Synpunkter på DELL 2208WFP ULTRASHARP 22#

Permalänk

Så jävla sne att man inte slog till när den låg under 2k...men att den ska kosta mer på dustin än dells egna affär känns ju lite konstigt.

Visa signatur

Athlon xp2600(barton 12,166), 512ddr 333mhz , Leadtek 6800le(12,6 391/891 1,3v ) 128mb, nf7-s v2.0 3dmark 05-4003

Permalänk
Medlem

Köpte 2 föör 1850 kr st :)

Tur att jag hann avbryta min order på 1 skärm för 3300 kr och istället beställa 2 för 1845 kr st

Permalänk
Medlem

Bra skärm är det, helt klart värd till det priset och den panelen!

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ] [ EVGA G2 750W ] [ Intel Core i7 4790K @ 4.2 Ghz ] [ Asus Z97-A ] [ MSI RTX 2060 ] [ 16GB Crucial 1600Mhz DDR3 ] [ Samsung EVO 850 500GB + 2TB HDD ]

Permalänk
Medlem

jag fick min idag och håller med om att den klart är värd pengarna

Permalänk

Smått sanslöst att den här skärmen inte fått mer uppmärksamhet, finns ingen som helst anledning att köpa en några hundralappar billigare 22-tummare eller en billig 24-tummare heller för den delen när den här finns.

Priset har åkt ner återigen och är 2500 (!) i skrivande stund.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Smått sanslöst att den här skärmen inte fått mer uppmärksamhet, finns ingen som helst anledning att köpa en några hundralappar billigare 22-tummare eller en billig 24-tummare heller för den delen när den här finns.

Priset har åkt ner återigen och är 2500 (!) i skrivande stund.

Bra sugen på den här skärmen, men det som får mig att tveka är den "låga" upplösningen... 1050 i höjd är inte vidare mycket faktiskt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaqob
Bra sugen på den här skärmen, men det som får mig att tveka är den "låga" upplösningen... 1050 i höjd är inte vidare mycket faktiskt.

Nej, det är lite, det kan jag hålla med om, i alla fall när man surfar.
Å andra sidan har du i dagsläget i princip bara 1050 resp 1200 i höjd att välja på... 150 pixlar är inte så mycket extra, blott 14% mer.

Jag har kört min 20-tummare i porträttläge (pivot) 80-90% av tiden jag haft den, 1200*1600 är helt överlägset när man surfar och även när man till övervägande del kollar på bilder som är större i höjdled.
Dellen har ju också den möjligheten, på vissa webbsidor hamnar kanten utanför ytan men det spelar i princip ingen roll, brukar ändå bara vara reklam som ligger där och så svårt är det inte att trycka in mushjulet och scrolla.

Har man ett nvidia-kort kan man dessutom snabbt rotera skrivbordet med hotkeys . nView desktop manager/properties och så flikten hot keys. Finns säkert motsvarande för ATi.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Priset hoppar ju upp och ner hela tiden