Spela upp automatiskt [Vista]

Permalänk
Medlem

Spela upp automatiskt [Vista]

Hej!

Problem 1:
Jo, det är så att jag har tagit bort Photoshop 6.0 från min dator (sign)
Problemet är att programmet ifråga fortfarande finns kvar i Spela upp automatiskt-rutan som ploppar upp när jag stoppar i min kamera i USB-porten.

Bild: Namnlös.jpg

Då vill jag såklart få bort alternativet att öppna filen i photoshop när jag ändå inte har kvar programmet på datorn, hur gör jag detta?

Problem 2:
Som synes på samma bild så har jag även två andra enheter utöver kamera-enheten E4100 (min gamla kamera som inte är i bruk mera) och W910 en mobil som inte heller den är i bruk. Dom vill jag också få bort, men hur ska jag gå till väga?

Tacksam för svar!
Ampoas

Permalänk
Medlem

Jag tror att det går att redigera i "kontrollpanelen" "standardprogram"

Permalänk
Medlem

prova att göra som bosteed säger och om inte det fungerar så kan du prova att rensa i registret (med tex Ccleaner)

Visa signatur

[Fractal Design R5] [Intel i7 4790k + CM 212 Evo] [8Gb DDR3] [Asus Z97-A] [MSI GTX 970]
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[Samsung Chronos 7] Intel i5-3210M (2,5Ghz), 6Gb DDR3, 1Tb, nVidia GT 640M 1024Mb GDDR5

Permalänk
Medlem

Ccleaner har jag kört med utan framgång, senast idag och problemet har jag haft sedan i mitten av april ungefär.

Systemåterställning har också förgäves testats.

Bosteed: exakt var kan jag hitta dom inställningarna? har letat i 10 min, utan framgång.

EDIT: Hittade till inställningarna. Nu fungerar allt som jag vill