Smygreklam: Programmera MP3-dekoder

Permalänk
Glömsk

Smygreklam: Programmera MP3-dekoder

Jag har skrivit en artikel hur MP3 fungerar, och hur en MP3-dekoder kan programmeras. Artikeln blev väl mottagen på reddit, så den kanske kan vara av intresse här också: http://blog.bjrn.se/2008/10/lets-build-mp3-decoder.html

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Mumms gillar verkligen att läsa om sånt! Keep 'em coming!

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk

Grymt, jag förstår inte hur du hinner med och lära dig allt..
Nå intressant och lärorikt läsning, jag tycker om att bli serverad fakta/information på ett silverfat.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Grymt, jag förstår inte hur du hinner med och lära dig allt..
Nå intressant och lärorikt läsning, jag tycker om att bli serverad fakta/information på ett silverfat.

Tänk vad mycket man skulle lära sig om man faktiskt... fokuserade på att lära sig saker. Istället sitter man och slösurfar hela kvällarna och undrar var tiden tar vägen.

Har inte tid att spana in artikeln nu. Kanske ikväll om jag kommer ihåg.

Permalänk
Medlem

Verkar riktigt intressant, ska helt klart läsa igenom det!