Permalänk
Medlem

fps problem i wow

3g ram. quad prolle. geforce 8600gt.
inte det bästa att ha i sin dator. men
ligger på ca 30fps i wow 1024*768 med all inställt på medium.
vette fan vad som hänt tidigare vet jag att jag har allt på full i den upplösningen och haft bättre fps.
ny formaterad burk. nya drivisar och inga addons i wow. men fortfarande jätte låg fps. nån som har en aning om vad som kan vara fel. lite jobbigt att fps:en sjunker från 30 - 35 till ca 20 i stor fet raid.

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk

Re: fps problem i wow

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkuM
3g ram. quad prolle. geforce 8600gt.
inte det bästa att ha i sin dator. men
ligger på ca 30fps i wow 1024*768 med all inställt på medium.
vette fan vad som hänt tidigare vet jag att jag har allt på full i den upplösningen och haft bättre fps.
ny formaterad burk. nya drivisar och inga addons i wow. men fortfarande jätte låg fps. nån som har en aning om vad som kan vara fel. lite jobbigt att fps:en sjunker från 30 - 35 till ca 20 i stor fet raid.

Operativsystem?

Permalänk
Medlem

vista

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Medlem

Efter senaste stora patchen i wow så har jag åxå märkt en stor försämring i fpsen även när jag dragit ner skuggor till min och view distans till hälften så har jag sämre fps än före patchen..
Jag har ett ATI 1950 pro. 512 grafik. och kingston 4gb ram win xp pro.

jag ligger ofta kring ~20-30 fps nu.. före patchen ca 50-60 fps....

Addonen jag har är :
Atlas
Auctioneer
Bagnon
Cartogr.
Cooldown buttons
Curse profiler.
Db
Easy mail
Flight hud
Fubar
Mapster
Monkey quest
Move anything
Omen
Omni cc
Quest helper
Recount
Titan
och X- pearl.

Även när dessa addon är avstängda så ligger fps lågt...

Permalänk
Medlem

Jag har och lite klen FPS ibland. kan bli FPS drops. ligger annars op 60+ hela tiden

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

jag har ju inte några minimiinställningar direkt (1920X1200 upplösning, 4X FSAA tex) men jag förbättrade mina FPS med upp till 50% i problemområdena (läs alla skogsområden...) genom att klicka ur "reduce interface lag". Samma för lillbrorsan.

Permalänk
Inaktiv

Re: fps problem i wow

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkuM
3g ram. quad prolle. geforce 8600gt.
inte det bästa att ha i sin dator. men
ligger på ca 30fps i wow 1024*768 med all inställt på medium.
vette fan vad som hänt tidigare vet jag att jag har allt på full i den upplösningen och haft bättre fps.
ny formaterad burk. nya drivisar och inga addons i wow. men fortfarande jätte låg fps. nån som har en aning om vad som kan vara fel. lite jobbigt att fps:en sjunker från 30 - 35 till ca 20 i stor fet raid.

Nånting suger verkligen kraft ur din dator?

Permalänk
Medlem

Spelet kanske kräver mer grafik minne nu, med skuggor osv, sen är 8600gt i klenaste laget för de flesta spel.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

nya patchen som är till lich king är mer krävande pga nya 3d skuggor o diversesaker sen kräver ju lichking mer än orginalwow men börja me att kolla settings för grafikkortet. alltidn är ja installerat nya drivers till mtit 88gt så ställer den in på quality du vet där i 3doptions, sätt den på application controlled lr va de står e itne hemma så kan inte kolla atm. men annars testa dra ner skuggor anastrophic filtering som e på högsta me default settings i wow sen borde ditt grafikkort klara de galant på den upplösningen va har du för program i bakgrunden när du spelar? men ja tror mest på att du måste ändra settings i nvidia options

Permalänk
Medlem

jag fick även lite sämre fps sen senaste patch, hade ~55 med alla inställningar på högsta innen och ~45 nu. Går ned till ~32 i städerna.

då sitter jag på 4800+ 4gb minne och HD3850 256mb.

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem

Jag har ochså litesmå lagg. När jag går frammot tex. Har mellan 60-100 FPS . Kör med inga skuggor. View distance på hälften. Vertical Sync e avslaget. ganska irreterande. försvinner ibland och ibland kommer det tillbaka. Imao. har sprillans ny dator förutom grafikkort. står i sigg

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)