Need for Speed Undercover

Permalänk
Medlem

Har läst en del recensioner innan jag provade spelet så mina förväntningar var redan ruggigt låga. Men inget kunde förbereda mig på hur dåligt det verkligen var... Körde de första två loppen och vet inte hur de har lyckats göra det så här dåligt. Det finns ingen körkänsla, punkt. Inte för att NFS-serien någonsin eftersökt realism så har ändå föregående spel bjudit på en rolig körupplevelse med lite utmaning. Det första racet vann jag med gasen konstant intryckt, utan att bromsa någon gång, och vad jag läst skall ej svårighetsgraden öka nämnvärt senare i spelet.

Grafiken är totalt oimponerande. Det är långt ifrån så snyggt de får det att framstå på screens, jag maxade ändå alla inställningar. Däremot tycker jag skådisarna gör bra ifrån sig i filmerna, även om manuset känns väldigt billigt. Idéen är god med filmerna och hade säkert kunnat suga in en ordentligt om det gjorts med lite mer finess. Höll på att skratta sönder mig när jag såg vilken bil man, återigen, började med efter introt. Måste väl finnas mer billiga sportare än Nissan 240SX.

Kan verkligen inte rekommendera detta till någon. Kör hellre om ett äldre NFS-spel eller Grid. Eller varför inte bara surfa lite istället.

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2]

Permalänk
Keeper of the Bamse

Spelat det lite nu, inte speciellt upphetsande men det är ju NFS trots allt. Spelar det på 42" TVn med en Xbox-kontroller och det är väl helt OK. Orkade dock inte spela speciellt långt, för få spellägen för att hålla mitt intresse uppe. Synd på 449kr måste jag säga.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Efter mitt förra inlägg har jag spelat på tok för mycket
och fått en helt annan uppfattning om spelet nu.

Tycker de är riktigt skoj, tillbaka till rötterna med på tok för snabba bilar och varierande miljöer,samma goa arkad känsla som i som de ska vara i NFS.

Bra variation av banor som dom slagit ihop från tidigare spelen får jag en känsla av.
Har nu kommit fram till att detta är betydligt bättre och mer underhållande än Prostreet.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Är ni fortfarande emot nerladdning när ni spelar såna spel?

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk

nop

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

Har spelat lite nu, tycker att det är mer kul än Pro Street faktiskt. Fast de borde fixa grafiken! Grid grafik skulle bli bättre. Sen så tycker jag att gadgets ligger för nära mitten, de borde vara lite längre utåt.

Här är en bild som jag har tagit:

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Inaktiv

Hos mig är inte mätarna sådär o_O

Permalänk
Medlem

Installerade spelet igår och jag har några massiva grafikbuggar.

Antar att det inte ska se ut så här:

Som ni ser saknar bilarna däck (även min egen) och mycket av bakgrunden är borta.

Alla inställningar vad gällande grafik är ställt på det högsta som går så jag vet inte vad som är felet.

Visa signatur

I been away since 1945

Corsair TX 650W | ASRock P67 Extreme 4 | Intel Core i5 2500K 3,3GHZ | Corsair 2x4GB DDR3 | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | Corsair SSD Force Series 60GB

Permalänk

Fin fint, buggar lite överallt också.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Jag har med råkat ut för lite såna där buggar.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Vad beror det på? Min bror har i princip likadan hårdvara i sin dator och han har inte de buggarna. Han har samma modell av grafikkort fast dubbla.

Visa signatur

I been away since 1945

Corsair TX 650W | ASRock P67 Extreme 4 | Intel Core i5 2500K 3,3GHZ | Corsair 2x4GB DDR3 | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | Corsair SSD Force Series 60GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fralle88
Vad beror det på? Min bror har i princip likadan hårdvara i sin dator och han har inte de buggarna. Han har samma modell av grafikkort fast dubbla.

De kan har nått med mjukvaran att göra så som drivrutiner.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Tycker det är lite komiskt att läsa hur alla sågar spelet ^^
Usch, skulle inte ens ta emot spelet om jag fick det gratis.
Dock förstår jag inte gnället över grafiken, grafiken ser ok ut tycker jag om man kollar på bilderna..

LFS+Logitech G25 ftw, ingenting kan slå körkänslan som man får med den kombinationen. Om man jämför det med t.ex. NFS UC så är skillnaden flera ljusår stort.

Permalänk

När man har spelat GRID så känns NFS undercover som ett vääääääldigt dåligt bilspel, styrningen är ju som att styra en radiostyrd bil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Tycker det är lite komiskt att läsa hur alla sågar spelet ^^
Usch, skulle inte ens ta emot spelet om jag fick det gratis.
Dock förstår jag inte gnället över grafiken, grafiken ser ok ut tycker jag om man kollar på bilderna..

LFS+Logitech G25 ftw, ingenting kan slå körkänslan som man får med den kombinationen. Om man jämför det med t.ex. NFS UC så är skillnaden flera ljusår stort.

GRAFIKEN ÄR LÅNGT IFRÅN OKEJ ÄVEN PÅ HÖGSTA INSTÄLLNINGAR MED 6X AA DET SER SÅ RUTTET UT O_O

Och så ligger det till kära barn

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
GRAFIKEN ÄR LÅNGT IFRÅN OKEJ ÄVEN PÅ HÖGSTA INSTÄLLNINGAR MED 6X AA DET SER SÅ RUTTET UT O_O

Och så ligger det till kära barn

Sant, det känns som att Grid har bättre grafik tom om man inte har höga inställningar. Uc är inte änns i närheten.

Sen så tycker jag att det har föröstört menyn lite. Varför kan man inte ändra vilka låtar man vill ha kvar?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
GRAFIKEN ÄR LÅNGT IFRÅN OKEJ ÄVEN PÅ HÖGSTA INSTÄLLNINGAR MED 6X AA DET SER SÅ RUTTET UT O_O

Och så ligger det till kära barn

Grafiken är SNYGG enligt mig, om man jämför med typ LFS.
Men om man har för höga förväntningar och krav.. och jämför med typ crysis och dirt.. ja då är kanske grafiken inte så bra.
Problemet som folk har är att dem har så astronomiskt stora krav, och jämför alltid med spelen som har bäst grafik.
Tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Grafiken är SNYGG enligt mig, om man jämför med typ LFS.
Men om man har för höga förväntningar och krav.. och jämför med typ crysis och dirt.. ja då är kanske grafiken inte så bra.
Problemet som folk har är att dem har så astronomiskt stora krav, och jämför alltid med spelen som har bäst grafik.
Tycker jag.

Ta och jämför med GAMLA Need for Speed spel, som till exempel Most Wanted, så ser du varför många klagar på att grafiken i UC är undermåttligt.
Faktum är inte att grafiken KAN se snygg ut i vissa bilder, utan att den är otroligt buggad, polygoner hoppar hit och dit och ljuset är helt knas, och även med hög antialiasing kan man se stora brist på optimeringer av kanter.
Ingen har astronomiskt stora krav så ta inte ord ur tomma intet, men när grafiken i ett spelserie Försämras med tiden (Nu handlar det då om just UC) så är det självklart att man blir upprörd.
Om man jämför som du gjorde så kan man säga att ALLA spel i princip har "riktigt bra grafik jämfört med Gameboy Advanced grafik" =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

har kört detta nu i nån dag :P8-).. tycker det är skit roligt, med vanliga piltangenter är det lite oskön körkänsla, men med Xbox360 kontroll så blev allt mkt bättre

stör mig bara på lite att när jag försöker fixa till bilen(utvändigt, ny body kit o sånt) så krashar det för mig..-.-.. alla bilar orginala för mig.. inte så kuul

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crowling
stör mig bara på lite att när jag försöker fixa till bilen(utvändigt, ny body kit o sånt) så krashar det för mig..-.-.. alla bilar orginala för mig.. inte så kuul

Stäng av ena processorkärnan i aktivitetshanteraren (ctrl+alt+delete) när du ska fixa till en bil, spelet är dåligt optimerat och fungerar allmänt dåligt helt enkelt =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Tycker Need For Speed har bara blivigt sämre och sämre sedan Underground 2. Most Wanted var okej men Carbon var bara rörigt och Pro Street var ju bara ett stort skämt.

Need For Speed är ändå en så pass stor spelserie och till nästa spel måste de vidta en hel del åtgärder innan det släpps. Undercover är ju riktigt pinsamt då jag tycker Carbon var mycket snyggare. Pro Street var däremot snyggast men det gick ju inte spela då den klassiska Need For Speed-styrningen var helt ersatt av något annat skit som bara var jobbigt.

Underground 2 och Most Wanted är mina favoriter av de nyare Need For Speed.

Visa signatur

I been away since 1945

Corsair TX 650W | ASRock P67 Extreme 4 | Intel Core i5 2500K 3,3GHZ | Corsair 2x4GB DDR3 | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | Corsair SSD Force Series 60GB

Permalänk
Medlem

min lotus elise har en väghållning som om däcken var utbytt mot skridskor samt att bilen har 11 ton downforce

hittar inge tri-city på google maps , så jag antar att undercover utspelar sig i ett annat universum

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simon10
Har läst lite i forumet och funderar på att köpa detta spel.. Är det värt att lägga ut 500kr på? (Xbox 360)

Lyssna inte på vad alla säger, fullt med grin hit och dit.. Personligen så tycker jag att spelet är riktigt skönt, inte riktigt som most wanted men helt klart bättre än vad många säger.

Jag tycker du kan köpa spelet, de gjorde jag å jag är då inte besviken!

Permalänk
Medlem

Håll Er Borta Från Detta Skitspel!

Redan vi installationen så fuckade NFS upp hela datorn, direkt efter att jag hade klickat på "installera" började jag få minnesfel och ALLA program utom installationen kraschade, jag kunde inte starta något program under installationen som tog 15 minuter och efter installationen var det fortfarande minnesfel oavsett vad jag än gjorde. Så det bidde ctrl+alt+delete och avsluta. Även då fick jag minnesfel så det blev elkontakten istället...

Men sen när jag har startat om Windows Server2003 så har min bakgrundsbild blivit korrupt samt skrivbordet är helt snepippat. Efter 20 minuters återställande av all skada installationsprogrammet orsakade går datorn som förut igen, det var inte en eller två saker som den förstörde...

Håll er borta från denna skit!

Samma sak hände på min XP Pro partition.

Permalänk

Spelet har krashat en gång en sålänge.

Förresten, nån som vet var man stänger av det jobbiga jump camera?? Jag hoppas att det går att stänga av.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

=/ Ja som precis la in de.. Jaha håller de längre än 5min då ?

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Inaktiv

Jag har nog spelat det i 10-20 timmar och det har kraschat bara en gång

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Grafiken är SNYGG enligt mig, om man jämför med typ LFS.
Men om man har för höga förväntningar och krav.. och jämför med typ crysis och dirt.. ja då är kanske grafiken inte så bra.
Problemet som folk har är att dem har så astronomiskt stora krav, och jämför alltid med spelen som har bäst grafik.
Tycker jag.

du jämnför need for speed uc som är från 2008 med ett spel som släpptes 2001-2003? GG på dig! Need for speed har nästan alltid haft den bästa grafiken på bilspel, sen nu när ett spel kommer då grafiken suger. Optimeringen suger, finns ingen spelkänsla i spelet. då blir man missnöjd!

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag att GRiD finns, bra grafik, härlig arkadkänsla och faktiskt roligt. NFS UC är en besvikelse, fick igång det och kan inte säga anant än att jag är missnöjd. Värdelös styrning, bilarna ska inte väga 10 ton... Grafiken är någorlunda, men alldeles för mycket blur och grafikmotorn är extremt helt jävla värdelös =/.

jaja, Hoppas nästa NFS blir bättre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill

jaja, Hoppas nästa NFS blir bättre.

Kan man hoppas mer? Vi har hoppats sen Carbon kom ut!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64