VelociRaptor HLFS / BLFS

Permalänk

VelociRaptor HLFS / BLFS

WD1500HLFS och WD1500BLFS - är det samma diskar bara att HLFS kommer med en kylfläns på (som för övrigt ska göra så att disken låter mer)?

Edit: Sökt lite och det verkar som om prestandan är identisk, men att BLFS-diskarna blir några grader varmare eftersom de saknar kylfläns.

Måste man skaffa något kompletterande kabinett till BLFS-disken för att montera den i sitt Cooler Master Cosmos 1000-chassi? Någon som är sugen på att förklara? Det skulle vara tråkigt att köpa en gnällig hårddisk när resten av systemet är tyst.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos 1000 | Seasonic M12D 850W | Asus P6T Deluxe | Intel Core i7 920 | Noctua NH-U12P SE1366 | XFX GTX 285 | Corsair Dominator 1600MHz 3x2GB | VelociRaptor 150GB

Permalänk
Hedersmedlem

Ja för BLFS (2,5" varianten) behöver du någon slags anordning för att montera den i 3,5" eller 5,25" plats.
Disken blir lite varmare men det är inte alls fråga om skadliga temperaturer.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=66429
Har själv en sådan fast 3,5" -> 5,25" varianten.

Den får ju dock inte så smickrande betyg hos dustinhome http://www.dustinhome.se/pd_5010007584.aspx
Lite bändande kan alltså behövas.

Skulle du köpa någon produkt där hela disken innesluts i en någon form av vagga så tänk på att velociraptorn är högre än 2,5" som sitter i bärbara datorer och det kan vara så att den inte passar.

Man kan ju också hitta på något hemmasnickrat med gummiband.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Re: VelociRaptor HLFS / BLFS

Citat:

Ursprungligen inskrivet av problem1234
WD1500HLFS och WD1500BLFS - är det samma diskar bara att HLFS kommer med en kylfläns på (som för övrigt ska göra så att disken låter mer)?

Edit: Sökt lite och det verkar som om prestandan är identisk, men att BLFS-diskarna blir några grader varmare eftersom de saknar kylfläns.

Måste man skaffa något kompletterande kabinett till BLFS-disken för att montera den i sitt Cooler Master Cosmos 1000-chassi? Någon som är sugen på att förklara? Det skulle vara tråkigt att köpa en gnällig hårddisk när resten av systemet är tyst.

Jag har 2st WD1500HLFS och dessa låter i praktiken inget alls. Att kylflänsen skulle innebära merljud förstår jag inte...? Gå på denna så slipper du köpa adapter. På komplett skiljer det 100kr.
WD1500BLFS är avsedd för t.ex bladeservrar och andra företagslösningar, men inte bärbara pga sin tjocklek.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net