Min nerladdningshastighet beter sig som en jojo

Permalänk
Medlem

Min nerladdningshastighet beter sig som en jojo

precis som rubriken säger så beter sig min nerladdningshastighet som en jojo, jag har ett konto på torrentleech.org väldigt bra privat tracker, brukade ligga o dra ner på max, men inte längre, utan nu så börjar den med att gå upp en bit, till kanske 600-800kb/s för att sedan falla direkt ner till under 100 och sen ligger den där ett tag för att sedan hoppa upp igen, på precis samma sätt. fast den stannar bara på dom lite högre hastigheterna ett par sekunder.

jag sitter på en 24/1 lina ifrån BBB och använder Utorrent som client.

jag är alltid connectad till ungefär 100seeds och ca 6-10peers, på dom poulära torrents.

någon om kanske har en förklaring på detta?

vore väldigt tacksam för all svar

Permalänk
Medlem

Router?

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

Klassiskt PC-V2000 med mycket SSD.

Permalänk
Medlem

jag har en router men den dator jag personligen använder sitter direkt i modemet. mitt modem är ett som jag fick med ifrån BBB, det har 4 platser som det är. så det skulle förvåna mig om detta var problemet.

Permalänk
Medlem

Kanske lite för basic men.... vad har du satt max uppladdning till..??
Bör ligga på ca: 80% av max upp. Jag har 8 - 1 och kan ha max 60 kb/s upp innan det börjar "sagga"..

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem

provat, hjälper inte överhuvudtaget, ingen som tror sig veta vad som kan vara fel? har formaterad datorn, resettat routern och modemet, provat att koppla in mig i routern istället för mitt modem.