Var kommer ditt användarnamn ifrån?

Permalänk
Hedersmedlem

SWE vet jag inte riktigt varför jag valde, dock är det smidigt vid onlinespelande :). Kallades ogge när jag var liten, pipestrecket och de små/stora bokstäverna kommer från fjortisåren.

Använder SWE|OggE nästan överallt, alternativt SWE_OggE om | inte tillåts.

Är ändå hyfsat nöjd med nicket, kunde slutat mycket värre. Dock är det inte speciellt "unikt" tyvärr.

Permalänk
Medlem

Vet inte, hade säkert ätit det precis eller nåt.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

Beck såklart!
Vet inte varför jag valde det, var väl för attt man kunde ha mellanrum i nicket

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Är ändå hyfsat nöjd med nicket, kunde slutat mycket värre. Dock är det inte speciellt "unikt" tyvärr.

Står det "Skribent Moderator" under nicket spelar det ingen roll. Det kommer alltid vara unikt.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Står det "Skribent Moderator" under nicket spelar det ingen roll. Det kommer alltid vara unikt.

hehe

Permalänk

Från en låt med det nedlaggda bandet Defleshed.

"I stormload my veins with fury"

Tyckte det var ett coolt ord och att det passade bra som nick. Använder det nog nästan överallt på nätet.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Sötast

Jag har haft en del olika nick, men med tiden så bytte man igen... och igen, jag antar att det var för att man inte kände någon samhörighet med sig själv?

Så jag ville hitta ett nick som låg nära mig men var unikt.

Det var Allexz , enkelt. Jag Heter "Alex" och det blev Allexz, för att få det unikt.

Vid tiden då jag tog nicket som var för ett par år sedan så fanns det INGA träffar på diverse sökmotorer, t.ex då liknande google och playerbases.

Jag är ganska säker på att att Allexz var iallafall nästan helt unikt. Det tog c:a 3 år sen var mitt nick reggat före mig, det var på en asiatisk webbplats.
Sedan dess så ser man nu mitt nick lite överallt. Fritt kopierat och härjat.

Man kanske borde vara nöjd med att man lyckats skapa ett så populärt nick?

"Jag" (stulna nick) finns nu på bla:
animecka - nå anime skit
flashback - vilket inte är trevligt då jag inte är reggad med det nicket där.
Playahead - (wooh)
Zatzy - hm?
Locostsweden - hm?

Ush... efter ett googlande av mitt eget nick så vill jag än en gång nicka om.
parasiter!

Permalänk
Entusiast

Mitt nick kommer från namngeneratorn i Tibia. Jag gillade det och det vara mycket bättre än mitt gamla nick (gusdotcom). Sen dess har det hängt med.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

AzII, ascii , well..

Permalänk
Medlem

Den som kan gissa mitt utan att tjuvkika vinner ett mycket imponerat "Jag är imponerad" från mig
Det var dock inte jag själv som valde det. Hade en längre variant först, som folk sedan bestämde sig för att korta ner. Har också "Firaphex" på de platser där Belga inte fungerar (upptaget/för kort m.m.).

Belga = Förkortning av Belgarath också känd som gammlevarg, magiker från David Eddings bokserier om Belgarion

Dold text
Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Ta en bokstav till vänster från "Viper" på tangentbordet. En felskrivning helt enkellt. ^^

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk

Fan den var ju klockren. Hur lyckades du inte upptäcka felskrivningen innan du regga?

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Heter Osborn i efternamn, så då fick det bli BorN

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Kanske ha gjorde, men att han valde att behålla det.
Kul att se hur folk fått sina nick ju, en del har ju väldigt roliga historier bakom sina.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Mitt nick kommer pinsamt nog från en namngenerator till wow... Känns lite motsägelse fullt då jag aldrig fastnat för spelet så som så många andra gjort.
Nickar dock Bemorph på dom ställen jag reggar mig nu för tiden.

@Silverwulf: Nickar du möjligtvis samma i Savage 2?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Japp, men det är många som inte tror det i verkligheten. Med mina biceps ser jag ut som 24 år.

Och nej, det är inte lögn.

Hm, tycker att jag känner igen din avatar från Stargate SG-1 S10e20 - unending.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Hm, tycker att jag känner igen din avatar från Stargate SG-1 S10e20 - unending.
http://pici.se/pictures/IcbimtazD.jpg

Nope. Den är från Arnoldfilmen "Predator".

http://www.youtube.com/watch?v=bTMtLW9ZRXE&feature=related

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Nope. Den är från Arnoldfilmen "Predator".

http://www.youtube.com/watch?v=bTMtLW9ZRXE&feature=related

Aha.. Var rätt färg på tröjorna i alla fall

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius

@Silverwulf: Nickar du möjligtvis samma i Savage 2?

Nej tyvär, känner knappt igen spelet/programmet

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Ett smeknamn på mitt efternamn. Efternamnet är för övrigt mycket passande för någon som hänger på Sweclockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Hm, tycker att jag känner igen din avatar från Stargate SG-1 S10e20 - unending.
http://pici.se/pictures/IcbimtazD.jpg

Haha, vilken koll man får ha

Permalänk
Medlem

När det begav sig och jag behövde ett spel-nick så slog jag upp en engelsk ordbok, jag föll för amplifier, så då blev det en omskrivning av det. Än idag händer det att folk kallar mig för amplifier istället för amphiler som det ska vara.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem

När jag var i 14is åldern så tyckte jag mopeden Gilera Typhoon var den snyggaste som fanns!

Så det blev typh00n här... och något år efter jag registrerade mig på sweclockers så köpte jag en Gilera Typhoon den var trevlig i ett år

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk

Ehm, nån serie på Cartoon Network för länge länge sedan som hette typ moddelkaj och räkan(hummern?) och nån kille i fotbollslaget tyckte jag var lik honom. Aldrig sett det själv och det är fri stavning på namnet, men det har hängt med ett tag nu

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

Mitt nick "uppfanns" först av en kompis som kallade mig metro då han såg mig gå med tidningen "metro" ganska ofta (inte nu längre). Sen gjorde jag det till m3tr0. Kanske inte så uppfinningsrikt direkt.

Men innan så hette jag Terminator men bytte sakteliga då det är lite väl vanligt. Det hänger dock fortfarande kvar i vissa spel och forum.

Har använt en del enstaka "engångsnick" också. Mina karaktärer i rollspel har förstås andra namn också.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Hmm, ett urgammalt CS nick och Tag man gjorde på alla bänkar i skolan.
Var dock egentligen LikkwiQ men blev fel när jag skapade kontot.

Kör med mathias9003 eller sobe9003 på alla sidor nu

Varav mitt namn är Mathias och jag är född 1990 03 19.
och sen har jag kört med sobe sedan jag drack en sådan dricka för flera år sedan.

Måste säga att många av er har rätt klyftiga namn med roliga historier bakom

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem

Kommer inte ihåg varför, men det var väl under CS tiden. Tycker nuförtiden att det är riktigt uselt och konstigt. Lite som jag föreställer mig att visa tatuerade personer kanske kommer känna sig när de är fyrtio.

Nickar vanligtvis endast mitt efternamn nu. Ibland med "en" på slutet om det är något minimum på antalet bokstäver. De jag umgås med tilltalar mig alltid vid mitt efternamn så det känns så simpelt. Tror inte att jag har varit med om att det varit upptaget, dock så har jag sett en här på swec nicka det.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

lägg till ett "a" i mitt nick så har ni mitt namn. tada!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Den som kan gissa mitt utan att tjuvkika vinner ett mycket imponerat "Jag är imponerad" från mig
Det var dock inte jag själv som valde det. Hade en längre variant först, som folk sedan bestämde sig för att korta ner. Har också "Firaphex" på de platser där Belga inte fungerar (upptaget/för kort m.m.).

Belga = Förkortning av Belgarath också känd som gammlevarg, magiker från David Eddings bokserier om Belgarion

Dold text

hade du inte haft din bild hade jag kanske klarat det
Böckerna var och är fortfarande mina favoriter inom fantasy genren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Jag har haft en del olika nick, men med tiden så bytte man igen... och igen, jag antar att det var för att man inte kände någon samhörighet med sig själv?

Så jag ville hitta ett nick som låg nära mig men var unikt.

Det var Allexz , enkelt. Jag Heter "Alex" och det blev Allexz, för att få det unikt.

Vid tiden då jag tog nicket som var för ett par år sedan så fanns det INGA träffar på diverse sökmotorer, t.ex då liknande google och playerbases.

Jag är ganska säker på att att Allexz var iallafall nästan helt unikt. Det tog c:a 3 år sen var mitt nick reggat före mig, det var på en asiatisk webbplats.
Sedan dess så ser man nu mitt nick lite överallt. Fritt kopierat och härjat.

Man kanske borde vara nöjd med att man lyckats skapa ett så populärt nick?

"Jag" (stulna nick) finns nu på bla:
animecka - nå anime skit
flashback - vilket inte är trevligt då jag inte är reggad med det nicket där.
Playahead - (wooh)
Zatzy - hm?
Locostsweden - hm?

Ush... efter ett googlande av mitt eget nick så vill jag än en gång nicka om.
parasiter!

Ja för alla andra som använder samma nick som du har säkert sett dig och kopierat det, det är ju trots allt ett snilledrag av rang att lägga till ett Z på slutet av sitt namn så chansen att två eller fler av de hundratals miljoner människor som använder internet skulle registrera sig med det nicket oberoende av varandra, är ju nästintill obenfintlig.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Ja för alla andra som använder samma nick som du har säkert sett dig och kopierat det, det är ju trots allt ett snilledrag av rang att lägga till ett Z på slutet av sitt namn så chansen att två eller fler av de hundratals miljoner människor som använder internet skulle registrera sig med det nicket oberoende av varandra, är ju nästintill obenfintlig.

Helt rätt, sarkasm borttagen då!
Då nicket endast varit registerad EN gång på över 5 år inom mina kretsar, så har det varit unikt, förutom det senaste året då "Alex P" har reggat sig överallt.

Vi verkar då vara 2 inom samma krets.