Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem

ny macbook

jag har vart sugen det senaste på att skaffa en macbook och spanade in uniobodyn. jag har inte bråttom alls med att skaffa en nu, under sommaren eller till hösten.
vill i princip bara ha en macbook jag känner att jag verkligen kommer gilla, fast det kanske man iof kanske gör oavsett vilken:P . anyway så sa min kompis att jag skulle vänta tills mässan i juni för att det då säkert kommer en ny macbook. jag undersökte följande och enligt de flesta verkar det som en ny macbook kommer först i höst, vilket passar mig rätt bra faktiskt.

min fråga är, tror ni verkligen att det kommer att komma en ny macbook till höst och är det värt väntan? för det känns ju som den här unibodyn ändå kom ut ganska nyligen och att det inte är så mycket som behöver förbättras än så länge på den fronten, eller är jag helt ute och cyklar? vad skulle det isf vara för förbättringar?

pengarna är inte kruxet i detta fall för har en usa resa inplanerad

Permalänk

En "ny" Macbook till hösten vore nog att ta i...
Men en smärre uppgradering är inte alls omöjligt... dvs CPU, Hdd och.. hm, kanske nåt mer, grafik kan man ju alltid hoppas på...
Under sommaren tror jag inte det händer nåt alls hårdvarumässigt.

Permalänk
Medlem

Precis som ConVicTen säger så lär det komma en refresh i framtiden.. men ingen vet när. Förmodligen kommer det inte komma någon i Juni under WWDC (World Wide Developer Conference) då det handlar om mjukvara, förmodligen nya Snow Leopard. Den enda hårdvaran vi lär se är förmodligen en ny iPhone.

Behöver du inte den nu så är det ju alltid idé att vänta, annars kör hårt. Det är en riktigt fin dator.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)