World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
En fråga...

Jag var i Hinterlands med min 78 Death Knight på en Normal-server. En 80 Blood Elft Death Knight kom och dödade mig (jag dödade en Horde-markerad filur före). Nåja...den som dödade mig hade plötsligt framme flera stycken minions. Jag dog rätt snabbt om man säger så, jag var inte beredd.

Jag undrar, vad är det för spell/talent/ability det var?

Låter lite som Bloodworms (gissar på att den ligger i Blood-trädet ). Det är i alla fall det ända jag kommer att tänka på när det gäller ett flertal minions från en DK.

Permalänk
Avstängd

jag är beroende av detta "crack" händer att jag vaknar mitt i natten för att pissa/skita för att sedan inte kunna somna om för jag ligger och tänker på allt jag missar i wow kanske något extremt rare mob har precis spawnat och det kan man ju inte missa! väljer wow istället för att vara social osv osv

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Låter lite som Bloodworms (gissar på att den ligger i Blood-trädet ). Det är i alla fall det ända jag kommer att tänka på när det gäller ett flertal minions från en DK.

Eller Summon a Ghoul Army? Spelar inte DK själv men man brukar ju se dessa ibland. Inte ofta alls dock.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Hur många av alla 11miljoner är beroende av detta "crack" då? Man blir så less på deras larviga "forskningar" som är totalt ensidga mot spelet som är barnens farligaste fiende.

Sen kan man gärna fråga sig vad fan det är för päron som låter en 15åring sitta uppe så länge? Han är ju under 18 så det är på föräldrarnas ansvar att se till att han inte spelar för länge/sköter sin kropp, herrejävlar, barn som råkar ut för sånt här har uppenbarligen inga bra föräldrar.

Blev förövridgt 80 med min warlock nyss, woho!

Jag kan säga att föräldrarna kan inte göra mycket i dom värsta fallen.

Jag har kompisar som spelar wow nånstop och det spelar ingen roll vad deras föreldrar säger till dom eller hotar dom med. Ifall dom skulle typ försöka dra dom bort från stolen eller nått liknande hade dom blivit anmälda och så fort dom säger till deras barn att dom spelar för mycket skriker mina polare bara tillbaka att dom ska hålla käft eller liknande.

Så det är inte lätt, men det här är ju iförsig extremfall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Låter lite som Bloodworms (gissar på att den ligger i Blood-trädet ). Det är i alla fall det ända jag kommer att tänka på när det gäller ett flertal minions från en DK.

Nä, Bloodworms har jag. Men dessa "minions" var ghouls. Klart mer brutalare än vad Bloodworms var...

EDIT: Hittade det. Det var visst Army of The Dead. Tillgänglig vid nivå 80.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

"Army of dead"
http://www.wowhead.com/?spell=42650

"Summons an entire legion of Ghouls to fight for the Death Knight. The Ghouls will swarm the area, taunting and fighting anything they can. While channelling Army of the Dead, the Death Knight takes less damage equal to <his/her> Dodge plus Parry chance."

edit: Hittade visst själv medans jag skrev

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Alltså, Blizzard säger att de ska buffa shadowpriests i PvP vilket de också har gjort. Men att ta bort Blackout? Det tycker jag är konstigt.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oped
Jag kan säga att föräldrarna kan inte göra mycket i dom värsta fallen.

Jag har kompisar som spelar wow nånstop och det spelar ingen roll vad deras föreldrar säger till dom eller hotar dom med. Ifall dom skulle typ försöka dra dom bort från stolen eller nått liknande hade dom blivit anmälda och så fort dom säger till deras barn att dom spelar för mycket skriker mina polare bara tillbaka att dom ska hålla käft eller liknande.

Så det är inte lätt, men det här är ju iförsig extremfall.

Är du helt seriös? Man anmäler inte sina föräldrar för de, ingen gör de. Dåliga föräldrar är det helt enkelt.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Fri uppfostran brukar det nog kallas. Dvs den typ av uppfostran som genererar idioter.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Explosive Shot: Base damage lowered by 10%. Attack power scaling reduced by 12.5%.

Känns fan surt.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oped
Jag kan säga att föräldrarna kan inte göra mycket i dom värsta fallen.

Jag har kompisar som spelar wow nånstop och det spelar ingen roll vad deras föreldrar säger till dom eller hotar dom med. Ifall dom skulle typ försöka dra dom bort från stolen eller nått liknande hade dom blivit anmälda och så fort dom säger till deras barn att dom spelar för mycket skriker mina polare bara tillbaka att dom ska hålla käft eller liknande.

Så det är inte lätt, men det här är ju iförsig extremfall.

Inte mkt att göra?

  • Ta datorn när ungarna inte är hemma.

  • Säg upp internetabonnemanget.

  • Spärra möjligheten att installera saker om man inte har rätt behörighet på datorn

  • Lär ungarna RESPEKT

För att nämna några exempel.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
Inte mkt att göra?

  • Ta datorn när ungarna inte är hemma.

  • Säg upp internetabonnemanget.

  • Spärra möjligheten att installera saker om man inte har rätt behörighet på datorn

  • Lär ungarna RESPEKT

För att nämna några exempel.

Precis, jag har aldrig förstått mig på hur folk inte kan få sina ungar att sluta spela.

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
Inte mkt att göra?

  • Ta datorn när ungarna inte är hemma.

  • Säg upp internetabonnemanget.

  • Spärra möjligheten att installera saker om man inte har rätt behörighet på datorn

  • Lär ungarna RESPEKT

För att nämna några exempel.

1. Många har egen dator? Sen vill du väl inte sätta dig själv utan dator som förälder, vilket leder till punkt 2...
2. Internet används till annat än att spela WoW på, det är inte så enkelt då väldigt många har behov av att använda internet för räkningar och liknande.
3. Hur många föräldrar tror du har kunskapen till sånt, och hur många ungdomar har inte kunskapen om hur man går runt det? Inte många iaf...
4. Lösningen på allt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrStupid
1. Många har egen dator? Sen vill du väl inte sätta dig själv utan dator som förälder, vilket leder till punkt 2...
2. Internet används till annat än att spela WoW på, det är inte så enkelt då väldigt många har behov av att använda internet för räkningar och liknande.
3. Hur många föräldrar tror du har kunskapen till sånt, och hur många ungdomar har inte kunskapen om hur man går runt det? Inte många iaf...
4. Lösningen på allt.

Vad i helvete...

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Håller med artikeln till viss del men att ta upp det enstaka fallet där en 15 åring som har haft såna attacker förut och äter dåligt etc är bara löjligt. WoW precis som droger beror mycket på personen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oped
Jag kan säga att föräldrarna kan inte göra mycket i dom värsta fallen.

Jag har kompisar som spelar wow nånstop och det spelar ingen roll vad deras föreldrar säger till dom eller hotar dom med. Ifall dom skulle typ försöka dra dom bort från stolen eller nått liknande hade dom blivit anmälda och så fort dom säger till deras barn att dom spelar för mycket skriker mina polare bara tillbaka att dom ska hålla käft eller liknande.

Så det är inte lätt, men det här är ju iförsig extremfall.

Dåliga föräldrar som uppenbart inte ska ha barn.
Det är så trist vi vettiga människor ska tvingas samspela med såna där as till snorungar senare i samhället

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Dåliga föräldrar som uppenbart inte ska ha barn.
Det är så trist vi vettiga människor ska tvingas samspela med såna där as till snorungar senare i samhället

Är knappast bara "snorungar" som har förlorat mycket av sitt liv p.g.a WoW. Vet ett antal som har förlorat jobb, flickvän och utbildningar p.g.a WoW eller andra datorspel. Dock vet jag även många som förlorat samma saker genom poker, droger osv.

Permalänk

Det är bra konstigt egentligen att folk har så pass dåligt förstånd. >.<

Och så skyller alla ifrån sig på alkohol, droger, spel, grupptryck och resten... som om det vore någon annans fel än deras eget?

Föddes vi inte alla med "FRI VILJA"?

Man ska faen INTE tycka synd om idioterna som hamnar i missbruk. Eftersom det i 99% av fallen är deras eget fel. Väljer de ett sådant liv så får de väl fasen stå sitt kast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
Det är bra konstigt egentligen att folk har så pass dåligt förstånd. >.<

Och så skyller alla ifrån sig på alkohol, droger, spel, grupptryck och resten... som om det vore någon annans fel än deras eget?

Föddes vi inte alla med "FRI VILJA"?

Man ska faen INTE tycka synd om idioterna som hamnar i missbruk. Eftersom det i 99% av fallen är deras eget fel. Väljer de ett sådant liv så får de väl fasen stå sitt kast.

Fri vilja < Beroende ungefär. Nej, tycker inte synd om dom, men det är inte så lätt som att bara säga "Nu ska jag sluta" för de flesta.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oped
Jag kan säga att föräldrarna kan inte göra mycket i dom värsta fallen.

Jag har kompisar som spelar wow nånstop och det spelar ingen roll vad deras föreldrar säger till dom eller hotar dom med. Ifall dom skulle typ försöka dra dom bort från stolen eller nått liknande hade dom blivit anmälda och så fort dom säger till deras barn att dom spelar för mycket skriker mina polare bara tillbaka att dom ska hålla käft eller liknande.

Så det är inte lätt, men det här är ju iförsig extremfall.

Verkligen extremfall. Har nog inget med spelet att göra, annat än att dina polare är otroligt respektlösa mot sina föräldrar. Men det är säkert häftigt tycker dom...

Härligt att läsa hur allting beror på föräldrarna. Snorungarnas umgänge då? Vem har inte lärt sig, eller tagit efter någon annan polare som finns runtomkring?

Hade jag uppträtt såhär mot min far, hade jag fått mig en omgång jag sent skulle glömma....sen tänker man nog sig för innan käften börjar glipa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
Det är bra konstigt egentligen att folk har så pass dåligt förstånd. >.<

Och så skyller alla ifrån sig på alkohol, droger, spel, grupptryck och resten... som om det vore någon annans fel än deras eget?

Föddes vi inte alla med "FRI VILJA"?

Man ska faen INTE tycka synd om idioterna som hamnar i missbruk. Eftersom det i 99% av fallen är deras eget fel. Väljer de ett sådant liv så får de väl fasen stå sitt kast.

tja fri vilja och fri vilja...gick en dag till skolan och en "polare" i min klass sa att jag borde testa wow så njaa kanske provar ser inte ut som något för mig...nästa dag sammasak veckor gick tillslut började han banka på mig som inihelvete och jag frågar honom vad fan han håller på med?! svaret jag fick tillbaka "ska slå skiten ur dig tills du börjar med wow!" och ja jag sa till lärare rektor utan några framsteg >.<

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Är knappast bara "snorungar" som har förlorat mycket av sitt liv p.g.a WoW. Vet ett antal som har förlorat jobb, flickvän och utbildningar p.g.a WoW eller andra datorspel. Dock vet jag även många som förlorat samma saker genom poker, droger osv.

Jag syftade främst på att föräldrarna kördes över av sina ungar. Som du själv säger, alla kan bli "ägda" av nånting, om det är WoW, poker eller droger är mindre viktigt tycker jag.

Fanns nån artikel som jämnställde WoW med heroin, vilket jag känner är lite skrattretande. Folk som tycker WoW är roligt är för att deras ordinarie liv inte är roligt, deras liv kanske suger (och pratar inte bara livsstandard nu) så att lira WoW (eller vinna på poker, eller vara hög som ett hus) och lyckas där kan vara trevligt när man inte lyckas med nånting annat i livet.

Har aldrig själv blivit slagen av nån "vuxen" någonsin, men av nån magisk anledning hade jag respekt för mina föräldrar ändå, måste vara magi

Riktiga människor kan tänka själva, att dumpa ansvaret för andras beteenden ala grupptryck och annat trams är bara svagt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Folk som tycker WoW är roligt är för att deras ordinarie liv inte är roligt

Vet inte om du skrev fel där men om du tror att alla som spelar WoW har ett dåligt liv så är det rätt roligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oped
Jag kan säga att föräldrarna kan inte göra mycket i dom värsta fallen.

Jag har kompisar som spelar wow nånstop och det spelar ingen roll vad deras föreldrar säger till dom eller hotar dom med. Ifall dom skulle typ försöka dra dom bort från stolen eller nått liknande hade dom blivit anmälda och så fort dom säger till deras barn att dom spelar för mycket skriker mina polare bara tillbaka att dom ska hålla käft eller liknande.

Så det är inte lätt, men det här är ju iförsig extremfall.

haha jadu d var ett var lama päron, min drog internet bara, nästa gång drog dem strömmen till rummet, så inge mkt wow lirande alls, fast bäst så ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Fri vilja < Beroende ungefär. Nej, tycker inte synd om dom, men det är inte så lätt som att bara säga "Nu ska jag sluta" för de flesta.

beror åxå helt på viljan, finns inget som tvingar än.. har man viljan kan man göra ALLT, eller a nästan allt ^^ har polare som rökt i 10 år sen bara sluta röka sådär " det här är min sista cigg"

har man viljan så ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Fri vilja < Beroende ungefär. Nej, tycker inte synd om dom, men det är inte så lätt som att bara säga "Nu ska jag sluta" för de flesta.

Haha, man ska va bra jävla mentalt svag för det faktiskt...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Omg. denna tråd ska handla om ingame wow om jag inte hr fel ? nu börjar ni skriva om WoW geek tards 24/7 ?

Aja. håller iaf me. om mina föreldrar tycker jag sitter för mycket stänger dom av routern bara :E llr så kommer dom upp och skriker som FAN på en hjälper faktiskt, Iaf om man har respekt för sina föreldrar

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Haha, man ska va bra jävla mentalt svag för det faktiskt...

Eller bara inte har så mycket att göra så man kommer tillbaka till beroendet varje gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Vet inte om du skrev fel där men om du tror att alla som spelar WoW har ett dåligt liv så är det rätt roligt.

Nja syftar på dom som lägger ner all sin vakna tid på det Eller stora delar av det iaf.

Permalänk
Medlem

Tycker vi drar oss ur denna diskussion, tror alla vet att WoW är väldigt beroendeframkallande och kan jämföras med droger.

3.1 verkar bli en rätt rolig patch där de förstör Hunter-klassen ännu en gång med BM buff som är buggad och nerfar en rolig spec ännu en gång samtidigt som de inte fixar det som är fel med den.
Och man märker verkligen att Blizzard's nya idé är att bossar ska vara lätta men att det ska finnas achievements som gör det svårare, lite synd men är nöjd bara det inte är dåliga achievements där man bara ska vara mindre än 25 och liknande.

Så, vad tycker ni om 3.1?