Permalänk
Medlem

Login managers

Har sprungit runt på nätet för att få lite mer kött på benen om login managers i gnu / linux.

GDM, KDM, XDM & SLiM.. kanske någon fler ?

Efter vad jag har läst så har GDM & KDM en hel del depencies ? mkt extra som måste installeras ? Jag är ute efter en login manager som ser ut som typ GDM, är lätt att anpassa, men är light som ex XDM el SLiM.

Jag kan ha blandat ihop en massa under mitt googlande och det jag letar efter kanske går att fixa med dom jag har räknat upp ?

Datorn jag leker med har basic Ubuntu command-line install. Det ska vara Openbox på den senare.

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Inaktiv

Om den är minimal behöver du väl ingen login manager? Bara logga in i shell, och skriv startx eller xinit

Permalänk
Medlem

tänkte bara om minimal/oblotat kunde möta design/ögongodis

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk
Medlem

Vad är det för anpassningsbarhet du är ute efter? Saknar t.ex. SLiM/XDM någon egenskap du behöver?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Personligen så tycker jag att SLiM är väldigt trevlig...

Permalänk
Medlem

+1 för SLiM

Permalänk
Medlem

Kör SLiM jag med.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag kör också slim. Ser ingen anledning till att ha fler funktioner än vad slim kan erbjuda.

Permalänk
Medlem

ok.. hade börjat snegla mot slim.. ska ta och testa den

btw.. jag skulle vilja kika på en xorg.conf som är genererad av en efter en installation av ubuntu desktop 64 med proprietära drivers på en dator med ett ATI kort ( 4850 kanske ? ) Posta här eller PM:a - tack på förhand

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.