Permalänk
Medlem

Asus P5Q PRO iP45

Hej, hittade ingen tråd om dett moderkort. Jag skulle vilja ha lite feedback om detta kort, nån som har det själv?

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ASP5QPRO

P45 är den nyare kretsen?

Har förstått att det ska vara ett bra moderkort för att klocka cpu? (kommer få ett E8400 till MK med stockkylare i första hand. Ska så småningom sätta dit ett TRUE)

som sagt lite feedback bra dåligt kort? finns det bättre runt samma prisklass? kommer användas främst för spel med,

Sapphire Radeon HD4850 TOXIC 512MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI RETAIL PCI Express

Corsair XMS2-6400 TWIN2X4096-6400C5 G Xtreme 2x2048MB (tot. 4096MB) DDR2 PC2-6400 800MHz with Heatsink 5-5-5-18

Corsair HX Series PSU 520W 120mm Fan ATX2.2 20/24-pin 4/8-pins 12V Modular

Tack

Visa signatur

E8500@3.16GHZ, PQ5 PRO, 4850 TOXIC, 4 GB DDR CORSAIR, HW520 CORSAIR, ANTEC 300, WINDOWS VISTA 64BITARS

Permalänk
Medlem

Det borde fungera alldeles utmärkt.

Ta en kik på denna tråden:

http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=65409

Permalänk
Medlem

ska funka susen!

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zuch
Det borde fungera alldeles utmärkt.

Ta en kik på denna tråden:

http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=65409

Jag ser i din sign att du har detta moderkort har du provat den här killens egenhändigt moddade bios ? funkar bra? sen tror du det är nåt problem att sätta dit en TRUE med detta moderkort? tar inte i heatsinks eller så. Jag ska ha en three hundred chassi.

MB

Visa signatur

E8500@3.16GHZ, PQ5 PRO, 4850 TOXIC, 4 GB DDR CORSAIR, HW520 CORSAIR, ANTEC 300, WINDOWS VISTA 64BITARS

Permalänk
Medlem

Jodå, jag har hans bios. I princip så är det samma bios som till P5Q Deluxe. P5Q Pro bioset är nedbantat i förhållande till Deluxe, men det verkar som om asus har släppt ett bättre beta bios med utökade möjligheter för överklockning och minnesmoduler. Ketxxx, biosmoddaren, ska titta på det nya bioset och modda det

Vad gäller om true får plats kan jag inte svara på eftersom jag har vattenkylning. Men kylningen är inte på något sätt överdriven så jag ser ingen anledning till att den inte skulle få plats.

Permalänk
Medlem

Ser fint ut ser att du har samma psu som jag beställt, ok man får la ta o testa biosen när grejorna kommer hem!

Ska bli intressant och se hur mycket jag kommer kunna klocka cpu, minne med stockkylaren. klocka mer sen med TRUE när man köper den.

Det finns bara 1 IDE uttag på detta moderkort stämmer det?
om det stämmer får se hur jag fixar till med mina 2 HDDs IDE, samt CD DVD IDE

Visa signatur

E8500@3.16GHZ, PQ5 PRO, 4850 TOXIC, 4 GB DDR CORSAIR, HW520 CORSAIR, ANTEC 300, WINDOWS VISTA 64BITARS

Permalänk
Medlem

Köp en SATA dvd.

Permalänk
Medlem

hmm bra ide , tänkte inte på det

Visa signatur

E8500@3.16GHZ, PQ5 PRO, 4850 TOXIC, 4 GB DDR CORSAIR, HW520 CORSAIR, ANTEC 300, WINDOWS VISTA 64BITARS

Permalänk
Medlem

eller sata-diskar istället? med en sata-brännare vinner du ju ingen prestanda alls.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Därför att han kanske fortfarande vill använda sina diskar?

Permalänk
Medlem

Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)16

Det är detta moderkort som herrarna pratar om? Det går inte att köra SLI eller Crossfire?

Vad är fördelen med P45 istället för P35?

Visa signatur

Är hopplös på datorer men pigg på att spela spel.

Permalänk
Medlem

Det går alldeles utmærkt att køra crossfire.

Skillnaderna mellan P35 og P45 er inte stora, størsta ær att crossfire kørs x8/x8 PCIe v2 på P45 medans det kørs x4/x16 PCIe v1.1 på P35.

Summa summarum ær att æn så længe ær crossfire prestandan på P45, x48 och x38 ganska lik, medans P35 kommer lite sæmre.

http://www.legionhardware.com/document.php?id=761&p=5

Permalänk
Medlem

Tack för svaret Zuch.

Och Crossfire då är det ATI kort och inte Geforece som gäller?

Visa signatur

Är hopplös på datorer men pigg på att spela spel.

Permalänk
Medlem

Exakt.
Crossfire = ATI/AMD
SLI = NVIDIA

Det ær bara møjligt med SLI på nvidia-moderkort, intels skulltrail, och kommande x58.

Permalänk
Medlem

Re: Asus P5Q PRO iP45

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MickeBu
Hej, hittade ingen tråd om dett moderkort. Jag skulle vilja ha lite feedback om detta kort, nån som har det själv?

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ASP5QPRO

P45 är den nyare kretsen?

Har förstått att det ska vara ett bra moderkort för att klocka cpu? (kommer få ett E8400 till MK med stockkylare i första hand. Ska så småningom sätta dit ett TRUE)

som sagt lite feedback bra dåligt kort? finns det bättre runt samma prisklass? kommer användas främst för spel med,

Sapphire Radeon HD4850 TOXIC 512MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI RETAIL PCI Express

Corsair XMS2-6400 TWIN2X4096-6400C5 G Xtreme 2x2048MB (tot. 4096MB) DDR2 PC2-6400 800MHz with Heatsink 5-5-5-18

Corsair HX Series PSU 520W 120mm Fan ATX2.2 20/24-pin 4/8-pins 12V Modular

Tack

Har själv Asus P5Q-Deluxe och är 100% nöjd.kan tänka mig att det inte skiljer nämvärt jämfört med Pro.

Visa signatur

p180|antec 480w|Asus p5Q-deluxe|8800gt 512
|raptor150gb|X-Fi Xtreme Gamer – Fatal1ty Professional|Samsung 940BF|E8400|Noctua NH-U12P|Corsair TWIN2x2048MB-6400C4DHX 4-4-4-12 |Logitech G15 v2|bärbar1:asus F3K-AP014C|4gb ram|bärbar2:asus A6book 1gb ram|bärbar3:Asus eee 701|1gb ram.广东省, 中國

Permalänk
Medlem

Jag har läst i en del recensioner på nätet att just Pro skulle vara lite knepig ibland. Bland annat så kan det bli lite platsbrist vid sata-kontakterna om man kör med två feta grafikkort. Många har nämnt Asus P5Q-E som ett alternativ, kostar nån hundralapp mer och har dessutom snedställda sata och en liten kylfläns över kretsarna norr om processorn.

Permalänk
Medlem

Vilken Asus P5Q-E är det du menar? Denna? --->

Asus P5Q-E, P45, Socket-775, DDR2, ATX, 2xGbLAN, Firewire, 3xPCI-Ex(2.0)16

Visa signatur

Är hopplös på datorer men pigg på att spela spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MickeBu
Hej, hittade ingen tråd om dett moderkort. Jag skulle vilja ha lite feedback om detta kort, nån som har det själv?

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ASP5QPRO

P45 är den nyare kretsen?

Har förstått att det ska vara ett bra moderkort för att klocka cpu? (kommer få ett E8400 till MK med stockkylare i första hand. Ska så småningom sätta dit ett TRUE)

som sagt lite feedback bra dåligt kort? finns det bättre runt samma prisklass? kommer användas främst för spel med,

Sapphire Radeon HD4850 TOXIC 512MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI RETAIL PCI Express

Corsair XMS2-6400 TWIN2X4096-6400C5 G Xtreme 2x2048MB (tot. 4096MB) DDR2 PC2-6400 800MHz with Heatsink 5-5-5-18

Corsair HX Series PSU 520W 120mm Fan ATX2.2 20/24-pin 4/8-pins 12V Modular

Tack

Sitter på ett och e helt nöjd, har inte börjat klocka men ska börja!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MickeBu
Ser fint ut ser att du har samma psu som jag beställt, ok man får la ta o testa biosen när grejorna kommer hem!

Ska bli intressant och se hur mycket jag kommer kunna klocka cpu, minne med stockkylaren. klocka mer sen med TRUE när man köper den.

Det finns bara 1 IDE uttag på detta moderkort stämmer det?
om det stämmer får se hur jag fixar till med mina 2 HDDs IDE, samt CD DVD IDE

Har en intel freezer pro 7 den får typ exatkt plats. typ en mm mellan den och minnena, sen vet jag inte hur stor TRUE e gemfört med Freezer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nodens
Vilken Asus P5Q-E är det du menar? Denna? --->

Asus P5Q-E, P45, Socket-775, DDR2, ATX, 2xGbLAN, Firewire, 3xPCI-Ex(2.0)16

Japps den är det. Cirka 150kr dyrare och lite bättre layout. Det verkar oxå som att P5Q-E inte har samma behov av ett fan-moddat bios som Pro.

Permalänk
Medlem

Har 2 frågor angående , Aus p5q PRO

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ASP5QPRO

har ett 4850 toxic kort, vilket slot ska jag sätta kortet i spelar det någon roll? kortet har ett blått och ett svart slot.

Sen sorry för en kanske dum fråga,kommer installera vista 64 bitars windows. har xp 32 bitars nu, extra hhds jag har måste jag formatera om dom eller e bara att plugga in (alltså diskar som inte OS finns på) ? 64 bitars vista använder med ntfs formatering?

Tack

Visa signatur

E8500@3.16GHZ, PQ5 PRO, 4850 TOXIC, 4 GB DDR CORSAIR, HW520 CORSAIR, ANTEC 300, WINDOWS VISTA 64BITARS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MickeBu
Har 2 frågor angående , Aus p5q PRO

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ASP5QPRO

har ett 4850 toxic kort, vilket slot ska jag sätta kortet i spelar det någon roll? kortet har ett blått och ett svart slot.

Sen sorry för en kanske dum fråga,kommer installera vista 64 bitars windows. har xp 32 bitars nu, extra hhds jag har måste jag formatera om dom eller e bara att plugga in (alltså diskar som inte OS finns på) ? 64 bitars vista använder med ntfs formatering?

Tack

ditt gfx ska sitta i den blåa eller svarta. bara å plugga in hhd:s