Permalänk
Medlem

Nytt kort 2000kr-3000kr

Tjenare alla hjälpsamma clockers.

Jag har funderat på ett nytt grafikkort. Det skall ligga i prisintervallet 2000-3000 och det ska helst vara nVidia om ingen extremt bra anledning föranleder ATi-köp.

Nuvarande kort är Asus 8800 GTS 640mb och det skall helst vara betydligt bättre.

MVH

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |

Permalänk
Medlem

GTX260 216core
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=424668

Men skulle jag vara du skulle jag vänta ett par veckor eftersom Nvidia släpper sin nya 55nm variant av detta kort!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Vad kommer nVidias nya att kosta då? Ingen idé att vänta om det inte är samma prisklass. Och vad blir det för prestandaskillnader med nVidias nya?

Fler frågor, men förhoppningsvis kan jag få fler svar.

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
GTX260 216core
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=424668

Men skulle jag vara du skulle jag vänta ett par veckor eftersom Nvidia släpper sin nya 55nm variant av detta kort!

Finns i lager på komplett, tillverkare EVGA.

http://www.komplett.se/k/search.aspx?q=55nm

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Då tar du ett sånt:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=422878

Fördel: Svalare, kan klockas högre.
Borde rent teoritiskt vara billigare men nytt som det är så är det dyrare.

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Är det värt att vänta då? Kortet är ju trots allt dyrare men hur mycket bättre presterar det än ett kort som Elmoth länkar?

Kommer priserna att sjunka på andra kort när det nya lanseras?

Fler frågor kräver fler svar gott folk.

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |

Permalänk
Medlem

Jag beställde för typ 5 minuter sen ett GTX260 för 2690:- FRAKT FRITT!!! på INET.se
Och får me Spelen Mirrors Edge, Far cry2 och assasins creed gratis!!!

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Dom bor väl sjunka i pris i och med de nya korten som släpps imorgon. Det hoppas iallafall jag på

Återstår att se. Har inte alla pengarna jag ska lägga på nya datorn så jag måste vänta iallafall :>

Visa signatur

AMD Phenom II 940 :: Asus M3A78-T :: 4GB DDR2 OCZ HPC2-8500 Reaper :: Sapphire HD 4850 512MB

Permalänk
Medlem

Skillnaden på GTX 260 55nm samt 65nm är minimal. Överklockningskapaciteterna på 55nm är inte mycket högre än 65nm (kolla reviews), 55nm drar mer ström samt går varmare. Vad beror detta på?

Jo, att den drar mer ström är nästintill ett mysterium just nu, men man tror det är den nya PCB-designen.
Att den går varmare är p.g.a. att nvidia snålade in på kylaren, och gjorde den mindre.

Jag hade helt enkelt köpt ett 65nm.

Permalänk
Medlem

Okay, tror jag väntar tills slutet på veckan. Då bör priser ha hunnit sjunka.
Det lutar åt ett 65nm, eftersom det bevisligen inte är jättestor skillnad på korten.

Är kortet större eller mindre än ett Asus 8800GTS 640mb, för det skall ju passa i chassit? Är det också mer strömkrävande, d.v.s. behöver jag byta nätagg?

Men om priserna har sjunkit i slutet av veckan så beställer jag ett 65nm kort från den billigaste återförsäljaren. Den med FarCry 2 och de andra spelen verkade vara intressant.

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |

Permalänk
Medlem

Inet

Citat:

Jag beställde för typ 5 minuter sen ett GTX260 för 2690:- FRAKT FRITT!!! på INET.se
Och får me Spelen Mirrors Edge, Far cry2 och assasins creed gratis!!!

Länka gärna isåfall. Jag hittar ett kort för 2690:- och Assassins creed och Farcry 2 medföljer. Frakt är 49:-

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Lånar tråden

Funderar på att eventuellt köpa ett q6600, skulle den bli flaskhals med gtx 260?

Ligger själv i köptankar, inte mer än 3k ialla fall

Har för närvarande ett sapphire x1900 så man kanske blir nöjd oavsett?

Om man köper singelkort, är det lika noga då om man kör amd eller intel moderkort än med 2?

Permalänk
Medlem

Re: Inet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av f@boy
Länka gärna isåfall. Jag hittar ett kort för 2690:- och Assassins creed och Farcry 2 medföljer. Frakt är 49:-

Mirrors edge fick jag genom en reklam annons här på SWEC sen va jag en av de 50 personer som fick prova att handla frakt fritt på INET... nån drive dom kör tydligen. men kortet är hur som hellst billigast av alla 216 SP kort.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozeroun
Lånar tråden

Funderar på att eventuellt köpa ett q6600, skulle den bli flaskhals med gtx 260?

Ligger själv i köptankar, inte mer än 3k ialla fall

Har för närvarande ett sapphire x1900 så man kanske blir nöjd oavsett?

Om man köper singelkort, är det lika noga då om man kör amd eller intel moderkort än med 2?

Prollen kommer inte att flaska!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Vore trevligt om de som har engagerat sig i tråden kunde, eller åtminstone försöka enas om vad som är att föredra rent grafikkortsmässigt.

Har nog bestämt mig för ett GTX 260 65nm, om inte någon invänder med extremt bra argument som jag fastnar för.

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sniffy
Vore trevligt om de som har engagerat sig i tråden kunde, eller åtminstone försöka enas om vad som är att föredra rent grafikkortsmässigt.

Har nog bestämt mig för ett GTX 260 65nm, om inte någon invänder med extremt bra argument som jag fastnar för.

Sitter själv och lurar på ett sånt så min åsikt är solklar

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.