Permalänk
Medlem

Åker till USA, vad ska man köpa?

Åker till USA och tänkte höra vad man ska köpa då dollarn är såpass billig?

Är intresserad av det mesta, inte bara datorprylar, sålänge man gör ett fynd!

Permalänk
Medlem

Re: Åker till USA, vad ska man köpa?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOnicen
Åker till USA och tänkte höra vad man ska köpa då dollarn är såpass billig?

Är intresserad av det mesta, inte bara datorprylar, sålänge man gör ett fynd!

Kläder... Billabong, Rip Curl, Quicksilver osv. är grymt billigt i staterna.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem

Åker också dit imorn. Ska till Illinois.

Permalänk
Medlem

Köpte en Ipod classic och en Shuffle. Sparade in lite på det iaf

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk

Ska dit om en månad, har heller ingen aning om vad man ska köpa... ett gult linne från Gold's Gym såklart, annars vet ja inte :S

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ska ni köpa och sen sälja här i Sverige så är det väll högst vinstmarginal på USA företag tex. apple mm..

Visa signatur

MacBook Pro 13" 4Gb/320Gb

Permalänk
Medlem

Jag köpte massa kläder. Billabong, Volcom, Quiksilver är billigt. Även lite finare skor är ju bra och köpa, svarta skor till kostym osv. Riktiga seglardojjor är billigt där.

Kostymer från Calvin Klein är sjukt billiga där. Va på Macy's, 260 dollar (ca 1800 kr med skatt i NY) för en hel kostym.

Kameragrejjor kan man tjäna många tusenlappar på, köpte en fin kamera till bror min med 2 objektiv.

Apple är sjukt billig där, köpte en shuffle själv och två nanos till vänner.

Golfgrejjer är jättebilligt det med

Annars är det massa mat att äta

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Hedersmedlem

Elgitarrer Elektronik över huvud taget är väl rätt billigt i staterna (jämfört med i Sverige då).

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

Hur är det med tullen då?

Får man ta in hur mycket som helst?

Permalänk

RC-bil. Hört att dom kostar 2000 där men i Sverige runt 5000. (SEK)

EDIT: Oj, det var visst London det gällde. Men tror det är lite billigare iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOnicen
Hur är det med tullen då?

Får man ta in hur mycket som helst?

Nepp, du ska skatta och tulla för i princip allt du tar in (tror gränsen är typ 2000 kr). Dock brukar de mest stå och fika när man går förbi, så att så länge du inte säger till att du har saker att förtulla, eller har extrem otur att de inte har fikarast precis då (vilket de verkar ha jämt), så lär du slippa tull och moms.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Nepp, du ska skatta och tulla för i princip allt du tar in (tror gränsen är typ 2000 kr). Dock brukar de mest stå och fika när man går förbi, så att så länge du inte säger till att du har saker att förtulla, eller har extrem otur att de inte har fikarast precis då (vilket de verkar ha jämt), så lär du slippa tull och moms.

Jag har hört att man ska öppna paken så dom inte kan räknas som nya och därmed slippa tulla därför att dom inte kan bestämma värdet. Finns det nån sanning i det?

Permalänk
Medlem

har jag också hört.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konne-
Jag har hört att man ska öppna paken så dom inte kan räknas som nya och därmed slippa tulla därför att dom inte kan bestämma värdet. Finns det nån sanning i det?

Det bygger på att du säger att grejerna inte är köpta utomlands, utan att du köpt dem hemma i Sverige. Det kan ju vara svårt att hävda det när man har 5st par skor som ligger utan kartong i ens resväska.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem

Märkeskläder och skor för hela slanten, galet billigt.

Annars har jag hört att om man vill tjäna pengar så ska kameraobjektiv och sånt vara extremt mycket billigare där.

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konne-

Klart de kan räknas som nya, kommer du med ett antal ipods i väskan är det klart att de inser att du inte drog med dig 4 st. Lite klickande på datorn senare så har de ett värde på dem. Om du dessutom ljugit och sagt att du inte har nått att förtulla när de frågat kan det bli böter på det med

Visa signatur