Permalänk
Medlem

Asus G1S + wow

Har precis formaterat min G1S med recovery skivan och tankat den senaste drivaren till grafik kortet ifrån asus hemsida. Nu till problemet ! installerade wow och tänkte att jag skulle lira lite, men till min förvåning så har jag riktigt dålig fps..

provade först att köra grafik inställningarna i wow på max (som jag tycker denna laptop borde klara med tanke på att wow är ett spel ifrån 2005).
provade sen att sänka grafik inställningarna nästan i botten och hade fortfarande fps problem ! drog igång aktivitetshanteraren och kikade så att det inte var något skumt och såg då att wow endast använde max ca 20% av min cpu! kanske ska vara så men.

någon som har haft samma problem? eller kanske har tid att hjälpa mig =D

Permalänk

Kör drivarna från www.laptopvideo2go.com istället, gör jag i alla fall.

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av röksvamp
Kör drivarna från www.laptopvideo2go.com istället, gör jag i alla fall.

ok och wow flyter fint för dig? kör du på max på alla inställningar då eller?

hm, verkade lite krångligare än att bara tanka hem och installera.
kikade på den som va nyast 180.43, när man klickade på den så såg man en lista med massa grafik kort där det står Original INF only supports och mitt 8600m gt stog inte med på den listan. Är den listan bara att skita i o köra på den drivaren ändå eller?

Permalänk
Medlem

Ja det är bara att skita i den listan

Permalänk
Medlem

WoW har precis uppdaterat sin grafikmotor med nya skuggor och diverse annat.. Därför kan du antagligen inte köra allt på max längre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xonke
ok och wow flyter fint för dig? kör du på max på alla inställningar då eller?

hm, verkade lite krångligare än att bara tanka hem och installera.
kikade på den som va nyast 180.43, när man klickade på den så såg man en lista med massa grafik kort där det står Original INF only supports och mitt 8600m gt stog inte med på den listan. Är den listan bara att skita i o köra på den drivaren ändå eller?

Det kommer inte att fungera, gör så här.

Du tar hem drivrutien & även den modifierade .inf filen.

Packa upp Drivrutinen i en temporär mapp, byt ut original .inf med den modifierade .inf filen du tog hem, installera sedan via enhetshanteraren, ange sökvägen till den mapp där du packade upp drivrutinen.

.inf filen innehåller bla vilka kort som stöds & hur drivrutinen ska installeras.

det dom gjort med den modifierade .inf är att de lagt till andra nVidia kort.

sedan är det bara köra wow så det ryker.

Permalänk
Medlem

lyckades installera drivrutinen och det blev lite bättre i alla fall.

får väl acceptera att det inte går att köra wow på maxade inställningar.

aja tack för hjälpen.