Visa signatur
"Im not strong because Im fearless, Im strong because I have someone precious to protect"
Hejsan!
1/
Sitter med en gammal IBM dator med P4 som skall bli en 24/7 server. Nu är det så att jag ska ha den i mitt rum och den låter otroligt mycket. Så tänkte byta fläktarna på PSU och processorn.
Nu orkar jag inte köpa en ny processorkylare, men tänkte ta bort den lilla 60mm fläkten och limma ihop plasthållaren med annan fläkt. Så nu tänkte jag fråga om ni har förslag på lösning.
Jag tänkte antingen köpa en 80mm/92mm fläkt och limma ihop den med plasthållaren (se bild), eller så köper jag en Zalman fläktarm och monterar en 120 mm fläkt.
Bild på fläkthållaren
Vad anser ni är bäst i detta fall?
3/
Tänkte även slänga in en annan fråga angående en modern dator jag har. Fläkten i PSU snurrar inte. Enligt grafen på Zalmans hemsida, så säger den att fläkten alltid skall snurra. (http://www.zalman.co.kr/ENG/product/Product_Read.asp?idx=41),
Stämmer det? Eller är det meningen att den skall starta när nättagget blir tillräckligt varmt?
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.