Vart ska man bo, om man pluggar i Linköping?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blahhzt
Det funkar. Lite "ghetto-varning" på Ryd men mycket studenter och nära till skolan och så. Rummet i sig är fint. Jag hade flyttat från Linköping men flyttade tillbaks för att göra exjobb så har bara bott där några i månader. Är det korridor du ska bo i eller?

Om du hör nån granne som spelar elgitarr eller elbas irriterande högt så är det jag.

Precis, är i korridår jag ska bo.
Men det här låter ju väldigt bra, nu känner jag mig lugnare ang. boendet. (har aldrig varit i linköping förut)

Permalänk
Medlem

Har fått tag i en korridor i Ryd, Rydsvägen 252
Var inga problem att få tag i den.
Gött iaf att få det ordnat, kände mig ganska dum ett tag...

Permalänk
Medlem

Har också fixat lya i Linköping nu
Men jag får inte tillträde till den förens runt den 15:e Blir till att pendla första veckan...

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtlasPatlas
Det var två år sen, och beror på hur man definierar dugligt. När jag bodde där var det ett gäng utbytesstudenter som drog ned köksstandardaden ganska kraftigt vilket säknte helhetsintrycket. Inte heller tillhör den längan dom som var renoverade när jag bodde där vilket gjorde att en av mina kompisars första kommentar när dom såg rummet var: "det ser ju ut som inne på Hall!".

Men det funkar absolut som första bostad när man kommer ner. Mitt förslag är att man med det som bas börjar ringa runt till privatvärdar inne i stan, ställer sig i Stångåstadens bostadskö och kanske hör runt bland kursarna om det är någon som vill starta kollektiv.

Haha, vafan? Du har inga bilder därifrån eller något?

Jag brukar inte vara så kräsen, bara det inte är trångt och jävligt utan fönster så klarar jag mig nog.

Permalänk

Jo då, du klarar dig definitivt. Däremot är det inget du kommer vilja bo kvar i under 5 år, så se det som något du bor i under jakten på ngt bättre.

Permalänk
Medlem

Hur många köpoäng hade ni när ni fick en lägenhet då? Själv har jag bara 7 just nu...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Hotell så klart eller tälta.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Jag har varit i Ryd ett par gånger och mina vänner säger att jag hade roligt där.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

Fan ska man göra nu då, jag har kommit in i Linköping men jag har ingen lägenhet alls. Så länge ska jag bo hos en kompis, vi två i en 1a på 20 kvm, ja inte så nice.

Hur ska man få lägenhet? Jag har ställt mig i kö på studentbostäder.se och har bara 13 köpoäng, ingen chans att man får lägenhet när man ser vilka poäng de flesta lägenheter kräver, över 200 och sånt...

Fan alltså... det blir så mycket på en gång just nu... ouch...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

daVani

Gå in på http://www.graflunds.se och titta
De har lägenheter för studenter, men använder sig inte av något kösystem

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bara jag som är väldigt nöjd med mitt rum på Ryds Allé?
Nyrenoverat fräscht helkaklat badrum med ny toalett, handfat och handdukstork. Stora fönster och fina väggar utan märken och dylikt. IKEA-standard på skrivbord, bokhylla och stolar, ser nästan nytt ut.

Visa signatur

\o/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffer_Overrun
daVani

Gå in på http://www.graflunds.se och titta
De har lägenheter för studenter, men använder sig inte av något kösystem

Tack! Jag har skrivit till dem nu.

Visa signatur

daVanii på PSN

Permalänk

Ska också börja D nu efter sommaren, kommer "troligen" dela en 3:a med en kompis

Ska bli roligt att se er alla på tisdag, verkar ju vara massor här som ska gå samma linje

Visa signatur

sysl....
Bygg din egen router med pfSense
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur många vi blir på D-linjen totalt?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffer_Overrun
Någon som vet hur många vi blir på D-linjen totalt?

Vhs vet: http://www.vhs.se/upload/antagning/statistik/NY/HT2008_antagn...
110 verkar ni bli. Det var bättre förr!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Vhs vet: http://www.vhs.se/upload/antagning/statistik/NY/HT2008_antagn...
110 verkar ni bli. Det var bättre förr!!

Och hur var det förr :)?

Visa signatur

sysl....
Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endosavian
Och hur var det förr :)?

180-200 var väl standard vill jag minnas.

Permalänk
Citat:

180-200 var väl standard vill jag minnas.

ojsan, jag trodde det var mer nu men där ser man

Visa signatur

sysl....
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Till er som inte hittat något: Det ordnar sig. Vi faddrar brukar alltid ha någon soffa eller madrass över första tiden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erlc
Till er som inte hittat något: Det ordnar sig. Vi faddrar brukar alltid ha någon soffa eller madrass över första tiden

Du menar alltså att jag som inte får nyckeln förens den 15:e ska ta med tandborsten iaf.? (hade tänkt pendla första dagarna, men det vore ju skönt att slippa lägga 200-300 om dan, bara på tågresor)

/Buffer

Visa signatur

Permalänk

med "D" menar ni civilingenjör i datateknik?
Med lägsta HP-antagningen på 0.2 verkar dom inte ha så höga krav... men verkar ju gälla i princip alla tekniska utbildningar i linköping, bara någon enstaka som har över ett.

Visa signatur

Annars då?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rackafella
Med lägsta HP-antagningen på 0.2

Det är ändå lite roligt att den människan vågar sig på en civilingenjörsutbildning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erlc

Vad fan faddrar, ingen fadder har ringt mig.
Hörde att man skulle bli uppringd av sin fadder eller något, precis innan det börjar.

Fy fan asså... jag har fortfarande ingen lägenhet...

Visa signatur

daVanii på PSN

Permalänk
Inaktiv

Nee, faddrarna träffar du första dan, om du ska bli teknolog så blir det tidigt på tisdag morgon.

Prata med en fadder där så går det nog bra. Blir du y-are kan säkert jag hjälpa dig ;).

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är ändå lite roligt att den människan vågar sig på en civilingenjörsutbildning.

Tja, vilken idiot som helst kan ju fixa en civilingenjörsutbildning. Jag hade inte mycket bättre på högskoleprovet och är en omtenta firån att vara civilingenjör i Datateknik. Fråga inte hur jag lyckades så dåligt på högskoleprovet

När det gäller mindre attraktiva ställen så är Skäggetorp ett av dem. Gamla och slitna lägenheter och har iaf tidigare haft lite problem med oroligheter. Men ska du börja studera och inte får tag i något bra ställe så är det ju bara att byta upp sig så fort något bättre dyker upp.

Visa signatur

"Inte alltid, bara ibland"

Permalänk
Medlem

När jag började plugga i linkan dök det även upp lite lediga korridorsrum efter nolle-p. Tyvärr (för er) pluggar jag nu på campus Norrköping så kan inte erbjuda tak över huvudet.

Ses på Nollympiaden och senare Hoben!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Vad fan faddrar, ingen fadder har ringt mig.
Hörde att man skulle bli uppringd av sin fadder eller något, precis innan det börjar.

Fy fan asså... jag har fortfarande ingen lägenhet...

Ring och prata med studentbostäder... eller kolla på http://www.shgo.se/
Kommer du utifrån Östergötland har du väl som sagt också förtur till en lägenhet hos studentbostäder

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk

Hur är det mellan Ryd och Lambohov, om man tänker på både lägenheternas skick och hur "oroliga" kvarteren är?

Visa signatur

sysl....
Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Hur är det mellan Ryd och Lambohov, om man tänker på både lägenheternas skick och hur "oroliga" kvarteren är?

Ussss....Lambohov skulle jag aldrig vilja bo i

Permalänk
Medlem
Citat:

Var väl några studenter som blev rånade på sin laptop när de satt och pluggade i studierummet och vid studenlägenheterna i Lambohov. Lambohov blir så långt från allt (utom Universitetet) också IMO.. men det är ju lite billigare att bo där än i Ryd...

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist