Vilket spel vill ni helst ha på film?

Permalänk

Diablo har en jävligt tung story som många inte känner till. Tror det hade blivit en jävligt grym film faktist.

Permalänk
Medlem

Kanske Oblivion inspirerade serier?

Spel som blir film blir alltid dåliga, se bara på Uwe Bolls filmer

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Medlem

Half Life hade vatt grymt, lite rädd att man bara blir besviken bara^^ Blir ju kanske lätt lite trist i o med att Gordon inte får prata under hela filmen me:)

Nej men Fear hade nog varit nått..ellr karaktären pratar inte där hellr?

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

COD4!!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
COD4!!

Skulle bli en vanlig Krigs Action och sånna har vi sett i hundratal

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk

Fallout 3 hade kanske varit najs som film.

Visa signatur

Antec 300 | AMD Phenom II 955BE @3.4 GHz | XFX Radeon 4890 XXX 1GB | 4GB DDR3 1333MHz |Corsair 650 Watt | Asus M4A78T-E AM3 | WD 640GB | Win 7, 64-bit

Permalänk
Medlem

Command & Conquer eller Supreme Commander

Permalänk
Permalänk
Medlem

Team Fortress 2, directed av Michael Bay.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Jag vill även se en filmatisering av MS-Röj utav Uwe Boll.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Jag har redan sett Aliens och Lord of the Rings

Permalänk
Medlem

Bioshock kunde ju bli galet maffigt.

Vågar inte säga MGS, då jag vet att jag skulle bli besviken.

Sen håller jag med om att Max Payne var en besvikelse, även om jag måste ge dem cred för ljuset.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sapiens
Jag har redan sett Aliens och Lord of the Rings

Göm inte Star Wars

Visa signatur

[GA-EP35-DS4] [Q6600 2.4GHz] [4096MB] [GeForce GTX 260 896MB] [WD740ADFD 74GB] [Xilence 600W ] [SB 500GB]

Permalänk
Medlem

Helt klart Halo-serien.

Permalänk
Medlem

Elderscrolls... sen är ju blizzards alla serier riktigt feta

Visa signatur

i7 2600k + Corsair H60 | Asus P8Z68-V Pro Gen-3 | Corsair Vengeance 16GB | Sapphire Radeon 7970 | Intel X25-M G2 80GB | Corsair HX520 | Corsair Obsidian 650D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Stalker filmen var lite udda men bra, handlingen till spelet måste ha tagits från filmen..

Slutet på första spelet.

Stalker filmen är löst baserad på boken Roadside Picnic

Roadside Picnic

"Aliens have visited the Earth, and departed, leaving behind a number of artifacts of their incomprehensibly advanced technology. The places where such artifacts were left behind are areas of great danger, known as "Zones." The Zones are laid out in a pattern which suggests that they resulted from the impact of an influence from space which struck repeatedly from the same direction, striking different places as the Earth rotated on its axis.

A frontier culture arises along the margins of these Zones, studded with space-time anomalies and peopled by "stalkers" who risk their lives in illegal expeditions to recover the artifacts, which do not obey known physical laws. The one most sought after, the "golden sphere", is rumored to have the power to fulfill the deepest human wishes"

The name of the novel derives from a metaphor proposed by the character Dr. Valentine Pilman, who compares the visit to a roadside picnic. After the picnickers depart, nervous animals venture forth from the adjacent forest and discover the picnic garbage: spilled motor oil, faded unknown flowers, a box of matches, a clockwork teddy bear, balloons, candy wrappers, etc. He concludes that humankind finds itself in a situation similar to that of the curious forest animals.

Permalänk
Medlem

Ingen som nämnt mass effect nyligen. Riktigt episk story men det kanske vore bättre om de väntade innan alla tre spel är ute, men vore så jävla grym film.

Permalänk
Medlem

vampire bloodlines skulle vara kul att se men det skulle nog vara svårt att klämma in allt så man fattade med klaner och allt på 2 timmar antar jag...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

Helt klart world of warcraft !!! men den ska väl komma eller??

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Impulsköpte Lost Planet: Extreme Conditions på Steam för 50 spänn i helgen(75% weekend off grejen), o fastnade stark för de. Förmodligen mitt bästa spelköp, och hade gärna sett de på film^^

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

halo...med chuck norris som master chief loL!!

Permalänk
Medlem

Jag skulle villa ha en filmatisering av Metal Gear Solid 2 Hade vatt as najs.

Annars hade väll Soul Calibur serien me vatt najs me häftiga fighter och antik historia

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
vampire bloodlines skulle vara kul att se men det skulle nog vara svårt att klämma in allt så man fattade med klaner och allt på 2 timmar antar jag...

Det finns en tv serie baserad på vampire the masquerade

Permalänk
Medlem

1. Inga. Filmer baserade på spel suger, utan undantag.

2. Det vore ganska meningslöst att göra Metal Gear Solid-spelen till filmer, då filmerna oundvikligen skulle vara mer interaktiva och innehålla mindre film än spelen.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

Håller med Nilsie, Assassins Creed hade nog gjort sig bra på film. Tror nog den blivit långt mycket bättre än vad spelet var.
Sen är det ju ett måste med Halo, kan ju bli hur bra som helst med den storyn. Men detta rykte om att den görs gör mig så frustrerad, man går och hoppas och hoppas och det enda som händer på IMDB är att datumet pressa framåt. Någon sitter och skrattar sig fördärvad över det skämtet nånstans där ute i den stora vida världen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Jag vill även se en filmatisering av MS-Röj utav Uwe Boll.

Han hade nog lyckats förstöra den lilla spelglädjen det finns där med...

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk

castlevania (1) och metal gear (1) och contra!

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Command & conquer Red Alert 3 <3

Det hade blivit en riktig rå film den

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Måste bara hålla med om Max payne, varför träskallen Mark Wahlberg? Nicky Katt är ju som gjuten för rollen:
http://www.siffblog.com/nikky%20katt.jpg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haker
Kanske Oblivion inspirerade serier?

Spel som blir film blir alltid dåliga, se bara på Uwe Bolls filmer

Filmen måste göras för splere och inte annan publik. Vilket inte alls lönar sig så klart.

Visa signatur