Fortfarande osäkert om telekompaketet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeddan
http://www.newsdesk.se/pressroom/sverigedemokraterna/pressrel...

För IPRED sa du?

Dem har väl ändrat ståndpunkt i den frågan pga folket, så som alla partier gillar att göra för att locka väljare, patetiskt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mortal1ty
fan vad folk var för SD här helt plötsligt, SD är en bunt smygrassar (Många har påpekat vilken dubbel natur dem har, en sida utåt och en helt annan sida internt) och dem hör inte hemma i en regering.

hur kommer det sig att Folkfronten och andra naziströrelser helt backar SD? Många EXmedlemmar i just dem grupperingarna har gått med i SD.

läs också: http://www.dn.se/opinion/signerat/sd-rasismen-ar-grundstenen-...

Men herregud...

Nämn ETT parti som inte har ett ansikte utåt men ett annat inåt? Den beskrivningen passar in på precis varenda jävla parti vi har i denna världen.

Medlemmar från de folkrörelser du beskrev har givetvis gått med i SD för att just SD är det parti som öppet kritiserar vår invandringspolitik i Sverige och har en chans att komma med i riksdagen. De andra partierna skyfflar problemen med integrering under mattan och har gjort det i snart 20 år.

Ser du inte själv vad du skriver människa? Du dömer ut 4,5 % av detta landets väljare som rasister utan något som helst underlag eller fakta på att alla dessa väljare skulle vara rasister. Du gör precis samma sak som du anklagar SD:s medlemmar för att vara...

Skippa denna skiten nu...lägg din röst på vilket parti du vill och sluta skriv massa inlägg som är motstridiga och lågbegåvade. Detta handlar om Telecom som är ett viktigt ämne för vår frihet just nu.

Min röst går till moderaterna btw...bara så att du vet innan du helt utan grunder anklagar mig för att vara Hitler pånyttfödd

Permalänk

rösta på piratpartiet så har vi iaf ett par representater som förespråkar vettiga åsikter....

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Ja vafan hur ska dom ha det.. ja eller nej alla ska vi rösta piratpartiet.

Permalänk
Medlem

De jag e rädd för om SD är att de KAN vara en litenliten chans att dom inte kan styra sverige på ett bra sätt. Jag kan såklart ha fel men man vet aldrig. Funderar på att rösta på piratpartiet men man vet ju aldrig heller om dom. Det som båda iaf står för låter bra men de kan ju alltid dyka upp grejer senare som dom inte har ytrat sig om utan att de bara kommer helt plötsligt. en liten tankeställare men jag står bakom båda ändå men lite mer åt piratpartiet just nu:)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mortal1ty
Vad hjälper att rösta på rasister? Vi vill inte ha mer korruption än det redan finns.

ska rösta på dom för att inga andra partier vågar ta i invandringsfrågan med tång. Om någon idag i Sverige ens skulle föreslå att vi minskar invandringen är det rasism. Alla andra partier försöker bekämpa sd som nazister, såg en debatt där sd kritiserades som fan. Dom sa verkligen Sd är invandrarfientliga eftersom dom tycker att invandringen är ett problem( JA PÅ RIKTIGT).

Vill dom andra partierna krossa sd kan dom göra det på en eftermiddag, genom att faktiskt ta tag i våra invandringsproblem.

En grej jag också kom och tänka på är min lillebrors skolval, Mycket intresant historia. Han går nian och dom skulle ha ett litet minival i klassen för att se vad klasen bestod av(som om några nior har en aning om vad dom röstar på men jaja). Dom fick rösta på vilket parti som helst, inte bara dom som fanns irikstagen, men när min bror frågade om man fick lägga röst på SD tog det hus i helvete. Läraren kunde inte tro sina öron. Resten av lektionen gick åt till att förklara hur fel SD har och att dom har hittler som förebild, samt att nästan alla medlemar dyrkar satan på en daglig basis. ( 100% seriös)

fint med en opartisk skola

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
ska rösta på dom för att inga andra partier vågar ta i invandringsfrågan med tång. Om någon idag i Sverige ens skulle föreslå att vi minskar invandringen är det rasism. Alla andra partier försöker bekämpa sd som nazister, såg en debatt där sd kritiserades som fan. Dom sa verkligen Sd är invandrarfientliga eftersom dom tycker att invandringen är ett problem( JA PÅ RIKTIGT).

Vill dom andra partierna krossa sd kan dom göra det på en eftermiddag, genom att faktiskt ta tag i våra invandringsproblem.

En grej jag också kom och tänka på är min lillebrors skolval, Mycket intresant historia. Han går nian och dom skulle ha ett litet minival i klassen för att se vad klasen bestod av(som om några nior har en aning om vad dom röstar på men jaja). Dom fick rösta på vilket parti som helst, inte bara dom som fanns irikstagen, men när min bror frågade om man fick lägga röst på SD tog det hus i helvete. Läraren kunde inte tro sina öron. Resten av lektionen gick åt till att förklara hur fel SD har och att dom har hittler som förebild, samt att nästan alla medlemar dyrkar satan på en daglig basis. ( 100% seriös)

fint med en opartisk skola

Sjukt.

Tror nog att ca 20% av Sveriges befolkning egentligen är lite smygrassar :P, men ingen vågar säga nått.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
138 spelar inte så stor roll, om någon inte slutar med illegal fildelning efter två varningar så är denne någon bra korkad.

Om jag har förstått det rätt så innebär det att privata intressen får rätt att stänga av din Internetanslutning helt utan rättslig prövan, vilket innebär att om de inte delar dina politiska åsikter eller på annat sätt ogillar dig så kan de godtyckligt stänga av din lina och skylla på fildelning.

Även med rättslig prövan så är det naturligtvis helt vansinnigt att stänga av folk från infrastruktur i vilket fall som helst. Ska någon som har hotat en annan person förbjudas att skicka brev? Ska fortkörare förbjudas att använda vägar?

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
138 spelar inte så stor roll, om någon inte slutar med illegal fildelning efter två varningar så är denne någon bra korkad.

Du vet att det gäller två helt grundlösa varningar från nåt bolag right? Du kommer bli avstängd och inte ha någon rätt att försvara dig... Iaf så det skulle fungera i frankrike. Rätt enkelt att göra livet jävligt jobbigt för nån om dom har en jobbig/opassande åsikt, åklaga för fildelning så har dom ingen internetaccess längre.

Om du fuckar upp för mycket när du kör bil så försvinner ju körkortet, ingen bra liknelse, körkort och tillhörande bil behöver du inte på samma sätt som du behöver möjligheten till att skicka brev t.ex.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
ska rösta på dom för att inga andra partier vågar ta i invandringsfrågan med tång. Om någon idag i Sverige ens skulle föreslå att vi minskar invandringen är det rasism. Alla andra partier försöker bekämpa sd som nazister, såg en debatt där sd kritiserades som fan. Dom sa verkligen Sd är invandrarfientliga eftersom dom tycker att invandringen är ett problem( JA PÅ RIKTIGT).

Vill dom andra partierna krossa sd kan dom göra det på en eftermiddag, genom att faktiskt ta tag i våra invandringsproblem.

En grej jag också kom och tänka på är min lillebrors skolval, Mycket intresant historia. Han går nian och dom skulle ha ett litet minival i klassen för att se vad klasen bestod av(som om några nior har en aning om vad dom röstar på men jaja). Dom fick rösta på vilket parti som helst, inte bara dom som fanns irikstagen, men när min bror frågade om man fick lägga röst på SD tog det hus i helvete. Läraren kunde inte tro sina öron. Resten av lektionen gick åt till att förklara hur fel SD har och att dom har hittler som förebild, samt att nästan alla medlemar dyrkar satan på en daglig basis. ( 100% seriös)

fint med en opartisk skola

Jag kan hålla med dig i din beskrivning av problemet, många partier vågar inte riktigt ta i invandringsfrågan. Däremot ger jag inte mycket för ditt recept för att lösa problemet..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeddan
http://www.newsdesk.se/pressroom/sverigedemokraterna/pressrel...

För IPRED sa du?

En representant från piratpartiet sa det på radio idag i alla fall.

Permalänk
Medlem

Vad är det SD vill ändra på?
Varför är dom kallade rasister?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abbe_93
Sjukt.

Tror nog att ca 20% av Sveriges befolkning egentligen är lite smygrassar :P, men ingen vågar säga nått.

20%??

Tror snarare 90%

Seriöst vem skulle fritt släppa in en "invandrare" före en svensk

Om man uttryckre de så de är ganska så klart då invadring har en negativ inställng hos domflesta.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Kommer rösta på Piratpartiet jag.

Läste föresten att i USA där man tänker i liknade banor, men att där så röstades det för ett fortsatt fritt internet, så försöker dom med andra metoder att om man härjar på "fel" siter tex "alternativa" nyhetssiter, forum eller konspirations siter
fildelingssiter m.m, så kommer man istället kanske bli teorriststämplad.

Presidenten fick också nyligen makt (Cybersecurity Act of 2009) att om han så finner "nödvändigt" strypa tillgången till internet eller begränsa till vilka siter man får/kan surfa in på.
För bägge dessa så är det Jay Rockefeller som ligger bakom.

i EU är det väl upphovsrätt och media maffian som ligger bakom missnöjet med 138 och 166.
som i princip ägs och kontrolleras av ett fåtal mäktiga familjer
precis som i USA

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag hatar detta jävla EU... Jag tänkte skita i eu parlamentet men det blir PP all the way. Jag ger fan i fildelningsfrågan, just nu har det stigit över till viktigare saker som alla andra partier skiter i.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aza_gnaget
Men herregud...

Nämn ETT parti som inte har ett ansikte utåt men ett annat inåt? Den beskrivningen passar in på precis varenda jävla parti vi har i denna världen.

Enkelt...

*TRUMVIRVLAR*

Piratpartiet..

*DISH!!!* (Symbaljud)

Och btw. Först försvaras SD genom att SD-anhängare påstår att dem inte är rassar. Och nu säger ni att alla andra OCH SD har dolda agendor. Hur ska ni ha det? Dubbelmoral i vanlig ordning från SD och Rasister. Jag skulle då aldrig rösta på ett parti som inte vågar stå för vad dem tycker..

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danjeel
Enkelt...

*TRUMVIRVLAR*

Piratpartiet..

*DISH!!!* (Symbaljud)

Inte ofta jag får erkänna mig besegrad, men du kan ha rätt i detta

Iofs framtiden som får utvisa ifall PP kan göra bra från sig i EU. Själv landar min EU-röst på dem.

De andra mer etablerade partierna är så genomruttna så det inte finns ord nog för att beskriva det.

Permalänk
Medlem

Något som är jävligt konstigt med Sverige och EU är att så fort det kommer ett ett förslag som de flesta medborgare stödjer och tycker bra om men som politiker förkastar och det blir en röstning om det antingen i Riksdagen eller i EU-parlamenten och det blir ett Nej så är saken utagerad men om det är ett förslag som inte har ett brett stöd hos folket men har en bred förankring hos politikerna/de feta företagen så nöjer man sig inte med ett Nej utan då bordlägger man frågan och gör en ny omröstning om ett par månader/år. Som tex. detta med Telekompaketet eller Sveriges Nej till Euron eller det Nej som blivit till Lissabon-fördraget med mera..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Piratpartiet är ju faktiskt det enda partiet som driver medborgarrätt som sin hjärtefråga. Jag är inte förvånad att folk vänder sig till dem i dessa tider; jag är själv en av dom.

Jobbigt bara att resten av deras politik antingen inte finns eller är luddig.

Permalänk
Medlem

Synd att piratpartiet låter så jävla oseriöst, dom borde köra på typ Privat Partiet istället.

Permalänk
Medlem

"nej, det blir sverigedemokraterna i valet"

För att göra detta lite mer on-topic + att jag är lite lat:P

Vad säger Sverigedemokraterna om ipred?

Skulle jag rösta nu, ligger det mellan piratpartiet och SD. Har faktiskt studerat SD i skolan och blivit rejält omställd angående deras politik. Då var dock inte ipred frågan aktuell. Från en början trodde jag de var rasister, men efter studier visar de en helt annan sida.

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skrock
Något som är jävligt konstigt med Sverige och EU är att så fort det kommer ett ett förslag som de flesta medborgare stödjer och tycker bra om men som politiker förkastar och det blir en röstning om det antingen i Riksdagen eller i EU-parlamenten och det blir ett Nej så är saken utagerad men om det är ett förslag som inte har ett brett stöd hos folket men har en bred förankring hos politikerna/de feta företagen så nöjer man sig inte med ett Nej utan då bordlägger man frågan och gör en ny omröstning om ett par månader/år. Som tex. detta med Telekompaketet eller Sveriges Nej till Euron eller det Nej som blivit till Lissabon-fördraget med mera..

Ja det är helt sjukt, att dem får hålla på å dalta igenom skiten så :S förskräckligt!

Ungefär så gick väll IPRED igenom i Sverige och nu har vi ju sett konsekvenserna av det redan, dem rika har börjat en häxjakt :S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Em3l
"nej, det blir sverigedemokraterna i valet"

För att göra detta lite mer on-topic + att jag är lite lat:P

Vad säger Sverigedemokraterna om ipred?

Skulle jag rösta nu, ligger det mellan piratpartiet och SD. Har faktiskt studerat SD i skolan och blivit rejält omställd angående deras politik. Då var dock inte ipred frågan aktuell. Från en början trodde jag de var rasister, men efter studier visar de en helt annan sida.

Jo, dom jobbar hårt på att ta bort rasse-stämpeln. Deras politik är ganska normal. Dock är det saker som de som hände på färjan med journalisterna, och det faktum att det var ungdomsförbundets ordf och styrelse som gjorde det, som stör.

Dom är inte alls så extrema och "farliga" som folk tror.

Men ofc, dom har stöd eftersom alla svenskar har en inbyggd traditionell främlingsfientlighet.

Permalänk
Medlem

Jävla EU.. Det håller på att balla ur fullständigt! Den kontroll och byråkrati de förespråkar är så jävla äcklig! Vad fan är det som gäller? Hur ska man reagera när man ser nedbrytandet av det som från början kallades mänskliga rättigheter? Vi får snart börja skjuta snutar för att försvara oss!! Är det vad som ska krävas? En jävla blodig revolution? Fy fan!!

Visa signatur

"All those moments will be lost in time.. like tears in rain.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
En representant från piratpartiet sa det på radio idag i alla fall.

Jag hörde intervjun på P3 populär, SD är för FRA, inte IPRED.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Jobbigt bara att resten av deras politik antingen inte finns eller är luddig.

Det är ju ett enfrågeparti, mer eller mindre. Det kan man ju inte bortse ifrån. Jag är dock övertygad om att i takt med att de växer och fler ansluter sig sig aktivt till partiet kommer deras program att breddas.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

luktar New World Order!

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk

Flytta till Norge!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Jag hörde intervjun på P3 populär, SD är för FRA, inte IPRED.

Ja juste så var det ju blandar ihop det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danjeel

Och btw. Först försvaras SD genom att SD-anhängare påstår att dem inte är rassar. Och nu säger ni att alla andra OCH SD har dolda agendor. Hur ska ni ha det? Dubbelmoral i vanlig ordning från SD och Rasister. Jag skulle då aldrig rösta på ett parti som inte vågar stå för vad dem tycker..

Tänk på reglerna ;). Man får inte säga rasistiska inlägg i detta forum

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TriPraX
20%??

Tror snarare 90%

Seriöst vem skulle fritt släppa in en "invandrare" före en svensk

Om man uttryckre de så de är ganska så klart då invadring har en negativ inställng hos domflesta.

Beror på vem. Träffade en Japansk tjej som hade flyttat hit för några år sen. Är nu tillsammans med henne o ångrar inte en sekund, jag gillar inte svenska tjejer.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Kommer rösta på Piratpartiet jag.

Läste föresten att i USA där man tänker i liknade banor, men att där så röstades det för ett fortsatt fritt internet, så försöker dom med andra metoder att om man härjar på "fel" siter tex "alternativa" nyhetssiter, forum eller konspirations siter
fildelingssiter m.m, så kommer man istället kanske bli teorriststämplad.

Presidenten fick också nyligen makt (Cybersecurity Act of 2009) att om han så finner "nödvändigt" strypa tillgången till internet eller begränsa till vilka siter man får/kan surfa in på.
För bägge dessa så är det Jay Rockefeller som ligger bakom.

i EU är det väl upphovsrätt och media maffian som ligger bakom missnöjet med 138 och 166.
som i princip ägs och kontrolleras av ett fåtal mäktiga familjer
precis som i USA

Har sagt det flera ggr ladda ner Zeitgeist 1&2 och wake up call "new world order" så fattar ni vart ve är på väg lite mer annars kanske detta intreserar er
http://www.youtube.com/watch?v=vuBo4E77ZXo

glömde säga att det blir PP i valet någon måste ju allafall föra våran röst inte blir det sosseraterna eller modekraterna

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/