Har ett liknande problem, och är inte ensam. Spenderat oändligt med tid på amerikanska och europeiska forumen men Blizzard tiger som muren om det här så here goes. Kanske nån här kan ha nån aning om vad som är problemet, och ev. vad som kan göras.
Problemet är att jag har väldigt bra och acceptabel FPS solo, stadigt på 60-70 FPS (kan toppa en bit över 100 på sina ställen) med alla grafikinställningar på max, 1440x900 och 8x multisampling. Givet, i Dalaran sjunker det men är förståeligt.
10-manna raids fungerar fint, lägre FPS men deifinitivt acceptabelt.
Problemen starta i 25-manna raids. När man hamnar i combat sjunker fpsen till 5-10, ibland ännu värre. Sänka absolut allt till minimum och 1xmultisampling hjälper marginellt (2-3 extra FPS).
Samma utan addons, allt är defraggat och har provat installera om spelet. Ingenting hjälper.
Mitt system:
Athlon x2 4200+
geforce 8800GTS 320 mb
2gb minne (vet inte exakt vad för minne dock)
Windows XP
Allt med senaste drivrutiner.
Kan väl nämna att pre-WotLK så fungerade allt perfekt. Vet folk med betydligt sämre system som inte har problem, och personer med betydligt bättre system som har samma problem som jag.
Som sagt, finns miljoner trådar om just detta på de officiella forumen men inga svar någonstans.
Så, några ideer om vad som kan vara fel, vad som kan fixas eller om det är nåt som är fel med deras grafikmotor helt enkelt?