Permalänk
Medlem

funderar på tatto

Funderar på att tatuera in mitt stjärntecken, tvilling på underarmen men vill hitta en fin symbol för tvilling först, någon som vet en snygg symbol för tvilling? Hittat några st men vill ha lite att välja emellan!

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Hedersmedlem

Varför vill du tatuera in ditt stjärntecken?

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enduro
Varför vill du tatuera in ditt stjärntecken?

varför inte? är ju inte direkt en tatuering som det är så stor risk att man ångrar senare i livet.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

En tatuering för stjärntecknet tvillingarna är bland det enklaste man kan göra.
Ta en bild, och spegla den. Färdigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
varför inte? är ju inte direkt en tatuering som det är så stor risk att man ångrar senare i livet.

Om man nu inte vaknar upp och inser att astrologi är en fullkomligt genomtöntig och innehållslös pseudovetenskap som bara skruttiga klimakteriekärringar kan ta på allvar då förstås, då kan man ju lätt känna sig som en idiot om man har tatuerat in sitt stjärntecken.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Om man nu inte vaknar upp och inser att astrologi är en fullkomligt genomtöntig och innehållslös pseudovetenskap som bara skruttiga klimakteriekärringar kan ta på allvar då förstås, då kan man ju lätt känna sig som en idiot om man har tatuerat in sitt stjärntecken.

Och de är din åsikt.

Om han vill göra det så låt han, de är ju trotsallt hans kropp och inte din.
Hur har du ens orken att göra ett sånt inlägg..

Jag tycker du ska köra på.
Kom ihåg en viktig grej när de gäller tatueringar, du gör dem för dig själv och inte för andra. Viktigaste är att du är nöjd över den. Svårare än så är de inte

Sen är de förmodligen en liten tatuering som du kan tatuera över om du nu verkligen mår pyton om några år för att du gjorde den

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Och de är din åsikt.

Att det är hans åsikt utesluter inte möjligheten att det stämmer.
Att astrologi är nonsens stämmer.

Det är en fantasi tagen helt ur luften. Det finns ingen signifikans i den uppdelningen som har gjorts och det finns inget gemensamt med personer som fötts i de olika stjärntecknen utöver att deras födelsedagar ofta är lite närmare födelsedagarna för andra med samma stjärntecken än de med andra stjärntecken.
Det säger inget om hur någon är eller vad de kan tänkas råka ut för.

Permalänk
Medlem

Men spänn av lite nu ni som kritiserar.
Man behöver inte tro på astrologi för att tatuera sitt stjärntecken.

Det är inte konstigare än att tatuera sitt namn, personnummer, husnummer, skostorlek etc.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy

Det är inte konstigare än att tatuera sitt namn, personnummer, husnummer, skostorlek etc.

De har inget att göra med vuxna människor med tro på magi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
De har inget att göra med vuxna människor med tro på magi.

Nej, såklart inte. Var inte riktigt så jag menade.
Men ta skostorlek som exempel. Det är någon som bestämt att storlek 42 ska motsvara en viss fotlängd. Nu råkar jag ha den längden på fötterna och därför tatuerar jag det. Det säger något om mig, betyder något för mig.
Samma sak med stjärntecken. Jag är född ett visst datum och någon har bestämt att det datumet ska ha ett visst stjärntecken. Därför tatuerar jag det.
Inte för att jag tror på astrologi.

Inte behöver jag tro på astrologi för att jag säger att jag är född i stjärntecknet tvilling.

Visa signatur

Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Nej, såklart inte. Var inte riktigt så jag menade.
Men ta skostorlek som exempel. Det är någon som bestämt att storlek 42 ska motsvara en viss fotlängd. Nu råkar jag ha den längden på fötterna och därför tatuerar jag det. Det säger något om mig, betyder något för mig.

Skostorlek har olika standarder för att underlätta vid köp, produktion etc av skor....

Citat:

Samma sak med stjärntecken. Jag är född ett visst datum och någon har bestämt att det datumet ska ha ett visst stjärntecken. Därför tatuerar jag det.
Inte för att jag tror på astrologi.

...stjärntecken finns för att det var en folktro/religion tidigare som hade dessa indelningar.

Jag kan inte se hur jämförelsen är gilltig.

Citat:

Inte behöver jag tro på astrologi för att jag säger att jag är född i stjärntecknet tvilling.

Nä visst, det har jag aldrig påstått.
Men det har ingen betydelse utöver den påhittade magiska, så det är ju lite knepigt att ha en sådan tatuering om man inte tror på magin. Det är lite som att tatuera in kors även om man inte tror på Jesus.

Jag har skulle definitivt ha (negativa) förutfattade meningar om en person som jag såg hade tatuerat in "sitt" stjärntecken. Det är tråkigt och har en korkad innebörd.

Permalänk

Finns gott om torrbollar på detta forum i alla fall :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Skostorlek har olika standarder för att underlätta vid köp, produktion etc av skor....

...stjärntecken finns för att det var en folktro/religion tidigare som hade dessa indelningar.

Jag kan inte se hur jämförelsen är gilltig.

Båda är konstruerade av människan, så jag tycker inte det är någon skillnad.
Det ena är folktro/religion, det andra är teknologi (eller vad man nu väljer att kalla det).

Citat:

Nä visst, det har jag aldrig påstått.
Men det har ingen betydelse utöver den påhittade magiska, så det är ju lite knepigt att ha en sådan tatuering om man inte tror på magin. Det är lite som att tatuera in kors även om man inte tror på Jesus.

Jag har skulle definitivt ha (negativa) förutfattade meningar om en person som jag såg hade tatuerat in "sitt" stjärntecken. Det är tråkigt och har en korkad innebörd.

Jag skulle kunna tatuera in ett kors utan att tro på Jesus av den enkla anledningen att jag hade tyckt det varit snyggt.
Samma sak ta mig ett plagg med något motiv eller färger som betyder något, utan att ha något gemensamt med det.

Visa signatur

Det var High noon.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karamell-Kungen
Finns gott om torrbollar på detta forum i alla fall :).

Hehe, det är ju dock inte tatuering i sig jag har något emot. Det är bara att motivet är så fantasilöst och korkat.

Jag tycker att det är en skitdum idé att tatuera in ett stjärntecken, de är inte snygga, det säger inget om dig, det är inte roligt och historien bakom dem är urbota korkad.
Jag försöker bara argumentera för att TS ska skaffa sig en bättre tatuering, stjärntecken är en värdelös grej att tatuera in (enligt mig).

Permalänk

Hela livet är meningslöst, vissa saker i livet är bara mer meningslösa än andra. Jag tycker gott och väl att man kan tatuera in stjärntecken om man så vill, de är ju ändå ganska så neutrala och kan vara snygga.
Men ändå som flera har skrivit de säger egentligen inget, när folk kommer se symbolen kommer de grunna på vad den står för. (alla tvillingsymboler är ej självklara) Då är just ett stjärntecken inte så speciellt.

Men man kan ju kombinera en snygg tatuering med att den också står för tvillingarna, t.ex denna: http://www.joedigspi.com/images/gemini-tattoo-send.gif

Citat:

Förbaskat snygg, nu tolkar jag dock inte den som tvillingarna utan att vi alla har en mörk sida, vilket budskap jag lugnt skulle stå för och en tatuering som jag skulle kunna bära. -Jag är i.o.f.s. väldigt dålig på att tolka bilder etc, lika dålig som min ritförmåga se min avatar. hehe

Annars tatueringar som verkligen betyder något är ju alltid speciellt, fast det är svårt att hitta något som man står för hela livet. Själv så har jag på senare tid haft planer på att tatuera in ett hjärta där det står Camilla i, det betyder inte vad ni tror och det har faktisk egentligen inget med en visst tjej att göra utan en visst händelse.

Så mitt råd om du ska ha en tvillingtatuering, välj då en som är riktigt snygg mer än att den just betyder tvillingarna. (betydelsen är en bonus)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

tycker det är bättre att tatuera in sitt stjärntecken än att göra en tribal för alla andra har det, eller att ta någon tatuering rakt av någon annan människa. Tatueringar ska vara unika och betyda något. Var väll lite offtopic men go for it!

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja man måste ju verkligen tro på det för att tatuera in sitt stjärntecken? Chansen att ens stjärntecken kan vara en vacker skapelse och endast användas för att det är ett konstverk och inte för att man "tror" på det är ju ytterst minimal...

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja man måste ju verkligen tro på det för att tatuera in sitt stjärntecken? Chansen att ens stjärntecken kan vara en vacker skapelse och endast användas för att det är ett konstverk och inte för att man "tror" på det är ju ytterst minimal...

Lägg inte ord i min mun, tack.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Lägg inte ord i min mun, tack.

Haha. Jag håller med dig väldigt mycket. Jag skulle aldrig i livet kunna tatuera in varken stjärntecken eller ett kors, eftersom jag helt enkelt inte tror på det. Det har ingenting med TS att göra, känner han att ett stjärntecken definierar honom väldigt bra så shoot... men för min egen del så, nej! Ett stjärntecken är inte ett dugg bättre än random "tribal"...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Massa text

Bättre nu?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Citat:

Den där sista tycker jag är en förbaskat snygg tvillingsymbol.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Haha. Jag håller med dig väldigt mycket. Jag skulle aldrig i livet kunna tatuera in varken stjärntecken eller ett kors, eftersom jag helt enkelt inte tror på det. Det har ingenting med TS att göra, känner han att ett stjärntecken definierar honom väldigt bra så shoot... men för min egen del så, nej! Ett stjärntecken är inte ett dugg bättre än random "tribal"...

Känns som att det är ganska stor skillnad att tatuera in ett kors jämfört mot sitt stjärntecken. Ett kors är ju ett kors, det ser man ju direkt medan som sagt ett stjärntecken kan vara på många olika sätt, och ofta så ser man inte ens att det är ett stjärntecken innan personen som har tatueringen säger det.

Loaded, sweclockers optimist?

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]

Permalänk
Medlem
Citat:

Känns som att det är ganska stor skillnad att tatuera in ett kors jämfört mot sitt stjärntecken. Ett kors är ju ett kors, det ser man ju direkt medan som sagt ett stjärntecken kan vara på många olika sätt, och ofta så ser man inte ens att det är ett stjärntecken innan personen som har tatueringen säger det.

Loaded, sweclockers optimist?

Haha! Loaded är en riiiktig optimist!

Nej men visst finns det olika stjärntecken men varför inte bara tatuera in något annat som definierar dig själv som person bättre. Ett stjärntecken säger egentligen ingenting mer än att det kan vara en snygg tatuering. Vill man ha någon tatuering som definierar sig själv så måste man kunna komma på något bättre än ett stjärntecken...
Försöker inte på något vis hoppa på TS, tycker han att en tvilling skulle bli en snygg tatuering så är det bara att ösa på. Men jag tycker personligen att det finns andra tatueringar jag skulle tatuera in som säger mer om mig än ett stjärntecken.

Permalänk

Något jag har gått och funderat på länge är den inom tatueringskretsar återkommande frasen, "jag gör det för min skull och ingen annans". Jag förstår verkligen inte vad man försöker komma fram till. På ett sätt känns det som att man går ut med sin ståndpunkt att man skiter i vad andra tycker och att man gör det för att man själv tycker det är snyggt. Å andra sidan är väl hela poängen med att se snygg ut att man till 100% gör något för att andra människor ska tycka att det är snyggt? Någon får gärna förklara vad jag har missat.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

Tycker man själv det är snyggt är chansen stor att andra som tycker och tänker ungefär som en själv också tycker det är snyggt.
Bara för att ett gäng nerds på sweclockers inte tycker det är snyggt betyder det inte att det i vissa kretsar anses som snyggt.

Finns en massa folk som gillar tribals och kinesiska tecken. Dessa personer åker t.ex till ayia napa för att träffa likasinnade.

Är vad jag tror.

edit: Menade japanska tecken.
Nu var detta menat mot någon i tråden. Jag skulle heller aldrig tatuera det trådskaparen tänkte, så jag passar in på beskrivningen.

Visa signatur

Det var High noon.

Permalänk
Citat:

Tycker man själv det är snyggt är chansen stor att andra som tycker och tänker ungefär som en själv också tycker det är snyggt...

Det är exakt det jag menar. Det går ju dock totalt stick i stäv med det i princip alla som ska tatuera sig drar upp som argument för att rättfärdiga ett motiv "sweclockersnördarna" tycker är fult. "Jag skiter i vad folk tycker, jag gör det för min skull och ingen annans". Går det verkligen att säga att det är för sin egen skull när det handlar om ens utseende?

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk

Fast nu sa ju trådskaparen att han antagligen inte kommer att ångra just sitt motivval, något som många här (inklusive mig!) är tveksamma till. Det finns annat som är mindre troligt att man ångrar sig om.

Om man tatuerar in ett par stjärntecken betyder det antagligen att man stödjer astrologi/liknande. Precis som en person som har ett kors på sig (som diskuterats ovan). Att det inte behöver betyda det spelar ingen roll, man märker fortfarande sig själv som "människa som potentiellt tror på pseduovetenskap".

Det här påminner mycket om de som går omkring med en torshammare som ett smycke runt halsen, sedan blir de upprörda över att människor tror att de är rasister.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!