Rapp mobil men touchskärm

Permalänk
Medlem

Rapp mobil men touchskärm

Hejsan, nu är det snart dags för en ny mobil.

Krav:
Touchskärm
Bra videouppspelningsmöjligheter
Hyffsad kamera

Söker efter en mobil som är rapp i menyerna och inte laggar vid videouppspelning, har sökt lite i trådar och sett att det är delade uppfattningar de olika mobilerna ute på marknaden. Vad ska man tro?

Priset är inte så viktigt, bara man får något bra för pengarna så är det helt ok, men betalar ogärna mycket mer pengar på "det senaste" ifall det bara är marginellt bättre än det som funnits ute ett tag.

Permalänk
Medlem

iphone

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk

Samsung Touchwiz

Visa signatur

Amd athlon 4000| Gigabyte Ds4 790X | Grafikkort XTX Radeon HD5850 black edition| 4gb Corsair xms Pc 6400| 1.7 tb hdd

Permalänk
Medlem

HTC Diamiond med uppgraderad ROM. Den är snabb, bättre kamera än iphonen, mycket bra högupplöst skärm....enda nackdelen kan vara minnet som "bara" är på 4gig och som man inte kan bygga ut. Det är på g att man kan koppla in usb-minne via kabel till den så då kan man få med sig filmer m.m via det...

Permalänk
Medlem

Min röst e på iphone också.. enda jag har erfarenhet av dock.
Funkar fint, riktigt snabbt OS

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Vill du ha en touchphone med ett bra och rappt UI så är det svårt att rekommendera något annat än iPhone idag. Den må ha många andra nackdelar (vilket tråden snart kommer att urarta i att diskutera), men gränssnittet är lysande. Bra för videouppspelning också.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga Iphone om du nu inte är intresserad av massa tilläggsprogram, dvs. jag tror du kommer känna dig jävligt begränsad med denna telefonen.

Annars skulle jag rekomendera en LG KS20, har en sådan själv, har inte haft några problem, och innehåller mediaplayer 10 för mediauppspelning, kameran överraskade mig possitivt då den endast låg på 2mpixel, den var bra mycket bättre än min förra telefon innehållande liknande kamera. Minnet är låst på 2gb minneskort, men går enklelt att låsa upp genom att byta ut en systemfil, allt flyter på bra, även då man har ett par program igång.

/oreoz

Visa signatur

Fractal Design R2 Titanium-gray | Corsair TX750W | ASRock Z77 EXTREME4 | i5-3570k@3,4GHz | Corsair Vengeance 16GB | Sapphire Radeon HD4870 | Auzentech X-Plosion 7.1 Cinema | Samsung SSD Basic 830-series 120GB, Corsair Force 60GB SSD, WDCaviar Black 4TB, WDCaviar GP 2.5TB | 2x BENQ FP241W | M-Audio BX8

Permalänk
Medlem

Annars den nya HTC

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

iphone faller bort tyvärr då jag inte vill binda mig till telia.

Edit: har märkt att några skriver att lurarna blir sega av mycket minne i dem. gäller det för alla/hur mycket minne kan man trycka in innan den blir seg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pomperi_2
Samsung Touchwiz

Hålled med Pomperi

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kra
iphone faller bort tyvärr då jag inte vill binda mig till telia.

Edit: har märkt att några skriver att lurarna blir sega av mycket minne i dem. gäller det för alla/hur mycket minne kan man trycka in innan den blir seg?

Vilken frekvens har processorn på telefonen som du är rädd för att bli seg?

Även ramminnet och operativsystemet spelar roll... (Det här är väl ett datorforum?!)

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

Tror du kommer få svårt att hitta en rapp telefon med pekskärm eftersom operativen till dessa mobiltelefoner är relativt tröga.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

Har alla dessa telefoner mediaspelare som det går att spola med?
LG KF750 secret är skitbra o rapp o tar 8GB men mediaspelaren suger getröv.
Går inte att spola i filmer eller musik. Fick fixa hem KD-player för att spola i musik o göra playlist. Skickade ett mail till LG och fick svaret att dom inte tänker uppgradera den.
Så jävla dåligt. Om telefonen var 5 år gammal så skulle jag förstå. Men den är ju (ny).

Det går att göra så filmer kan använda fastforward o så men dom vill inte.
Hur sjukt är inte det när den stödjer divx o allt?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SCORPIUS
LG KF750 secret är skitbra o rapp o tar 8GB men mediaspelaren suger getröv.

Visst, men med Secret ser jag ingen anledning till pekskärm, dessutom fungerar den bara i vissa menyer, därav anser jag den inte vara en "riktig" pekskärmstelefon. Secret är inte speciellt snabb och den är väldigt buggig. Öppna Google och sök på LG Secret. Kommer de inte släppa nån uppdatering skulle inte jag våga köpa en sådan.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

Har en LG k990Viewty är helnöjd med den..

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Medlem

iPhone över vilken mobil som helst. Har en Touch Diamond med custom ROM, den kommer inte ens i närheten utav min iPhone...

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian