Permalänk
Medlem

Vilka program?

Hej.
Jag vet att det finns en del sådan här trådar.
Men jag gör en ändå:)
Vilka program är för tillfället lättast/bästa. Jag är en relativt nybörjare men har gjort några dåliga sidor. Använder för tillfället dreamweaver.
Nu vill ja ha era tips

Mvh
Hampus

Visa signatur

i5 760 @ 2.80 Ghz | MSI P55A-G55 | 16gb | Cooler Master dominator 690 pure | Corsair TX650 | Gigabyte 460 1gb | Samsung F3 1tb |

Permalänk
Medlem

Notepad++ i all ära, men jag tycker DW CS3 är enklast, komplett med file browsern till vänster, site management, upload/download...

Gör livet enkelt för mig

EDIT: Notepad++ kanske också har det föresten? Har ingen koll på det egentligen, var ett tag sen jag använde den!

Permalänk
Medlem

Du vill göra hemsidor eller?

Visa signatur

| Lian Li PC-B25 | Intel core i7 920 2.6GHz | XFX GeForce GTX 280 1GB | Corsair 6GB 1333MHz | Corsair TX750W PSU | Samsung 7200rpm 750GB | Samsung 7200rpm 1000GB | Creative X-Fi Soundblaster |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JDE
Du vill göra hemsidor eller?

Japp.

Notepad ++ enkelt bra?

Visa signatur

i5 760 @ 2.80 Ghz | MSI P55A-G55 | 16gb | Cooler Master dominator 690 pure | Corsair TX650 | Gigabyte 460 1gb | Samsung F3 1tb |

Permalänk

Papper och penna är en bra start. Knacka kod kan man göra efter man har funderat ut vad man vill ha. När du vet vad du vill ha så får du leta upp en sida med liknade finesser och se efter hur de har gjort. Sen är det bara till att ta fram valfri editor och börja knacka koden.

Om du bara är ute efter att lära dig så kanske du ska börja med dåliga hemsidor med bara en funktion i taget Med lite tid blir du mer erfaren och kan ta två funktioner åt gången.

Dra och släpp verktyg för hemsidor har jag aldrig förstått mig på. Nästan som att slå 1+1 på miniräknaren för att sen skriva ner svaret på papper.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazmhu
Japp.

Notepad ++ enkelt bra?

Det är en vanlig editor med tillägget att den färgkodar texten beroende på filtypen. Ingen dra och släpp variant som du kanske är ute efter.

Permalänk
Medlem

För att använda Notepad++ så krävs det att du kan html mer eller mindre utantill, då du inte får nån som helst hjälp förutom att taggarna får olika färger.
Så det är väl kanske inte direkt att rekommendera i ditt fall, men när du väl lärt dig mer så är den editorn underbar.

Men tills dess så är kanske DW bra, har faktiskt aldrig använt det.
När jag började med html så satt jag uteslutande i anteckningar och Homesite, vet inte om det programet utvecklas fortfarande dock.
Men Homesite va som ett nerbantad DW.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Jag stämmer in i lovsången och rekommenderar också Notepad++. Väldigt enkelt och smidigt, men der kräver ju som sagt mer förkunskaper än till exempel Dreamweaver.

Visa signatur

Intel E8400 @ 3,6 GHz | MSI P35 Neo | Corsair XMS2 4096MB | Gigabyte Geforce GTX 280 1GB | Creative SoundBlaster X-Fi XtremeGamer | Samsung 22" 2032BW

Permalänk
Medlem

Notepad++, SciTE, intype eller E rekommenderas. Passa även på att läsa Webboken.

Permalänk
Medlem

Gee.. varför inte ge förslaget att använda edlin !?
Pazmuh.. vad är det du är ute efter ? Att med minsta möjliga tid få fram en användbar site eller att lära dig mer ?

Om du vill få fram ett resultat snabbt, fortsätt använda DW eller något annat liknande verktyg. Har ingen större betydelse vilket du väljer så länge du endast ser till det synliga resultatet.
Om du letar efter hur saker och ting verklingen fungerar eller vill gå lite djupare så finns det .. .. många.. ställen runt om på nätet. Inte det bästa men kanske det vanligaste skulle vara w3schools.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoomster
Gee.. varför inte ge förslaget att använda edlin !? [...] Om du vill få fram ett resultat snabbt, fortsätt använda DW eller något annat liknande verktyg. Har ingen större betydelse vilket du väljer så länge du endast ser till det synliga resultatet.

Troll.... 3/10, du försöker men du lyckas inte riktigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoomster
Gee.. varför inte ge förslaget att använda edlin !?
Pazmuh.. vad är det du är ute efter ? Att med minsta möjliga tid få fram en användbar site eller att lära dig mer ?

Om du vill få fram ett resultat snabbt, fortsätt använda DW eller något annat liknande verktyg. Har ingen större betydelse vilket du väljer så länge du endast ser till det synliga resultatet.
Om du letar efter hur saker och ting verklingen fungerar eller vill gå lite djupare så finns det .. .. många.. ställen runt om på nätet. Inte det bästa men kanske det vanligaste skulle vara w3schools.com.

Lära mig! Vill inte bara slänga ihop en på kort sikt oftast brukar det inte blir bra

Visa signatur