Race Driver: GRID

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
OK hittar inte AF/AA :[

"4XMSAA" . Anti Alising, AA.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
För klent grafikkort om man vill tala i klartext..

Nej...eftersom mitt grafikkort (X1950Pro) klarar det utan dessa problem...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Nej...eftersom mitt grafikkort (X1950Pro) klarar det utan dessa problem...

Jaha?? Och exakt vad har det med att 8600 är för klent att göra?

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Jaha?? Och exakt vad har det med att 8600 är för klent att göra?

Ett 8600 är väl minst lika bra som ett X1950 Pro? ^^

Tänk på att 8600 är två generationer nyare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Ett 8600 är väl minst lika bra som ett X1950 Pro? ^^

Tänk på att 8600 är två generationer nyare.

verkar som om x1950pro e aningen vassare , + att det var någon som sa att de kortet hade problem speciellt i GRID?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Köpte hem Race Driver idag, och när jag lirade så uppfattade jag att bilen svängde inte när jag tryckte på knapprackarn.. Dröjer nån tiondelssekund eller så, testade dra ner på grafiken lite men de hjälpte inte..

Nu är det nog redan någon som frågat detsamma i någon av dom 7 tidigare sidorna

MVH

hmm märkte att bilen inte svängde när jag rörde på ratten ibörjan..fick gå in o pilla på inställningarna i spelet för att det skulle reagera direkt..var lite surt när man kunde dra ratten en decimeter åt vardera hållet innan den reagerade =P svårt o veta när exakt den styrde o hur mkt då men nu är det löst o mitt driftande blir bättre...(kör bara demo än)

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andyah
hmm märkte att bilen inte svängde när jag rörde på ratten ibörjan..fick gå in o pilla på inställningarna i spelet för att det skulle reagera direkt..var lite surt när man kunde dra ratten en decimeter åt vardera hållet innan den reagerade =P svårt o veta när exakt den styrde o hur mkt då men nu är det löst o mitt driftande blir bättre...(kör bara demo än)

Vilka inställningar var det du pillade på då?

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
http://i33.tinypic.com/ab1b7t.jpg

verkar som om x1950pro e aningen vassare , + att det var någon som sa att de kortet hade problem speciellt i GRID?

Ah. Hade inte helt fel då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
http://i33.tinypic.com/ab1b7t.jpg

verkar som om x1950pro e aningen vassare , + att det var någon som sa att de kortet hade problem speciellt i GRID?

Jo det är någe knas med Codemasters senaste grafikmotor och klena nVidia DX10 kort, istället för att det laggar så blir det hela segt istället, fördröjningar istället för hack. Jag märkte av det på min laptop med 8600m GT och jag har testat det på flera andra 8600 kort både för stationära och bärbara. Alla lider av samma problem i DRIT och GRID etc. X1950Pro är mycket bättre än 8600 GT, eftersom X1950Pro är en utmanare till nVidiakort som sopar mattan med 8600GT,

Tänk på att de har GTS kortet där som är bättre än GT!

Permalänk
Medlem

Spelade demot på min bärbara och tyckte inte att det segade ner.. Men beror väl på vilka grafikinställningar man har.

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Vilka inställningar var det du pillade på då?

hmm..har inte riktigt koll just nu i huvudet vad det hette..men det finns ju nått med gas o styregenskaper i spelet du kan ändra från 0-100%..testa o dra lite idom..en i taget..tex om en står på 0 så ställ den på 100% o se vad som skett..annars drar du tillbaka den osv osv...vet ej hur lätt det är på tangentbord o se skillnad men med ratt märkte man skillnad iaf..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Är det bara jag som inte kan komma in på onlinegames? står unable to connect hela tiden, Sedan patch 1.2

Permalänk

Har väl spelat igenom det snart på xboxen. Mycket trevligt spel, gillar det skarpt. Bra svårighetsnivå, kör normal rätt igenom och man hamnar ju på pallplats varje race efter ett antal gånger. Fin känsla och grafik. Klart bland de bästa spelen till xboxen imo.

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

var till media markt idag o inhandlade hela spelet...inte hunnit lirat så mkt än...men flera timmar kommer gå åt i framtiden för detta spelet o min ratt..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Inaktiv

Sista race:et är ju svååårt >_<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Sista race:et är ju svååårt >_<

Precis, ett lille skit misstag så är det lika bra att köra om! Racet förstörde hela min dag nästan, som tur så lyckades jag att spöa honom.

Jag säger bara en sak Mccane är ingen att leka med, sista racen med honom är nästan omöjliga att vinna.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Jag säger bara en sak, Aggression är nyckeln till framgång .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jag säger bara en sak, Aggression är nyckeln till framgång .

Hah, så sant så sant

Permalänk
Medlem

Vad sägs om denna drift? xD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Vad sägs om denna drift? xD
http://pici.se/thumbs/t_PaIfulDEu.gif
http://pici.se/thumbs/t_tQwqerUAP.gif

Mmm, lite av en bedrift om man säger så.

Själv tycker jag nog att driftbanorna är dom tråkigaste.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jag säger bara en sak, Aggression är nyckeln till framgång .

100% i alla race spel!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Vad sägs om denna drift? xD
http://pici.se/thumbs/t_PaIfulDEu.gif

http://pici.se/thumbs/t_tQwqerUAP.gif

Hö hö hö! Vad gör du dagarna långa?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Hö hö hö! Vad gör du dagarna långa?

Väntade nästan på den kommentaren , idag var jag ledig och det var molnigt hela dagen. Inget vettigt att göra helt enkelt, ska sikta på en miljard nästa gång :D.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
100% i alla race spel!

Uja, jag måste nog "tvätta" alla mina bilar, för inte en enda är utan maxrepor/dirt de kan få på sig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Väntade nästan på den kommentaren , idag var jag ledig och det var molnigt hela dagen. Inget vettigt att göra helt enkelt, ska sikta på en miljard nästa gång :D.

Uja, jag måste nog "tvätta" alla mina bilar, för inte en enda är utan maxrepor/dirt de kan få på sig

Lycka till då!

Man ska ju ta hand om bilarna.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Jag kom till 950Miljoner och spann ut. Jag tog flera prints med FRAPS. MEN bilderna sparades inte -.-.... FRAPS och Grid är ingen bra kombination allt, jag får 5-8 sekunder långa fryslagg när jag tar bilder när jag spelar. 1-2 sekunder fryslagg i menyer.

Permalänk

Det är inte lätt, har varit strul med mig med. Tog en serie bilder på en crash men de kom aldrig fram, skit.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

jag fattar inte. Man skulle ju få bonusbilar när man klarat spelet men jag ser bara de bilar jag kunde köpt under spelets gång??

Visa signatur

Mattia-SS

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattia-SS
jag fattar inte. Man skulle ju få bonusbilar när man klarat spelet men jag ser bara de bilar jag kunde köpt under spelets gång??

Bonusbilarna är sist.

Tror det var bland japanska bilar det inte fanns några bonusbilar heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Det är inte lätt, har varit strul med mig med. Tog en serie bilder på en crash men de kom aldrig fram, skit.

Fraps 2.9.4 build 7037 funkar finfint för mig iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Fraps 2.9.4 build 7037 funkar finfint för mig iaf.

Konstight nog har jag samma, men det är bara ibland den inte sparar bilderna. Men alltid blir det fryslagg i ett X antal sekunder när jag tar print i GRID. Sen när fryslagget gått över så snabbspolar den till där jag egentligen skulle varit. Vilket oftast blir in i väggen med terminal damage. Vilka drivrutiner kör du med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Konstight nog har jag samma, men det är bara ibland den inte sparar bilderna. Men alltid blir det fryslagg i ett X antal sekunder när jag tar print i GRID. Sen när fryslagget gått över så snabbspolar den till där jag egentligen skulle varit. Vilket oftast blir in i väggen med terminal damage. Vilka drivrutiner kör du med?

Okej, det var skumt. Kör med 175.16. Grid är patchat med den första fixen, men inte den andra.