Permalänk
Medlem

Inga nyheter?

Hej!

Jag gjorde en systemåterställning för ett tag sedan och sedan dess har jag inte kunnat titta på nyheterna på nyhetskanalen.se

När jag försöker se ett klipp kommer det upp en liten ruta där det står: Can not creat DirectShow Player.

Jag kan se videos på t.ex. Youtube och liknande sajter, men kan inte komma på varför det inte fungerar på nyhetskanalen.se

Någon som kan hjälpa mig?

Visa signatur

Livin' it up in the fast lane!

Permalänk
Medlem

Har du kontrollerat så du har det program som de använder för att spela upp video?

PS:
Burken går före allt

Visa signatur

Chewbacca <3

Permalänk
Vila i frid

Vad lär vi oss av detta? Windows systemåterställning är kattskit (och disablat på min egna och vänners burkar). Backup is da shit! Enkla omständliga sättet - ominstallera alla codec packs du har installerat i din burk. XP Codec Pack och Vista Coded Pack fixar det mesta. Sista utvägen kanske är nyaste VLC 0.9.9

Permalänk
Medlem

Ett tips är ffdshow. Fungerar för de flesta mediaformat.

Visa signatur

Yay!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
Vad lär vi oss av detta? Windows systemåterställning är kattskit (och disablat på min egna och vänners burkar). Backup is da shit! Enkla omständliga sättet - ominstallera alla codec packs du har installerat i din burk. XP Codec Pack och Vista Coded Pack fixar det mesta. Sista utvägen kanske är nyaste VLC 0.9.9

Nja.. så dålig är den inte...

Visa signatur

Chewbacca <3

Permalänk
Hedersmedlem

Inte glömt DirectX?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
WiFi: Grandstream GWN7660 :: GWN7630LR :: GWN7662 :: GWN7660LR