Var finns de bästa fotoställen i Skåne?

Permalänk
Medlem

Var finns de bästa fotoställen i Skåne?

Jag har möjlighet att ta och bila runt i Skåne med kameran och är ute efter de bästa fotoställen i Skåne? Det sägs att Skåne är vackrast men hjälp på vägen till upptäcksfärden behövs ?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Ales stenar är ett guldkorn vid en vacker solnedgång.
Österlen är fint det med.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Österlen i största allmänhet känns som ett säkert kort. Inte varit där så jättemycket själv, men det jag sett har varit fint, och det sägs vara Skånes naturskönaste område.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Kullen utanför Höganäs är riktigt fint.
Var på picknick där idag, synd att min nyinhandlade d300 kommer på posten först imorgon. :/

Permalänk
Medlem

Passar på och tackar samtliga för tips. Ska utforskas de kommande veckor. Dock ej alla ställen men vissa iallafall.

Permalänk
Medlem

Jag har varit en del åt haväng, stens huvud och österlen, men inte fotograferat så jättemycket där.
Förra året var jag på västsidan av skåne bland annat vid kullen. Vädret bjöd inte för så jättemycket fotande men...

Nymölla/Tosteberga kan åxå vara värt ett besök, samt brösarps backar.

Får se om bilderna funar nu åxå...

Kullens fyr:

Ales stenar:

Haväng: