Permalänk
Medlem

Kompilerings problem i VS2008

Vet inte om det går men det ska tydligen gå på någotvis säger vissa.

Det jag vill göra är att kompilera ett program (jag kör x64 kärna), så att andra (som kör x86) ska kunna köra programmen också.
Använder inte .Net så den vägen går inte :/
Någon som har en enkel lösning?

//AJL

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk

Du får x86 som default. Det är om du vill ha x64 som måste ändra.

Lättaste sättet att få en exekverbar fil flyttbar är att länka in biblioteken istället för att anropa dem genom dll. Öppna projektinställningarna och ändra hur 'linker' ska arbeta. Har för mig att man ska ha värdet Mf. Är inte helt säker.

Edit:
Man kan även få ganska roliga effekter om man låter Visual hantera manifesten. Hade en dator med XP som startade om sig direkt när man körde filen. Så tipset är att stänga av funktionen som genererar dem automatiskt.

Permalänk
Medlem

hmm har provat massa inställningar och inget verkar funka :/

och manifest funktionen behövde vara igång annars fick jag felmeddelande om DLL-filer som saknades när man starta

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk

Inställningen ovan borde räcka om du använder win32api:et och c/c++.

Vilket språk har du valt?
Vilket api använder du? Windows forms, win32api...
Använder du några externa bibliotek?
Vad händer när du kör filen på en annan dator?
Vad ska programmet göra?