Permalänk

Ny klocka

Tjena!

Är helt vilse när det gäller klockors kvalité och har tänkt köpa mig en inom 3 veckor. Min budget är 5000kr och den klockan jag fått upp ögonen för är CK Bold, men den verkar inte finnas i Sverige. Någon som har ett tips på en klocka som har stållänk, som är stor, hyffsat stilren(chronograf är helt ok) och gärna så bra kvalité som möjligt.
CK Bold

Tack på förhand!

EDIT: Vet att ck bold klockan finns i Sverige men endast den fula variaten av chronograf

Permalänk
Medlem

länken funkar inte för mig?

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Nu funkar den

Permalänk
Medlem

Jag har dessvärre inte något direkt tips på klocka. Men, jag har lite input angående CK:n där. Vad jag har förstått så är sådana märkesklockor (CK, Gant, DG osv) i princip bara skitklockor.

5000kr, hmm, en sak som kan vara värt och titta på är Tag Heuer. Blir lite osäker på exakt var de börjar i pris - men borde vara där någonstans.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk

Precis, du betalar för märket på klockan, själva verket håller däremot inte alls den kvalité en "riktig" klocka i samma prisklass har.
Jag skulle råda dig att titta på Seiko, mycket klocka för pengarna där.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

Ska man ha en vettig Tag Heuer börjar de väl rätt långt över 5k oggan.

Invicta verkar rätt trevliga.
Eller Oris som är en personlig favorit bland inte alltför dyra klockor.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Jag har ändå för mig att när jag var ute och tittade på min klocka att jag såg en snygg Tag Heuer som var automatisk (tror jag) för cirka 8000:-. Tar man batteri istället kanske man landar kring 5. Men nu spekulerar jag lite som sagt.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk

En Nixon kanske? Är skitnöjd med min nixon the banks all black!

här har du ett par stycken:
http://www.neowatches.se/nixon-c-27.html

Permalänk

En schysst Tag Heuer hade inte varit helt fel Tyvärr kostar dom bra mycket mer än vad jag har råd med, iaf om man ska ha en snygg.

Nixon har jag också kollat på, är dom bättre än designerklockor(ck, dg osv)?

Tissot, citizen och seiko har tittat igenom varenda en men dom är alldeles för sportiga eller för tråkiga.

Nu när jag läser igenom mitt inlägg ser jag hur negativ o jävlig jag är Tack för tipsen i alla fall Ska dra en vända imorgon på stan o se vad för fler märken och modeller man hittar.

Permalänk
Medlem

Jag har själv en Tissot som jag är väldigt nöjd med. Sjukt mycket bättre kvalitetskänsla i den än min Citizen. cK vågar jag inte ens spekulera i hur mycket sämre de är än "riktiga" klockmärken. Jag tittade runt lite på Tissots hemsida och hittade en T-Classic DESIRE (T52.1.481.31) som är ganska lik cK Bold, dock lite mindre. Annars är väl rådet att fortsätta titta på schweiziska klockor. Dessa brukar vara bra. Vill du ha en riktig klocka, titta på ett riktigt klockmärke. Vill du ha killparfym som luktar gott, titta på cK.

Permalänk

Som sagt, köp inte "designerklockor" t.ex. CK, D&G, GANT, Gucci osv det är oftast rätt kass kvalite på de klockorna.

Jag skulle säga att du ska köpa en Certina DS podium, jag har själv en och är supernöjd, sen så är den rätt så lik CK klockan du länkade till.

http://www.certina.com/Collection/Gents/SPORT-Classic/DS-Podi...

Hittade en återförsäljare, men du kan säkert hitta en i din stad genom Certinas hemsida..

http://www.certina.com/Collection/Gents/SPORT-Classic/DS-Podi...

Permalänk
Medlem

En fråga bara, vad ska man med en klocka till när man har klocka i mobilen? Alla har väl en mobil med sig?

Försöker inte vara dryg utan undrar bara över anledningen att ha klocka, trodde armbandsuren dog ut på 90 talet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
En fråga bara, vad ska man med en klocka till när man har klocka i mobilen? Alla har väl en mobil med sig?

Försöker inte vara dryg utan undrar bara över anledningen att ha klocka, trodde armbandsuren dog ut på 90 talet.

Mannens enda smycke?

Jag menar, att ha ett välvalt armbandsur tycker jag kan göra mycket på en människa.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
En schysst Tag Heuer hade inte varit helt fel Tyvärr kostar dom bra mycket mer än vad jag har råd med, iaf om man ska ha en snygg.

Nixon har jag också kollat på, är dom bättre än designerklockor(ck, dg osv)?

Tissot, citizen och seiko har tittat igenom varenda en men dom är alldeles för sportiga eller för tråkiga.

Nu när jag läser igenom mitt inlägg ser jag hur negativ o jävlig jag är Tack för tipsen i alla fall Ska dra en vända imorgon på stan o se vad för fler märken och modeller man hittar.

Hm.. vet inte vad som räknas som en bra klocka. Har haft den i ungefär ett halvår och den går bra iaf Sen känns den väldigt robust och välgjord också. Rekommenderas varmt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
En fråga bara, vad ska man med en klocka till när man har klocka i mobilen? Alla har väl en mobil med sig?

Försöker inte vara dryg utan undrar bara över anledningen att ha klocka, trodde armbandsuren dog ut på 90 talet.

Exakt som ovanstående talare säger är det ett faktum att mannens "viktigaste" accessoar är hans klocka, en stilren fräsch klocka ger ett bra intryck kan jag lova

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadrid
Som sagt, köp inte "designerklockor" t.ex. CK, D&G, GANT, Gucci osv det är oftast rätt kass kvalite på de klockorna.

Jag skulle säga att du ska köpa en Certina DS podium, jag har själv en och är supernöjd, sen så är den rätt så lik CK klockan du länkade till.

http://www.certina.com/Collection/Gents/SPORT-Classic/DS-Podi...

Hittade en återförsäljare, men du kan säkert hitta en i din stad genom Certinas hemsida..

http://www.certina.com/Collection/Gents/SPORT-Classic/DS-Podi...

Den där klockan kör jag med och är supernöjd, mycket för pengarna!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadrid

Jag skulle säga att du ska köpa en Certina DS podium, jag har själv en och är supernöjd, sen så är den rätt så lik CK klockan du länkade till.

+1

Köpte en DS Podium nyss och är riktigt nöjd med den, tar aldrig av den förutom när jag sover.

5000:- fick jag ge för den men den höjdes till 5600:- dagen efter.

Permalänk
Medlem

Den är faktiskt sjukt snygg. Verkade inte som TS ville ha kronograf, dock...

Permalänk

Jag har själv en ck klocka och har behövt byta läderbandet på den 1 gång.
Har haft min i ett år ungefär och glaset är redan hyfsat repigt, men jag är fortfarande nöjd med den.

Den klockan TS länkade var grymt snygg

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

En Tissot Le Locle?

Kostar runt 3900 kr I det utförandet. Finns hos stjärnurmakarna. Finns även med läderband såklart.

Vill du ha med power reserve kostar det 8900 kr, men fan så mycket coolare

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Zodiac gör bra klockor, är nöjd med min.

https://www.zodiacwatches.com/

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem

Jag själv har en sådan här:

http://www.seikowatches.com/products/premier/kinetic_p/snp003...

och är väldigt nöjd. Kostade dock 6200:- men det är den värd. Den har bland annat evighetskalender (evighet fram till 2099, därefter får den ställas om igen) och "snurrar" upp sig själv, så batteri finns ej.

Perfekt som vardagsklocka, men ändå tillräckligt fin. Detta är nog en av mina käraste ägodelar

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk

Purgatory: Den där såg riktigt stabil ut och ändå snygg, beger mig till stjärnurmakarna nu för att prova en sån.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Jag har själv en ck klocka och har behövt byta läderbandet på den 1 gång.
Har haft min i ett år ungefär och glaset är redan hyfsat repigt, men jag är fortfarande nöjd med den.

Den klockan TS länkade var grymt snygg

Den är riktigt snygg, det är därför det är så jobbigt att välja klocka för nu har jag den i huvudet hela tiden

Derox: Tissot Le Locle är stilfull men jag har lite svårt o bestämma om den inte är riktigt gubbig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Purgatory: Den där såg riktigt stabil ut och ändå snygg, beger mig till stjärnurmakarna nu för att prova en sån.

Den är riktigt snygg, det är därför det är så jobbigt att välja klocka för nu har jag den i huvudet hela tiden

Derox: Tissot Le Locle är stilfull men jag har lite svårt o bestämma om den inte är riktigt gubbig?

Nja, riktigt gubbig e den ju inte. Tycker den är klassisk men ändå lite häftig

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Var på stjärnurmakarna idag och provade lite klockor bland annat denna:
http://www.lindahlsurmakeri.se/prod.asp?id=1826(snyggare än på bilden)
Men för 5000kr och utan safirglas var det bara att glömma den. Frågade även efter ck bold men den hade dom inte i lager.

Provade DS podium big size som länkades tidigare och den hade skön känsla men hade gärna sett att den var polerad istället för matt.

Annars hade han jävligt lite klockor inne. Lutar just nu åt en DS podium pga kvalitén, den känns inte helt 100, vill ha en mindre sportig look på den.

Är det någon annan skillnad än kronograf på dessa?
DS Podium Kronograf 4200

DS Podium utan Kronograf 2500

Kronografen var snyggare men 1700kr skillnad? Snart har man ju råd att köpa 2st cK Bold

EDIT: Sån här skulle man ha På ett sätt var den faktiskt häftig men ska man ha en sån *****-klocka kan man inte ha skräp.
http://www.klockia.se/index.php?main_page=product_info&cPath=...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Var på stjärnurmakarna idag och provade lite klockor bland annat denna:
http://www.lindahlsurmakeri.se/prod.asp?id=1826(snyggare än på bilden)
Men för 5000kr och utan safirglas var det bara att glömma den. Frågade även efter ck bold men den hade dom inte i lager.

Provade DS podium big size som länkades tidigare och den hade skön känsla men hade gärna sett att den var polerad istället för matt.

Annars hade han jävligt lite klockor inne. Lutar just nu åt en DS podium pga kvalitén, den känns inte helt 100, vill ha en mindre sportig look på den.

Är det någon annan skillnad än kronograf på dessa?
DS Podium Kronograf 4200

DS Podium utan Kronograf 2500

Kronografen var snyggare men 1700kr skillnad? Snart har man ju råd att köpa 2st cK Bold

Grejjen är att "märkesklockorna" typ CK och Boss är ofta av dålig kvalité, dåliga urverk osv. Finns säkert undantag att vissa modeller har bra saker i sig.

Skulle själv ta något från de "riktiga" märkena.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"