Permalänk
Medlem

Bra spel skärm

Tjena! Letar efter en bra TFT skärm 19" för spel. Får max kosta 2000kr. Ska vara bra upplösning. Något som har något tips

Tack på förhand

Permalänk

måste det vara TFT och 19"?

jag köpte mig en Acer P223w LCD 22" kostade mig 1900kr.
jag vet inte vad du syftar på med bra upplösning men jag antar la att 1680x1050 är okey eller?

hade först tänkt mig att köpa en samsung skärm men åkte in till mediamarkt för o kolla in lite olika skärmar. måste säga att jag blev grymt förvånad vad det gällde acer skärmen. bra bild, skarpa färger! fick låna fjärrisen till alla olika skärmar o kolla på lite olika filmer innan jag bestämde mig.

blev en acer, 1000kr billigare än vad jag först tänkt mig så kunde spendera den på något annat.

o vad jag kan säga fram till nu så hade den funkat bra för mig, inget o klaga på. så de rekommenderar jag för under 2k

Visa signatur

| CPU: Intel i7 2600K 4,5Ghz | CPU-Kylare: Corsair H60 | MB: Gigabyte G1.SNIPER |
| GPU: Asus GTX 980ti DC3 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB |
| PSU: Corsair AX850 | Chassi: FD Define Mini C |
| SSD: Samsung EVO 850 250gb, Samsung EVO 850 500gb |
| Lagring: WD Caviar Green 3x2TB 1x4TB |

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Bra spel skärm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Speediz
Tjena! Letar efter en bra TFT skärm 19" för spel. Får max kosta 2000kr. Ska vara bra upplösning. Något som har något tips

Tack på förhand

Varför måste du ha 19"?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Det är bara att jag är van vid 19...Men har varit inne på 22" med. Men får kolla på Acer P223w LCD 22" då när mediamarkt öppnar här i kalmar. 1680x1050 helt okey

Tack för tipset

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Speediz
Det är bara att jag är van vid 19...Men har varit inne på 22" med. Men får kolla på Acer P223w LCD 22" då när mediamarkt öppnar här i kalmar. 1680x1050 helt okey

Tack för tipset

Jag har en 226BW till salu för 1500kr. Nyskick, Samsung panel och inga döda pixlar. Bara att höra av dig om du är intresserad.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Jag har en 226BW till salu för 1500kr. Nyskick, Samsung panel och inga döda pixlar. Bara att höra av dig om du är intresserad.

Jag skulle gärna tagit den, om du inte bott i MALMÖ Haha

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Asus VW222U och är riktigt riktigt nöjd, kan varmt rekomendera den för all typ av användning inkl spel..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xexexe
Jag skulle gärna tagit den, om du inte bott i MALMÖ Haha

Går ju att ordna leverans antingen med posten eller andra alternativ. Ta det via PM om vi ska forts.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Sötast

o_O Antar att vi inte behöver använda marknadsplatsen nu mera då?

ser ut att vara tillåtet att sälja grejer i forumet ;=)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
o_O Antar att vi inte behöver använda marknadsplatsen nu mera då?

ser ut att vara tillåtet att sälja grejer i forumet ;=)

Var vill du komma med inlägget?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Var vill du komma med inlägget?

Inte så långt egentligen

Trodde bara att det inte var tillåtet ^^

Permalänk
Medlem

jag hoppar in här och frågar en sak om min TFT 19".. De är en samsung syncmaster 940 BF.. Jag spelade CS med CRT och de flöt ju såklart på fint för jag har en bra dator. Men när jag bytte till TFT så laggar spelet och jag fattar INTE vad som är fel. Nåt speciellt man ska ställa in? kör 75hz och har skrivit in -freq 75 i launchoptions.

Permalänk
Hedersmedlem

Här väll helt ok att man som privat person lämnar erbjudande att sälja sin beg pryl i en forum tråd som gäller det ämnet som man själv inte skapat. Även om det säkerligen skulle vara mer rätt att lägga den på marknad och sen länka eller skicka ett pm

Btw ni som har koll på skärmar vad tror ni om denna som jag hittade hos min lokala datorbutik. Både dem och dustin har inte fått sin första leverans ännu.
Så verka inte finnas någon som har den ännu

http://1999.bai.se/default.asp?lProductId=4823

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Inte så långt egentligen

Trodde bara att det inte var tillåtet ^^

Normalt sett brukar det inte vara det...

Men de har kanske ändrat på sin policy.