BFG ger uppretade Geforce-ägare pengar tillbaka

Permalänk
Medlem

Mycket nytt är dyrt för att sedan sjunka i pris och stabilisera sig, ingenting konstigt med det. Kunderna som får pengar tillbaka lär väll köpa samma märke igen så det jämnar nog ut sig för bfg. Återförsäljarna är väll de som förlorar om de köpt in för stora lager.

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

3 skäl till att distributörer och återförsäljare ogillar nVidia.

Plötsliga prissänkningar gör det riskabelt att ha kort på lager.

Inkonsekvens namngivning och plötsliga namnbyten gör det omöjligt att veta vilken modell som kommer efterfrågas nästa månad.

Inkonsekvens prissättning. Tex 8800GTX 512 prestanda snarlik 8800Ultra till halva priset.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
3 skäl till att distributörer och återförsäljare ogillar nVidia.

Plötsliga prissänkningar gör det riskabelt att ha kort på lager.

Inkonsekvens namngivning och plötsliga namnbyten gör det omöjligt att veta vilken modell som kommer efterfrågas nästa månad.

Inkonsekvens prissättning. Tex 8800GTX 512 prestanda snarlik 8800Ultra till halva priset.

Kanske därför det finns en del Nvidia trogna som börjat göra både ATI grafikkort och AMD moderkort

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd

Mycket snällt och trevligt, men jag förstår verkligen inte varför.

Om person X var beredd att betala det när kortet kom, varför ska han då ha pengarna tillbaka när det blir billigare?
Tja, aja, sådan är världen, jag ska starta ett företag där jag ska skicka räkingar till kunderna när saker går upp i pris, ha en underlig klausul i mina köpvilkor som ingen läser.

Permalänk
Medlem

Även eVGA och XFX gör så här

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Säger som andra sagt

Hur ofta registrerar man sitt grafikkort? Jag har aldrig registrerat någon hårdvara jag haft. Brukar skita i att registrera spelen jag köpt också.

Skyll dig själv då,jag registerar alltid hårdvara och orginalspel,då har man chansen att få bra erbjudanden,detta är ju det stora problemet med den yngre generationen,dom tror alltid att allt skall ramla ner från himlen rakt i nävarna på dom utan minsta arbete,eller att det skall trilla ner från TPB rakt i nävarna hela tiden:))

Som sagt vill man ha bra garantier så får man anstränga sig litegrann,jätteenkelt ju_:)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Skyll dig själv då,jag registerar alltid hårdvara och orginalspel,då har man chansen att få bra erbjudanden,detta är ju det stora problemet med den yngre generationen,dom tror alltid att allt skall ramla ner från himlen rakt i nävarna på dom utan minsta arbete,eller att det skall trilla ner från TPB rakt i nävarna hela tiden:))

Som sagt vill man ha bra garantier så får man anstränga sig litegrann,jätteenkelt ju_:)

Ehh, va?

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Skyll dig själv då,jag registerar alltid hårdvara och orginalspel,då har man chansen att få bra erbjudanden,detta är ju det stora problemet med den yngre generationen,dom tror alltid att allt skall ramla ner från himlen rakt i nävarna på dom utan minsta arbete,eller att det skall trilla ner från TPB rakt i nävarna hela tiden:))

Som sagt vill man ha bra garantier så får man anstränga sig litegrann,jätteenkelt ju_:)

haha

Visa signatur

PS5, ledsen folks :(

Permalänk
Avstängd

Detta är ju helt klart en strategi av BFG, så när Geforce 300-serien kommer så lär väl dom flesta skaffa BFG pga av detta nu, och då blir de ingen prissänkning.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

så smarta dem är!

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk

fan vad najs. men det är fan lamt att köpa dessa kort.ähh om manär galen så är man

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
3 skäl till att distributörer och återförsäljare ogillar nVidia.

Plötsliga prissänkningar gör det riskabelt att ha kort på lager.

Inkonsekvens namngivning och plötsliga namnbyten gör det omöjligt att veta vilken modell som kommer efterfrågas nästa månad.

Inkonsekvens prissättning. Tex 8800GTX 512 prestanda snarlik 8800Ultra till halva priset.

De första två håller jag med om men den tredje håller jag inte alls med om. Är väl inget konstigt att de kommer nyare modeller som presterar likvärdigt med äldre för mkt lägre pris. Så är det på processor sidan också, när c2d kom kunde du få likvärdig prestanda som bästa processorn i föregående serie för en bråkdel av priset.

Du kan ju inte jämföra utgångna modeller med sådana som tillverkas nu. Priset på gamla utgångna modeller är alltid mkt högt.

Det är anledningen till att Ultra'na är så dyra att de har varit ur produktion så länge och de som finns kvar är lagerrester som ingen brytt sig att ändra priset på.

Dessutom finns det ingen 8800 Gtx 512Mb.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wildcover
fan vad najs. men det är fan lamt att köpa dessa kort.ähh om manär galen så är man

Får man fråga vad som är lamt med dessa korten? De är de bäst presterande singelkorten du kan köpa idag och de går få för runt 3600kr och historiskt sett är det ett mycket bra pris för absolut high-end.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson
Får man fråga vad som är lamt med dessa korten? De är de bäst presterande singelkorten du kan köpa idag och de går få för runt 3600kr och historiskt sett är det ett mycket bra pris för absolut high-end.

Sant, men precis som det i historien tidigare vart så är det väldigt mycket mer pengar för liten praktisk skillnad. Då ett kort för 2-2,5k idag ger både bra och för ett tag framöver hållbar prestanda så är ju 3,5-4k väldigt dyrt, då prestanda-ökningen absolut inte är linjär med prisökningen.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Riktigt smarta...

"Customers must register their product within 30 calendar days of the purchase date to be eligible for this rebate. For example; if you bought a BFG GTX 260 on July 16, 2008, you must register the card on or before August 15, 2008 (30 days from July 16) to qualify for this rebate____ "

Själv är jag redan rökt, köpte mitt 27 juni, men inte f*n registrerar man det hos BFG. Finns det verkligen offer som registrerar sin hårdvara på tillverkarnas hemsidor....

Permalänk
Medlem

Tja bra för den som har registrerat i tid med sina BFG kort. Undrar hur många det är som gör detta rent statistiskt både från BFG, XFX och EVGA.

Permalänk
Medlem

Som någon sa; vad är det för gnäll hela tiden? Har medianåldern lagt sig på 12 år? Spelar ingen roll om det är apple, nvidia, amd, ati, intel eller framtida spekulationer.. alltid måste någon ankommen tönt leka Mr. Obvious för att anföra sina idélösa inlägg.

Självklart - det är ett forum och man skaa diskutera och dela med sig av sina åsikter, men nivån har ju sjunkit något frukstansvärt på slutet.

För övrigt tycker jag att det är trevligt att stora företag bryr sig om kunden, och ger möjligheten. Jag kör med BFG och är helnöjd.

Permalänk
Medlem

Skulle tro att korttillverkarna och nVidia tillsammans kommit överens om den här modellen för "plåster på såren".. För det är ju vad det är, ett plåster på såret för att ha betalt svindyra pengar precis innan en oannonserad prissänkning. Visst är det bussigt mot alla stackare som pungade ut ordentligt.. och inte så vanligt heller. De som köpt överprisade GTX200-chip och som kan få tillbaka några kronor skall vara glada. Jag hoppas så många som möjligt får tillbaka.
Men tro inte att BFG eller någon annan tillverkare förlorar några pengar, i slutändan gör dom ändå god vinst på sålda nVidia GTX200.

nVidia har verkligen klantat till det på senare tid.. Märka om 8800GT till 9800GT t.ex.. att inte vara tidigare att prissänka för att ge köparna vettiga alternativ etc.. Att papperslansera 9800GTX+ (G92b) som en direkt reaktion på ATI's lansering av RV770. Bara några av exemplen.

nVidia är ute på hal is nu..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur stora marginaler nvidia har med de nya priserna nu? Om de fortfarande går hyfsat med vinst på dessa priser, så överksattade de nog sin egfen ställning på marknaden när de släppte korten över 100kr dyrare.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Sant, men precis som det i historien tidigare vart så är det väldigt mycket mer pengar för liten praktisk skillnad. Då ett kort för 2-2,5k idag ger både bra och för ett tag framöver hållbar prestanda så är ju 3,5-4k väldigt dyrt, då prestanda-ökningen absolut inte är linjär med prisökningen.

Har man stålar så man inte behöver öppna lönekuverten förrän dom är 4 månader gamla lär man inte tycka en tusing hit eller dit är vidare dyrt. Själv har jag inte alls så gott om stålar men brukar köpa det dyraste som finns när jag handlar nytt och inte bry mig mer om det. När jag uppgraderar köper jag det dyraste igen, men å andra sidan köper jag inte nytt varje år utan snarare vart annat eller vart tredje. Sist köpte jag 8800gtx ultra och det vart ganska rejält dyrare än alternativet men utslaget på ett par år är några tusingar en struntsumma.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HasseAro
Själv är jag redan rökt, köpte mitt 27 juni, men inte f*n registrerar man det hos BFG. Finns det verkligen offer som registrerar sin hårdvara på tillverkarnas hemsidor....

Hur blir jag ett offer för att jag registrerade mitt senaste kort menar du? Tycker det verkar som dom som inte reggat sina produkter blir offer för sin egna lathet?

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sm90caen
Som någon sa; vad är det för gnäll hela tiden? Har medianåldern lagt sig på 12 år? Spelar ingen roll om det är apple, nvidia, amd, ati, intel eller framtida spekulationer.. alltid måste någon ankommen tönt leka Mr. Obvious för att anföra sina idélösa inlägg.

Självklart - det är ett forum och man skaa diskutera och dela med sig av sina åsikter, men nivån har ju sjunkit något frukstansvärt på slutet.

För övrigt tycker jag att det är trevligt att stora företag bryr sig om kunden, och ger möjligheten. Jag kör med BFG och är helnöjd.

Vad har man forum till för om inte för att gnälla
Man orkar inte skriva inlägg om man är nöjd med nåt =P

Domifuling, undrar vad som fick dig att registrera ditt grafikkort? Har du haft någon nytta av att göra det tex?
Sen så menar jag offer på ett bra sätt.

PS. Om man tror att de stora företagen bryr sig då de vill vara snälla så tror man fel, allt handlar om cash.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HasseAro
Riktigt smarta...

"Customers must register their product within 30 calendar days of the purchase date to be eligible for this rebate. For example; if you bought a BFG GTX 260 on July 16, 2008, you must register the card on or before August 15, 2008 (30 days from July 16) to qualify for this rebate____ "

Själv är jag redan rökt, köpte mitt 27 juni, men inte f*n registrerar man det hos BFG. Finns det verkligen offer som registrerar sin hårdvara på tillverkarnas hemsidor....

Varför är man ett offer bara för att man registrerar sitt kort? Alla som gör det är bara smarta tycker jag. Det går fort och det kostar inget och man har en eventuellt bättre garantitid och eventuellt andra förmåner? Vart någonstans är man ett offer om man registrerar sig då tycker du? Ja man förspiller max 5 minuter på registreringen...oj vilka offer...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Haha kul att så många tog illa vid =P

Förstår bara inte varför man ska registrera sitt kort, är det nåt fel på det så tar man det via stället man köpt det hos. Sen får de sköta kontakt med tillverkare eller reparation/ersättning.

Kalla mig hårig galen dvärg om ni vill men...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HasseAro
Haha kul att så många tog illa vid =P

Förstår bara inte varför man ska registrera sitt kort, är det nåt fel på det så tar man det via stället man köpt det hos. Sen får de sköta kontakt med tillverkare eller reparation/ersättning.

Kalla mig hårig galen dvärg om ni vill men...

Nu funkar det ju inte så i verkligheten alla gånger så det är bara som en extra säkerhet som knappt tar någon extra tid att göra heller. Så man kan lika gärna vända på din fundering. Varför registrerar sig inte alla då man inte förlorar något på att göra det?! Jag tog verkligen inte illa vid, jag tycker bara att du resonerar lite konstigt då du som sagt inte förlorar något på att registrera dig. Din undran känns inte riktigt befogad, snarare känns det befogat att ställa frågan till de som inte registrerar sig enligt mig. Det var därför jag undrade hur du resonerar. Resonemanget som du lade fram håller inte. Garantin hos återförsäljaren är oftast bara ett år, sen blir det problem om man vill få ut något på garantin genom dom, så som sagt, en mycket smart extragaranti får man om man registrerar sig. Även om vissa byter hårdvara oftare än varje år så gäller det verkligen inte alla och verkligen inte all hårdvara och då har man lätt användning av en extra garanti.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HasseAro
Vad har man forum till för om inte för att gnälla
Man orkar inte skriva inlägg om man är nöjd med nåt =P

PS. Om man tror att de stora företagen bryr sig då de vill vara snälla så tror man fel, allt handlar om cash.

Självklart ska man gnälla lite och ifrågasätta . Men det är nivån; värdet och poängen med vissa inlägg jag motsätter mig och som iallafall jag tycker har blivit värre senaste månaderna. Känns som att det snart inte dröjer länge innan sweclockare börjar skriva FACEPALM.JPEG så fort någon är av annan åsikt.

Och självklart vill företagen tjäna så mycket pengar som möjligt. Men man visar fortfarande att man bryr sig om sina kunder i och med att man ger möjligheten att få tillbaka pengar. Hade de inte brytt sig om sina kunder hade man inte gett chansen alls, och då hade dom tjänat ännu mer.

Permalänk
Medlem

Lite OT men... tror ni man kan få längre garanti på sitt 8600 om man reggar sig? Hehe... he ha hahahaaa muhahhahah!

</crazyness>

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

OK jag viker mig, det var bara en bluff. Har bara hållit på med datorer sedan 1876 och aldrig registrerat något hos tillverkare, reaktionen blev därför lite omotiverat och starkt. Som när de vaxade min tunga.

Permalänk
Medlem

Fan jag köpte mitt grafikkort precis när det kom utt men nu kan man få det för halva priset ! HELVETE!!

Haha alltså detta är sjukt .. Jag köpte min första 200gb hd när fick betala runt 1000kr för dom . Men inte fan klagar jag nu när man kan få dom för betydligt mindre pengar..Sånt här händer hela tiden. Bara att inse

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMax
Fan jag köpte mitt grafikkort precis när det kom utt men nu kan man få det för halva priset ! HELVETE!!

Haha alltså detta är sjukt .. Jag köpte min första 200gb hd när fick betala runt 1000kr för dom . Men inte fan klagar jag nu när man kan få dom för betydligt mindre pengar..Sånt här händer hela tiden. Bara att inse

Jag håller med, det är ju inget nytt att nya produkter prissänks ganska snabbt efter att de ivriga/entusiasterna har köpt de första exemplaren. Att man då gnäller när man vet att de strax efter prissänks är ju bara löjligt.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HasseAro
OK jag viker mig, det var bara en bluff. Har bara hållit på med datorer sedan 1876 och aldrig registrerat något hos tillverkare, reaktionen blev därför lite omotiverat och starkt. Som när de vaxade min tunga.

Satan vad länge du har hållit på med datorer!
till och med innan de ens fanns
hehe nejdå ska inte klaga på felskrivningar ( för det är väll det ? )
ne men ja håller med de som är för registrering, varför ska man inte göra det? hoppas det här blir en läxa för alla de som köpt kortet men inte registrerat sig , 5 minuter max tar det att regga sig

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

Jag ska regga all hårdvara jag köper framöver. Det är mitt löfte till er om jag så dör pga det.

Det fanns datorer 1876, kulramar hette de på den tiden.