Nu har jag provat massa grejjor några råd innan jag lämnar in datorn..

Permalänk

Nu har jag provat massa grejjor några råd innan jag lämnar in datorn..

fick precis tillbaks mitt moderkort från inet vilket enligt dem fungerar. men nej funkar fortfarande inte....

jaha konstigt tänkte jag, dator vägrade att boota efter ca två veckors perfekt funktion.

har hittills provat följande,

-testat båda grafikkorten i annan dator, de fungerar.
-testat med 1 sticka ram, i olika slotts och prövat med annan ram som jag vet fungerar.
kopplat ur hd (ändå ingen bild)
-provat med annan processor (den jag skriver detta medelande med) jag vet fungerar. samma sak. mb lyser och fläktar startar men ingen bild.
-cmos clear.
-plockat ur batteriet och cmos clear.

kan det vara fel på nätaggen.. hade varit mäkta förvånad i så fall. (corsair 650 spreulans nytt för denna datorn)
jag tror fortfarande det är fel på brädan.

några tips innan jag eldar upp skiten i kakelugnen alt går in med burken till inet??

system står under..

Visa signatur

xfx780i, e8500, corsair 650w, 4gb 6400 corsair, 2xleadtek9600gt extreme, vista 64, x-fi extrememusic. 17222 3dmark06 @3,8ghz (för länge sen)

Permalänk
Medlem

Prova med annat agg så har du uteslutit det med.

Permalänk
Hedersmedlem

Nytt bios?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Nytt bios?

hur ska jag göra då? inet att de fick igång brädan...

ska prova aggen idag med sen får det nog vara bra för mig...

Visa signatur

xfx780i, e8500, corsair 650w, 4gb 6400 corsair, 2xleadtek9600gt extreme, vista 64, x-fi extrememusic. 17222 3dmark06 @3,8ghz (för länge sen)

Permalänk

Testa med att formatera allt på nytt,kan vara något fel i windows. Testat att köra med bara 1st grafikkort?

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk

kan ge mig fan på att det är brädan, hade liknande problem o det spelade ingen roll vad jag gjorde eller testade med lampan lös på brädan men inget funkade i alla fall, fast jag hade köpt mitt på dustin o dom skickade ut ett nytt , ta med dig burken till inet (då vet du)

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa

Permalänk

funkar inget, lämna den till inet o be dom felsöka den. tror det kostar 500 kr

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk

japp det är en femhundring jag hällre e utan än utan dator.
är nästan övertygad om att det är nått miffo med den.
droppar väll in skiten hos inet i uddevalla så får de kika på den, har ju garanti på alla delar så är det fel på en av dem borde de kanske inte ta mycket betalt..

formatera är inte problemet, diskarna har inget med boot att göra.. har till och med kopplat ur dem. och provat. ingen bild.

Visa signatur

xfx780i, e8500, corsair 650w, 4gb 6400 corsair, 2xleadtek9600gt extreme, vista 64, x-fi extrememusic. 17222 3dmark06 @3,8ghz (för länge sen)

Permalänk
Medlem

Har precis samma problem, datorn funkade perfekt i en vecka, sen bootar den inte längre. Moderkortet lös också, men inget mer...

Är inne på felsöknings hos komplett, får nog svar i veckan.

Visa signatur

Intel Core i5 2500K 4,3GHz l MSI P67A-GD65 l MSI 580GTX Twin Frozr II l
Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE l Antec KÜHLER H2O 620 l
Corsair SSD Force 3 120GB l 1TB Western Digital Caviar Green l
Corsair HX850 80+ l Silverstone Fortress FT02B l

Permalänk

lätt störande att man inte kan få ordning på det, är ju en bit till inet för mig också.

-----------------------------------------------------
NU SÅ!. verkar som om jag glömde koppla ur strömmen (drog bara ur satorna) till en av diskarna för när jag gjorde ett försök så hörde jag ett horiblet ljud från en av diskarna..
kopplade ur strömmen till dem och vipps så bootade datorn.
ny system disk dags alltså.. ska åka och köpa en sen.

Visa signatur

xfx780i, e8500, corsair 650w, 4gb 6400 corsair, 2xleadtek9600gt extreme, vista 64, x-fi extrememusic. 17222 3dmark06 @3,8ghz (för länge sen)