du far ivg

Japp, märkte det direkt. Det går ju inte att köra normallt om man har tangentbord.
Det är skillnad jämfört med Pro Street.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
gillar att man inte kan gasa på för fullt vid starten (iaf inte om man stängt av alla hjälpmedel), och måste gasa försiktigt för att hjulen inte bara ska spinna och bilen blir svårkontrollerad

Så är det i verkligheten också =P

Spelet ser sjukt snyggt ut, men jag tror inte det rullar så bra på min burk , CS 1.6 ligger kring 15 fps med drops.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Volvopower
Så är det i verkligheten också =P

Spelet ser sjukt snyggt ut, men jag tror inte det rullar så bra på min burk , CS 1.6 ligger kring 15 fps med drops.

Nej, det kräver nog lite mer än en Intel-grafikkrets

Fast det flyter på skitbra med min dator i sign.

Kör dock "bara" 1280x960 och multisampling level 2 (vad det nu är..märkte att det inte blev lika kantigt med det på, men ingen sänkning i prestanda)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Nej, det kräver nog lite mer än en Intel-grafikkrets

Jag har intergrerat GeForce 4 mx! (^_^) och en singlecore amd sempron 1.6 ghz. Mycket irriterande system. När nya datorn är fixad kommer jag med glädje slänga ut denna dator utför närmsta berg.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Volvopower
Jag har intergrerat GeForce 4 mx! (^_^) och en singlecore amd sempron 1.6 ghz. Mycket irriterande system. När nya datorn är fixad kommer jag med glädje slänga ut denna dator utför närmsta berg.

Okej, trodde du spelade på Dell:en och vad jag läst så har den Intel GMA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Volvopower
Jag har intergrerat GeForce 4 mx! (^_^) och en singlecore amd sempron 1.6 ghz. Mycket irriterande system. När nya datorn är fixad kommer jag med glädje slänga ut denna dator utför närmsta berg.

Inte skräpa ner i naturen.Till återvinningstationen tack

Visa signatur

E6850@3Ghz, Noctua NH-12F, Asus P5K Deluxe/WiFi-AP, 4GB Corsair 6400C4DHX, Corsair HX 520W, Antec P182 Gun Metal, X-Fi Xtreme Gamer, Asus ENGTX 260, Samsung 320GB/500GB. Top-notch...years ago.

Permalänk

Har märkt hur sjukt snyggt detta spel är efter ett tags spelande. Har ni upptäckt att det blir småbulor på bakluckan (efter några smällar) som ljuset speglas i så att de framträder mer. Sen är däcksröken grymt snyggt gjort. Interiören kunde de dock ha jobbat på lite mer. Får spelet ibland på Le mans bara. När det är mörkt blir det så jäkla svårkört sen krockar man i sista kurvan Svårt o koncentrera sig så länge också.

Brukar hoppa över Le Mans. Kanske inte så bra eller? Sen fattar jag fortfarande inte vad Race Day ska vara bra för?

Visa signatur

Mattia-SS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattia-SS
Har märkt hur sjukt snyggt detta spel är efter ett tags spelande. Har ni upptäckt att det blir småbulor på bakluckan (efter några smällar) som ljuset speglas i så att de framträder mer. Sen är däcksröken grymt snyggt gjort. Interiören kunde de dock ha jobbat på lite mer. Får spelet ibland på Le mans bara. När det är mörkt blir det så jäkla svårkört sen krockar man i sista kurvan Svårt o koncentrera sig så länge också.

Brukar hoppa över Le Mans. Kanske inte så bra eller? Sen fattar jag fortfarande inte vad Race Day ska vara bra för?

du tjänar sjukt mkt pengar på Le Mans, mer ju bättre bil du har (bilklass)
kör du på basic har du 5 flashbacks..... det räcker mer än väl till Le Mans... men då får du ju förståss lite mindre pengar också....

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av volvopowr
du tjänar sjukt mkt pengar på Le Mans, mer ju bättre bil du har (bilklass)
kör du på basic har du 5 flashbacks..... det räcker mer än väl till Le Mans... men då får du ju förståss lite mindre pengar också....

Det är svårt att köra Le Mans tycker jag, dock kör jag på serious. Har aldrig klarat det.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Avstängd

jag kör alla system avstängda förutom ABS på tangentbordet, det går att köra utan att sladda runt när man kör manuell. ha lite högre växel i genom kurvor så spinner den kontrolerat.

på driftingen kör jag nissan siliva med 5an i hela tiden.. från start.. behövs ingen annan växel

Nån som har nå tips på att få en bra start? med sladdsystem off osv.

Jag har ännu inte provat single player.. kör bara över internet.

Permalänk

Bilkänslan suger i Grid, det är ett grafikspel för grafik-folk. Jämför med GTR 2, så ska det kännas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Volvopower
Bilkänslan suger i Grid, det är ett grafikspel för grafik-folk. Jämför med GTR 2, så ska det kännas.

Ehm, du är medveten om att detta spel inte är en race sim? Det är ett rent arkad lir & inget annat... Ett spel gjort för att ha skoj i...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Volvopower
Bilkänslan suger i Grid, det är ett grafikspel för grafik-folk. Jämför med GTR 2, så ska det kännas.

Personligen så tycker jag spelkänslan är grym om man har ratt och pedaler. Tror även det är grymt bra och spela detta spel om man vill bli bättre bilförare eftersom man måste ha kolla på vägen, bilarna, och "kartan". det går ju även och ställa in så man sitter i bilen och får synfältet därifrån

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Inaktiv

Med Race Driver: Grid har dom gjort så man ska göra.

Satsat på spelglädje istället för realism.

Dock behöver dom patcha en del innan det blir bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Volvopower
Bilkänslan suger i Grid, det är ett grafikspel för grafik-folk. Jämför med GTR 2, så ska det kännas.

Själv tycker jag det är helt rätt känsla i spelet!

The Sweeper x: Med klarat det, menar du kört hela vägen utan att krasha eller kommit in som etta i din klass? Trixet för att inte krasha är att vara mjuk på gasen men framför allt bromsen innan chicanerna efter långrakan. På serious behöver man inte köra jätteoptimalt för att ändå hålla borta de andra bilarna. Farten ut ur kurvorna är MYCKET viktigare än att hålla farten hela vägen in.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Spelet är helt värdelöst!
Känslan är 0 !

Bilen snurrar runt om man gasar minsta lilla i kurvorna, Känslan e kass!!!
Bilen bara flyger ut i kanterna om man kör inn eller blir påkörd av något.

VÄRDELÖST
0 Poäng av 10

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silver
Spelet är helt värdelöst!
Känslan är 0 !

Bilen snurrar runt om man gasar minsta lilla i kurvorna, Känslan e kass!!!
Bilen bara flyger ut i kanterna om man kör inn eller blir påkörd av något.

VÄRDELÖST
0 Poäng av 10

Känns som ett rätt subjektivt omdöme

Själv sätter jag nog 7 av 10.

Visa signatur

E6850@3Ghz, Noctua NH-12F, Asus P5K Deluxe/WiFi-AP, 4GB Corsair 6400C4DHX, Corsair HX 520W, Antec P182 Gun Metal, X-Fi Xtreme Gamer, Asus ENGTX 260, Samsung 320GB/500GB. Top-notch...years ago.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

sjukt bra spel imo men att sitta med piltangenterna dödar mig, gör mig förbannad och jag förlorar, när det väl går bra får ja "värsta" rycken i fingrarna tyvär:/..fast -ändå kul;)

tyvär känns den lite "sladdrig" om ni hänger med, ungefär som Silver skrev ovanför, antar att det är inställningar som gäller

Samt att fordonet har en tendens att få ändan att kasta åt ett håll när man varit stillastående om man t.ex snurrat runt i en kurva..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
The Sweeper x: Med klarat det, menar du kört hela vägen utan att krasha eller kommit in som etta i din klass? Trixet för att inte krasha är att vara mjuk på gasen men framför allt bromsen innan chicanerna efter långrakan. På serious behöver man inte köra jätteoptimalt för att ändå hålla borta de andra bilarna. Farten ut ur kurvorna är MYCKET viktigare än att hålla farten hela vägen in.

Jag kör ju utan att krocka, men jag tycker att datorn fuskar på något sätt. Precis som att deras bilar har högre hastighet vid ett visst tillfälle.
Det som har stört mig mest är när AIn ska krocka i mig i en sväng till exempel eller rak sträckan. Istället för att bromsa när de har högre hastighet än mig så krockar de.
Det som jag inte gillar med AI är att de är alltid programmerade att ligga så tätt bredvid varandra hela tiden. Jag tror att du vet vad jag menar.
Annat problem är att jag kör med tangentbord, så jag kan inte bromsa mjukt direkt, inte heller gasa. Värsta är när det blir mörkt, man måste känna till banan rätt så bra för att veta när man ska bromsa. (utan att kolla på varnings grejen).
Sen så tar det evigheter att köra det, så jag hade inte tid direkt.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Inaktiv

Själv ger jag det 6/10.
Efter lite patchande (främst AI:n, svårare är nog att hitta mer känsla med tangentbord) kan det nog bli 8/10

Permalänk

Jagt fattar inte det här med sponsorerna. jag klarar alla krav som de sponsorer jag valt ställer. Tex komma 3a. finish the race etc etc men ändå får jag en ruta efter ett race där det står "Failed" på en hel del sponsorer. Jag får grönt på de flesta iofs men ändå??

Visa signatur

Mattia-SS

Permalänk
Inaktiv

Står det failed så har du ju inte klarat just den sponsorns krav.
Under ett race kan du trycka escape och välja sponsor objectives (tror jag det är) så ser du vad dom kräver.

Vissa kräver t ex att man ska klara race:et utan att skada bilen

Permalänk

Det här tycker jag de borde fixa:

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Står det failed så har du ju inte klarat just den sponsorns krav.
Under ett race kan du trycka escape och välja sponsor objectives (tror jag det är) så ser du vad dom kräver.

Vissa kräver t ex att man ska klara race:et utan att skada bilen

men jag har kollat noga vad de har för krav o jag har klarat alla. Det är ju alltid samma krav: finish first second. Finish the race etc. Det där med skada bilen har jag aldrig sett.

Visa signatur

Mattia-SS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattia-SS
men jag har kollat noga vad de har för krav o jag har klarat alla. Det är ju alltid samma krav: finish first second. Finish the race etc. Det där med skada bilen har jag aldrig sett.

Kolla en gång till, det är extra text. Lita på oss.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Jag kör ju utan att krocka, men jag tycker att datorn fuskar på något sätt. Precis som att deras bilar har högre hastighet vid ett visst tillfälle.
Det som har stört mig mest är när AIn ska krocka i mig i en sväng till exempel eller rak sträckan. Istället för att bromsa när de har högre hastighet än mig så krockar de.
Det som jag inte gillar med AI är att de är alltid programmerade att ligga så tätt bredvid varandra hela tiden. Jag tror att du vet vad jag menar.
Annat problem är att jag kör med tangentbord, så jag kan inte bromsa mjukt direkt, inte heller gasa. Värsta är när det blir mörkt, man måste känna till banan rätt så bra för att veta när man ska bromsa. (utan att kolla på varnings grejen).
Sen så tar det evigheter att köra det, så jag hade inte tid direkt.

Mycket tror jag ligger just i att du kör med tangentbord. Blir svårt att köra mjukt då. Själv testade jag innan jag skaffade min ratt men gav upp rätt snabbt eftersom jag visste att jag skulle skaffa en ratt. Många av kollisionerna går att undvika genom mjukare manövrar, likaså går det lättare att få fart ut ur kurvorna när man kan börja gasa tidigare eftersom man inte behöver gasa max eller inget. Sen är det ju inte alltid det går att undvika en krock. Står någon skymd bakom en kurva så är det rätt svårt. Jag tror AI:n har med sånt, så de räknar med sikt, för står jag still på en raksträcka så krockar inte speciellt många med mig, men är det i en kurva så är man körd!

Brukar AI:n ofta krocka med varandra när de kör tätt? Mer än 15 ggr så ofta som du krockar då, eftersom de är 15 fler (eller vad det råkar vara i det lopp du kör för tillfället).

Jag kom på en sak! Vi skulle kunna köra multiplayer och kolla hur den andra kör så kanske vi kan lista ut vad som orsakar att folk har så olika uppfattning om AI:n?! PM:a mig!

Edit: Ja, mörkret är skitjobbigt! Tror det är dags för mig att lära mig banan helt utantill så man kan köra även i mörkret.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Mycket tror jag ligger just i att du kör med tangentbord. Blir svårt att köra mjukt då. Själv testade jag innan jag skaffade min ratt men gav upp rätt snabbt eftersom jag visste att jag skulle skaffa en ratt. Många av kollisionerna går att undvika genom mjukare manövrar, likaså går det lättare att få fart ut ur kurvorna när man kan börja gasa tidigare eftersom man inte behöver gasa max eller inget. Sen är det ju inte alltid det går att undvika en krock. Står någon skymd bakom en kurva så är det rätt svårt. Jag tror AI:n har med sånt, så de räknar med sikt, för står jag still på en raksträcka så krockar inte speciellt många med mig, men är det i en kurva så är man körd!

Brukar AI:n ofta krocka med varandra när de kör tätt? Mer än 15 ggr så ofta som du krockar då, eftersom de är 15 fler (eller vad det råkar vara i det lopp du kör för tillfället).

Jag kom på en sak! Vi skulle kunna köra multiplayer och kolla hur den andra kör så kanske vi kan lista ut vad som orsakar att folk har så olika uppfattning om AI:n?! PM:a mig!

Edit: Ja, mörkret är skitjobbigt! Tror det är dags för mig att lära mig banan helt utantill så man kan köra även i mörkret.

Ja, tangentbord är verkligen skit att köra med. Med vissa bilar kan man inte änns svänga ordentligt utan bilen bara spinner loss. Nervös vid varje sväng. Antingen spinner bilen eller när jag bromsar så krockar AIn i mig och jag flyger iväg. Fick köra en bana mer än 25ggr pga det. Fy vad förbannad jag var.
Ibland gör AI smarta drag och andra gånger så är de helt konstiga.
Vi får se om jag har tid, då kan vi kanske ta en runda.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Patch ute - http://www.gamershell.com/news_52750.html

• Added support for Xinput wheel and Logitech Rumblepad 2, including default action map configurations.
• Adding ability to use H-pattern shifter in custom configuration by allowing configuration of gears 1 to 6 and reverse. Same for boost.
• Fix for missing Force feedback on Vista.
• Added the ability to override the controller type, so that if the game fails to auto-detect it, users can specify it themselves.
o Symptoms of the game failing to detect the appropriate controller type are:
? On a pad, handling is too twitchy, appears to steer “lock-to-lock”.
? On a wheel, the input lags and the linearity slider doesn’t appear to have an effect.

This patch is only for the PC-DVD version of the game and is not compatible with versions bought through Direct2Drive, Metaboli & Steam. Patches for the downloaded versions should be available “within days”.

Permalänk
Medlem

Tycker inte det är såå svårt att köra med tangentbord. Iofs så har jag _alltid_ kört med tangentbordet, så kanske är van, eller bara ovanligt skillad ;D
Har en ratt på ingång iallafall, en Logitech Formula Force Ex. Vågar jag hoppas på en helt ny körupplevelse eller slipper jag bara ont i händerna?

(Största anledningen till att jag ska skaffa ratt är på grund av kramp i fingrar/handleder efter några timmars intensivt race:ande.)

Svåraste i spelet måste jag nog säga är Le Mans, ALLTID råkar man ut för någon vurpa sådär 20 minuter(/timmar) in i loppet... Brukar alltid få sänka svårigheten innan Le Mans bara för att ja ska kunna köra försiktigt